Keuze nieuwe closed Gaming Headset

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb op dit moment een Sennheiser PC-161 headset. Maar ik vindt dat deze headset het omgevingsgeluid te weining dempt. Over de audio weergave van deze headset ben ik wel erg tevreden.

Nu heb ik zelf al rond gekeken en reviews gelezen. Hiermee heb ik mijn horizon kunnen beperken tussen 3 headsets, dit zijn de Icemat Siberia, Sennheiser HD180 en de Everglide S-500.

De headset wordt gebruikt voor Need For Speed Carbon.

Ik zal zometeen mijn keuzes toelichten maar eerst de punten die ik belangrijk vindt.

1. Demping van omgevingsgeluiden. (Met stip op 1)
2. De geluidsweergave
3. Afwerking van de Headset.
4. De looks

Icemat Siberia

Deze was eigenlijk altijd mijn favoriet. Als ik reviews lees komt deze headset er altijd goed uit. Er wordt altijd alleen geklaagd dat de headset wat te weining laag weergeeft. Ook is de prijs van 48 Euro niet mis.

Everglide S-500

De everglide S-500 scoort eigenlijk ongeveer overal dezelfde cijfers als de Icemat Siberia. Dat is eigenlijk ook de rede waarom ik tussen beide niet kan kiezen. De prijs ligt wel wat hoger dan de Icemat. De S-500 kost 79 euro.

Sennheiser H280 Pro

Dan nu de Sennheiser HD280 Pro. Dit is eigenlijk meer een DJ headset maar schijnt omgevingsgeluiden super te dempen, zeker voor de prijs van 99 euro. Wat ik heb gelezen in meerdere reviews is dat deze headset eigenlijk gemaakt zijn als monitoren. Ze geven het geluid dus precies weer zoals het is, wat natuurlijk positief en negatief is. Ook kan volgens reviewers het laag wat beter.

Ik heb dit topic geopend om jullie adviezen/gebruikers ervaringen te lezen en om uiteindelijk een keuze te kunnen maken tussen deze headsets. Graag wel goed onderbouwde reacties.

Ik weet ook dat veel mensen aanraden om te gaan luisteren naar deze headsets alleen is er geen winkel in mijn woonplaats die alle drie de headsets heeft om te kunnen vergelijken.

Bedankt voor jullie eventuele reacties.

• Mastasidaz
Schopje :)

Verwijderd

De HD280 Pro zit volgens sommige reviewers te nauw om het oor, en dit kan ik beaamen. http://www.amazon.com/Ice...ics&qid=1188645279&sr=8-2

De Everglide S-500 en Icemat Siberia zijn aan elkaar gewaagd voor zover ik gelezen heb.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-02 18:01
Vergeet in iedergeval al die "gamer"-prul, dat is gewoon weggegooid geld.

Met een beetje zoeken kan je een Beyerdynamic DT 770 (Pro) rond de 150 Euro vinden, dit is IMO verreweg de beste gaming headphone die er is. Wel erop letten dat je de 80 Ohm versie neem, 250 Ohm laat zich niet zo lekker aansturen zonder headphone versterker.

Pentaxiaan

• Mastasidaz
SirNobax schreef op zondag 02 september 2007 @ 10:34:
Vergeet in iedergeval al die "gamer"-prul, dat is gewoon weggegooid geld.

Met een beetje zoeken kan je een Beyerdynamic DT 770 (Pro) rond de 150 Euro vinden, dit is IMO verreweg de beste gaming headphone die er is. Wel erop letten dat je de 80 Ohm versie neem, 250 Ohm laat zich niet zo lekker aansturen zonder headphone versterker.
Ik heb gezocht op google... maar kan hem nergens goedkoper dan 200 euro vinden. Zou je mij misschien kunnen vertellen bij welke winkel je die prijs hebt gezien?