Probleem met DVD-drive tijdens installatie vista

Pagina: 1
Acties:

• cat_18
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07-2025
Vandaag heb ik de onderdelen van mijn nieuwe systeem binnen gekregen. Nadat ik alles heb ingebouwd wilde ik Windows Vista installeren. Dit ging allemaal goed, totdat ik een scherm kreeg dat er geen besturingsprogramma's aanwezig zijn voor mijn dvd-drive. Dit scherm komt direct na de grote knop:'Installeren'. Er wordt bij vermeld dat ik de dvd uit de drive kan halen om het programma te installeren.

Omdat ik me niet kan herinneren dat ik een cd-rom bij mn dvd brander heb gekregen heb ik het geprobeerd met de cd van mn moederbord. Maar zoals jullie misschien al raden wordt de dvd-drive niet herkent :S Ik zie alleen een A (diskette station, die niet aanwezig is) en X (500 gb hardeschijf)schijf.

Dit is mijn configuratie met de componenten die volgens mij van belang zijn:
- Gigabyte p35 D3R
- Intel e4400
- Samsung 500 GB HDD op SATA aansluiting nr. 1, MASTER
- NEC 4550, aangesloten met IDE kabel, MASTER

Wie helpt me uit de brand?

Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Windows setup heeft geen drivers nodig voor de CD/DVD drive, dat kan gewoon niet. Weet je zeker dat hij niet vraagt om drivers van je SATA controller?

• cat_18
Exorcist schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 00:57:
Windows setup heeft geen drivers nodig voor de CD/DVD drive, dat kan gewoon niet. Weet je zeker dat hij niet vraagt om drivers van je SATA controller?
Jup dat weet ik zeker. Maar ook al vroeg ie om de SATA drivers kon ik er nog niks mee aangezien de cd-drive niet herkent wordt.

Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

cat_18 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:43:
[...]

Jup dat weet ik zeker. Maar ook al vroeg ie om de SATA drivers kon ik er nog niks mee aangezien de cd-drive niet herkent wordt.
Zegt niks; 99% van de drivers moet je op floppy of USB-stick zetten tegenwoordig. Of je moet gaan slipstreamen maar of je daar vrolijker van wordt...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• cat_18
Probleem opgelost. Het is de Firmware van de NEC 4550 die niet om kan gaan met Vista. Kwam het toevallig tegen op een ander forum, daar had iemand exact hetzelfde probleem. Heb nu een Pioneer brander erin gezet en dat gaat prima. Geen problemen what so ever.

Nu heb ik alleen nog het probleem dat mn processor koeler niet goed blijft zitten op mn moederbord. Wanneer ik er maar een klein duwtje tegenaan geef komt ie los. Ik heb het systeem proberen te begrijpen, maar de werking snap ik niet, buiten dat ik die 4 pluggen moet indrukken. Nu kan ik de zijplaat er niet opzetten, omdat daar een kokertje zit die m losduwt.. Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door cat_18 op 01-09-2007 17:59 ]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:45
Klopt, heb het zelf gehad met Vista x64 en een NEC ND-2500A. Blijkbaar lusten NEC's Vista slecht...
Pagina: 1