Linksys WAG54GS en WRT54G: MSN problemen (maar niet altijd!)

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
De situatie: ik heb een Orange 20 MB abonnement en gebruik 2 routers:
Linksys WAG54GS
Linksys WRT54G

De WRT54G gebruik ik alleen om het wireless signaal door te geven omdat het bereik van de WAG54GS zwaar beroerd is. De WRT54GS wordt alleen gebruikt voor mijn Xbox 360 wireless en mijn Axis Webcam. Alles netjes doorgelust en werkt perfect... Op 1 ding na!

Eens per week krijg ik geen verbinding meer met MSN Live Messenger. Dan moet ik de stekker uit de WAG54GS trekken en hem opnieuw opstarten, dan is alles direct weer goed. Verder heb ik totaal geen problemen met andere zaken zoals internetten, downloaden (nieuwsgroepen en emule), etc. etc. op het moment dat MSN niet meer wil starten. Hetzelfde fenomeen treedt ook op bij mijn Xbox 360: die kan soms ook niet met Live connecten en als ik dan de WAG54GS uit/aanzet is alles weer goed. Ik heb al aardig gezocht maar kan de oplossing nergens vinden, helemaal omdat het geen constant probleem is. Heeft iemand dit eerde rbij de hand gehad en/of een idee wat dat kan zijn?

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
heb je annex A of B?
en welke firmware versie heb je

• tslh
densoN schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 10:25:
heb je annex A of B?
en welke firmware versie heb je
Annex A

WAG54GS Firmware Version: V1.00.06
WRT54G Firmware Version : v4.20.8

• tslh
Niemand die dit bekend voorkomt?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je wel de laatste firmware op je router staan?

Anders die gaan zoeken bij linksys en installeren.

[ Voor 37% gewijzigd door ik222 op 03-09-2007 21:24 ]

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
tslh schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:47:
[...]Dan moet ik de stekker uit de WAG54GS trekken en hem opnieuw opstarten, dan is alles direct weer goed.
[...] en als ik dan de WAG54GS uit/aanzet is alles weer goed.
De WAG54GS suckt bij 't leven!

Ik heb 'm ook, zelfde firmware.
Eerst werd de verbinding regelmatig verbroken, vervolgens wilde de DHCP niet altijd nummers afgeven en onlang begaf zelfs de hele verbinding tussen wifi en internet het! :(

Dus ik dacht, kom, laat ik 's nieuwe firmware proberen,
Ja, mis! 't Apparaat weigert nieuwe firmware te accepteren, met een mededeling in de richting van "versie niet compatible". }:|

Ik afgelopen zondag een mailtje naar Linksys (Flinkmis?) gestuurd, maar nog steeds geen reactie ontvangen.
Ben flink pissed...

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
Gisteren ontving ik email van Linksys over de storing die ik met mijn WAG54GS ondervond.
Het blijkt dat je firmware maar met 1 stap tegelijk kunt upgraden, dus je kan niet van v1.00.06 (die jij draait) naar de oudste firmware upgraden die online staat, v1.00.12.

Daar zit namelijk v1.00.8 tussen!

Linksys stuurde mij twee versies van v1.00.8, waarvan eentje geaccepteerd werd door m'n router/modem. Ik heb vervolgens nog 4x geupgrade en draai inmiddels op v1.01.03 en alle problemen lijken opgelost. Nu zit ik weer via wifi op internet, tenminste.

Mijn advies: doe ook de upgrades en kijk of de problemen aanhouden.
Mail of pb mij even als je interesse hebt in de v1.00.08 firmware.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Pagina: 1