Hoi tweakers
Ik heb hier een probleem met een website. Hieronder zie je een stukje van de desbetreffende html-code.
Het probleem situeert zich tussen 2 divs: #banner en #content. In IE7 en FF2.0 heb ik het resultaat dat ik wens. In IE6 wringt zich namelijk het probleem dat er een opening zit tussen die de genoemde 2 divs.
Dit is de css code
Ik heb het voorbeeld ook online geplaatst:
http://www.jamasoft.org/projects/khcs
Ik heb google zitten zoeken op de volgende termen: spacing between divs, spacing divs ie6 , positioning, layouts with css.
Kan iemand mij even in de juiste richting sturen, want ik zit echt even vast.
Ik heb hier een probleem met een website. Hieronder zie je een stukje van de desbetreffende html-code.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <div id="container"> <div id="header"> <div id="banner"> <div id="logo"></div> <div id="adds"></div> <div id="userlogin"></div> <div id="menu"> <ul id="buttons" > <li><a href="#">Home</a></li> <li><a href="#">Diensten</a></li> <li><a href="#">Producten</a></li> <li><a href="#">Info</a></li> </ul> </div> <div id="scrollbar">test</div> </div> </div> <div id="content"> <div id="sidebar"></div> <div id="footer"></div> </div> </div> |
Het probleem situeert zich tussen 2 divs: #banner en #content. In IE7 en FF2.0 heb ik het resultaat dat ik wens. In IE6 wringt zich namelijk het probleem dat er een opening zit tussen die de genoemde 2 divs.
Dit is de css code
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| #header #banner { width:950px; height:147px; margin:0 auto; } #container #content{ position:relative; top:20px; width:950px; height:100%; background-color:#FFF; padding:0px; margin:0 auto 0 auto; } |
Ik heb het voorbeeld ook online geplaatst:
http://www.jamasoft.org/projects/khcs
Ik heb google zitten zoeken op de volgende termen: spacing between divs, spacing divs ie6 , positioning, layouts with css.
Kan iemand mij even in de juiste richting sturen, want ik zit echt even vast.