[Vista] traag opstarten favorieten*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.794 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• noenkelMi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-02-2025
hallo iedereen,

sedert ik Vista heb
(met nieuwe pc:
CPU Intel Core2 E6600 (BOX) 2.4 Ghz 1066FSB 2x2 MB
Motherboar Gigabyte GA-965P-DS3 P4 / Socket 775, P965 chipset, ATX,
Memory Patriot Dual Channel DDR2 2x1024Mb PC2-5300 667M
Video Card XFX NVIDIA GeForce 8500 GT 450m 256mb Ddr2 Pci-e
CD- & DVD- Samsung DVD+/-RW SH-S182M 18X LightScribe Multi Color
Hard Disk Seagate HD 320 GB 7200.10 7200rpm SATA 16MB Cache
Case Antec LifeStyle Sonata II -EC 450W
Operating Microsoft Windows Vista 32-b Home Premium NLOEM )

heb ik een probleempje met het openen van mijn favorieten. Wanneer ik explorer voor de eerste maal open, en dan op favorieten klik, duurt het enorm lang vooraleer ze openen, soms krijg ik de melding "explorer reageert niet". Wanneer favorieten wel opengaat, gebeurt het scrollen in schokken.
Met een andere klik op explorer (en dus een nieuwe tab open) dan gebeurt alle normaal. Maar wanneer ik verder werk op de eerste explorerpagina gebeurt alles traag.

Ook kan ik mijn favorieten, tijdens het opslaan, niet maken in bepaalde mappen, ("niet nader omschreven fout"). Wel lukt het gewoon opslaan in favorieten. Het achteraf indelen lukt wel, maar is dus wel omslachtig.

favorieten staan in "C - gebruikers - gebruiker "
ik denk dat er geen "documents and settings" in Vista staan? In de laptop van mijn dochter ook niet (die trouwens veel sneller internet-t dan mijn nieuwe pc!!! )

bedankt

Michel

• noenkelMi
eh, niemand die een idee heeft?
Michel

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:28
Al memtest86 over het geheugen gehaalt?

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Dat van die mappen aanmaken heb ik nog nooit gehad maar het traag openen van mijn favorieten wel, dit had te maken met een FTP-server link en die keek bij elke aanvraag van de Favorieten of de FTP-server on-line was. Na het verwijderen van deze FTP-server link werkte hij weer snel.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• noenkelMi
bedankt alle twee,
hoe memtest werkt, weet ik niet, misschien iets meer uitleg?
Mijn FTP links heb ik verwijdert, en dacht voor een ogenblik dat het lukte
maar toen ik explorer opnieuw startte, bleef ie terug haperen... :-((
toch bedankt voor de moeite
Michel

Verwijderd

noenkelMi,

Het klopt inderdaad dat Windows Vista geen gebruik meer maakt van documents & settings, dit is nu C:\Users\<name> (Computer > C:\ > Gebruikers).

Memtest is een programma om je geheugen te controleren op fouten, maar ik denk dat er in dit geval niets met je geheugen aan de hand is, gezien het probleem weg is als je een nieuw tabblad opent in je Internet Explorer 7.

Om te kunnen kijken wat het probleem is, moet je eens proberen om een aantal favorieten weg te halen (verplaats ze tijdelijk even naar een andere map). Kijk of het probleem nog steeds voor komt, zo nee? Plaats dan weer een paar favorieten terug in je favorietenmap. Staan er in je favorietenmap geen koppelingen naar niet meer bestaande (netwerk)locaties?

Is je pc up-to-date? (zowel Windows als je Internet Explorer?) Heb je toolbars, of andere werkbalken in je Internet Explorer staan, bijvoorbeeld van je printer, anti-virus, etc? Gebruik je bijvoorbeeld Adobe Reader 7 i.c.m. Internet Explorer 7? (update Adobe dan naar de meest recente versie)

Het zijn allemaal maar kleine dingen om te controleren, en het zijn allemaal maar kleine dingen die de problemen kunnen veroorzaken.

Kopieer bijvoorbeeld eens heel de vetgedrukte regel onderstaande regel:
"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" -extoff en kies voor Start, plak de gekopieerde tekst in het vak voor de zoekopdracht en klik op Enter (internet explorer wordt dan zonder invoegtoepassingen uitgevoerd) en probeer eens of je favorieten nog voor vertraging zorgen.

Ben benieuwd naar je resultaten ;)

• noenkelMi
hallo Arend,

merci, ben alles aan het proberen wat je geschreven hebt,
heb mijn favorieten gescand met Link200
nu ben ik ze 1 voor 1 aan't checken, en de trage (die ik evt niet gebruik) er af aan het smijten.
Ik heb er nog wel iets werk aan: er zijn 1074 bestanden in 76 mappen!!!
Ik heb ook gezien dat mijn favorieten in C gebruiker - gebruikers staan (zoals ik reeds geschreven had) maar in de map favorieten, had ik nog eens favorieten staan; dat heb ik nu verandert: nog slechts 1 x favorieten. Nu gaat het idd iets sneller :*) maar nog steeds in schokken.
Maar wanneer ik dus een 2e explorer open, gaat alles normaal (in het 2e venster; het 1e venster blijft hetzelfde)
Maar het aan favorieten toevoegen lukt nog steeds niet direct in een map ("niet nader omschreven fout")

merci! En ik hou je op de hoogte,

Michel

• noenkelMi
voor degenen die het zouden interesseren:

oplossing: gewoon UAC uitschakelen

nog eens merci aan wie me proberen te helpen heeft,

Michel

Verwijderd

UAC uitschakelen? Lost dat echt het probleem op? In principe heeft UAC niets met de favorieten te maken, maarja :S.....En als je nu je UAC weer aanzet, is dan het probleem weer terug?

• PureYoung
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-04-2025
Het uitschakelen van UAC is nooit een oplossing. Je haalt toch ook niet de deuren uit je huis omdat je niet binnen kunt komen. :(

Het probleem heeft te maken met de rechten op de favorietenmap. Het probleem krijg je wanneer hje de map favourieten verplaatst. Om in de veilige modus van IE favorieten aan te kunnen maken moet deze map de juiste rechten hebben opdat een applicatie die in de lage zone van beveiliging draait daar een snelkoppeling en map mag maken Je lost het probleem als volgt op:
  • Open een Command prompt met verhoogde rechten (Als Administrator). Start -> Bureau accessoires, RMK Opdrachtprompt. Kies "Als administrator uitvoeren"
  • Ga naar de map die de favorieten map bevat.
  • Type de opdracht:
    icacls favorites /setintegritylevel (OI)(CI)low

Wanneer ok dan krijg je de melding:
    verwerkt bestand: Favorieten
    1 bestanden zijn verwerkt; 0 bestanden zijn niet verwerkt
  • Om na te gaan of het nu OK is kun je het volgende uitvoeren:
    icacls favorites

Wanneer alles goed is staat daar de volgende regel bij:
    verplicht niveau\Laag verplicht niveau (OI)(CI)(NW)
  • Type exit om het commando venster te sluiten
In Vista NOOIT, ik herhaal NOOIT UAC uitzetten. Je zet dan alle deuren voor malware open! Dat doen alleen idioten 8)7

Just flip the bits when you are negative...

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Ik heb iets dergelijks. google liet meer mensen met dit vreemde euvel zien, maar geen oplossingen.

Mijn pc met OEM NLse vista home premium 64 is best rap, met games, browsen (op internet dan), mailen, word, frontpage, ftp, p2p, skype e.d. Ook gelijktijdig.
Configuratie: Asrock 939 6nogwat VSTA bordje, AMD64 athlon 3800+, 7600GT Nvidia fatal1ty, 2 GB cas 2 kingston dual channel (4 x 512) , 250 GB (Vista) sata2 disk en 160 GB (XP) sata1 disk
Rap dus met alles en naar mijn zin behalve met iets heel basaals dat is zeer irritant traaaaaaaaaag !!

Op dezelfde pc kan ik ook xp opstarten en die heeft op zijn partitie vEEEl meer mappen en files, daar gaat het zoals ik gewend was: klik en gelijk mappen of files zien.

Als ik echter onder vista met 'mijn computer' de directorys / mappen wil zien op een (weinig mappen/files bevattende!) partitie, dan gaat bijna altijd die 'zoekbalk' lopen bovenin. Pas na seconden tot sss-eee-cccooonnnn-dddddd-eee---nnnnnnnn zie ik dan de mappen.
Klik ik op een map, om de files te zien, begint dat trage feest opnieuw...
Van de 6 partities op de 2 schijven is er op elk 1-tje fat32, ook daar hetzelfde trage verhaal.

Standaard indexeren service aan en uit gehad, geen verschil
Overklokken, geen verschil...
Aero uit gehad, weinig moois alles in geavanceerde systeem instellingen op vlot, geen verschil...
2 GB snelle USB stick (30/35 MBps) als readyboost er bij, geen verschil..

En dit is al sinds dag 1, de iedere 3 maal dat ik vista om uiteenlopende reden herinstalleerde, dus niet 'na bepaald programma installeren of verwijderen' ontstaan.

De schijven (Maxtor 10 series beide) zijn NTFS en ook andere filemanagers willen niet vlotten, Vista 'bug' ?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Pagina: 1