[Vista] Media Center herkent analoge TV tuner niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Beste tweakers,

Ik ben een media center PC aan hetr samenstellen echter heb ik nog 1 probleem. Ik heb een MSI TV-kaart met zowel analoge als DVB-T tumer.

Wanneer ik de bijgeleverde software gebruik heb ik geen problemen (ik gebruik Vista Home Premium). Ik kan keurig kiezen of ik een analoog of DVB-T (digitaal) signaal wil gebruiken.

Wanneer ik Windows Media Center gebruik en de TV kanalen probeer in te stellen komt deze als reaultaat op mijn ingevoerde postcode enkel met 3 mogelijke digitale signalen terug:

- ongedefinieerde terestriele TV (DVB-T van onbekende bron dus)
- KPN digitale TV (wellicht bedoelt "hij" Mine van KPN)
- Digitenne; KPN's DVB-T signaal dat via de Nozema torens wordt uitgezonden.

(geen analoge bronnen dus)

Met de bijgeleverde DVB-T antenne krijg ik wel de free to air digitale kanelen (o.a. ned 1, 2 en 3) maar zoals gezegd kan ik mijn analoge @home signaal niet gebruiken.

Iemand soortgelijke ervaringen en suggesties wat hiermee te doen?

Gr, FT

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:14
je bent er van op de hoogte dat je een tv-kaart moet hebben met hardwarematige mpeg-encoder voor op te nemen? Dit is sowieso verplicht voordat MCE aan de slag gaat met je tv-kaart. Mijn kaart pakt die ook niet, maar ik hoef MCE ook niet.... :P

• fishtank
Ik heb hardwarematige MPEG encodeing. Mijn probleem is dat als ik mijn postcode ingeef ik enkel mogelijke digitale bronnen krijg om uit te kiezen.

In mijn ogen 2 mogelijke oorzaken:

1. MCE "ziet" alleen maar een digitale ontvanger en laat derhalve geen analoge signalen zien

2. MCE krijgt niet door dat er een analoge signaalbron in mijn regio is

Wie weet hoe MCE hier precies mee omgaat?????????

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ben met een aantal Pinnacle kaarten aan de slag geweest, maar met hetzelfde resultaat.
Windows MCE ziet de analoge mogelijkheden van de Tuner niet, dus geeft alleen de digitale opties maar weer.

@Sjah: MCE is wat minder kieskeurig geworden, en werkt inmiddels, in ieder geval in Vista, ook wel met minder degelijke tuners dan alleen maar de hardware MPEG2 kaartjes...

• fishtank
Je hebt er dus ook geen andere oplossing voor dan een andere TV-kaart....?