Toon posts:

[VISTA/XP]

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wederom een dualboot probleem...

Ik heb nu Vista draaien en heb voor school (vanwege Novell) echt XP nodig, dit draait niet onder Vista. Het liefst wil ik een dual-boot omdat ik bang ben dingen kwijt te raken (zoals de mee geleverde Acer software en functies van snelkeuze-knopjes).

Ik kan best XP op een nieuwe partitie zetten maar dan moet ik met de DVD van Vista op een gegeven moment de boot instellingen weer repareren. Daar is het probleem, ik heb geen DVD, helemaal nix, meegeleverd gekregen bij mijn laptop.

Kan iemand mij vertellen hoe ik nu alsnog XP dualboot krijg?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
waarom xp nodig voor novell :? er is gewoon een novell Vista client te krijg bij novell

het enigste wat hij niet doet is IPX/SPX, maar ja kan me niet wijsmaken dat ze op school nog met netware 3 of 4 werken :D

een andere oplossing is om vmware of virtual pc te gebruiken :) een betere oplossing imho

[ Voor 22% gewijzigd door Zwelgje op 31-08-2007 22:24 ]

A wise man's life is based around fuck you

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-03 01:57
Of gewoon de drivers van je hardware downloaden voor je nieuwe XP install...

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:23:
waarom xp nodig voor novell :? er is gewoon een novell Vista client te krijg bij novell

het enigste wat hij niet doet is IPX/SPX, maar ja kan me niet wijsmaken dat ze op school nog met netware 3 of 4 werken :D

een andere oplossing is om vmware of virtual pc te gebruiken :) een betere oplossing imho
Als ik geen XP heb, wil school mij niet op het netwerk laten. Vraag me iet waarom, maar zo is het nu eenmaal...en ik moet dit jaar toch echt internet hebben:P

Probleem is dat ik bij alle oplossingen om een dualboot XP-Vista te maken met Vista eerst, dat je een Vista DVD nodig hebt...

hoe kom ik hieraan als die niet meegeleverd is? Er zit helemaal gene enkele DVD/CD bij de laptop...

Verwijderd

Het liefst wil ik een dual-boot omdat ik bang ben dingen kwijt te raken (zoals de mee geleverde Acer software en functies van snelkeuze-knopjes).

Pfff, die troep kan je altijd van de Acer site afsjorren.

Als ik geen XP heb, wil school mij niet op het netwerk laten. Vraag me iet waarom,

Ze hebben gewoon een hekel aan Vista (terecht) :) !

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 17:48 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 17:47:
Probleem is dat ik bij alle oplossingen om een dualboot XP-Vista te maken met Vista eerst, dat je een Vista DVD nodig hebt...

hoe kom ik hieraan als die niet meegeleverd is? Er zit helemaal gene enkele DVD/CD bij de laptop...
Je bent absoluut niet de eerste met een Acer laptop/PC die én Vista én XP wil gebruiken, dus ik stel voor dat je eerst de Search eens raadpleegt om de ervaringen van anderen door te lezen en daaruit mogelijkheden haalt.

Acer biedt bijvoorbeeld een restore DVD tegen vergoeding aan als je zelf geen Restore media aan hebt gemaakt bij je eerste opstart van je laptop.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.