Externe HD: Lacie D2 Quadra of WD Pro?

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Ik wens mijn laptop harde schijf uit te breiden met een extern 3,5 inch exemplaar en twijfel daarbij tussen 2 merken: Lacie D2 Quadra 750GB en de Western Digital Pro 750GB. Momenteel biedt mijn laptop onderdak aan USB2 en FW400 en steekt er in de pc ook een FW800 kaartje. Ik heb de productreview op tweakers.net en andere sites via google allemaal eens doorgelezen, maar ik geraak er nog (altijd) niet uit en hoop dat jullie me een overtuigend argument kunnen geven..

Ook had ik een vraag m.b.t. zo'n HD met Ethernet-poort: Als je zo'n schijf (bvb. WD world edition) aansluit op je draadloze router, kan je dus de dvd's die op die schijf staan, draadloos bekijken op bvb. je terras buiten? Of zit ik hier met mijn redenering fout? In dat opzicht is zo'n ethernet-poort nog wel overwegen waard, maar vind je die ook met FW400 tegen redelijke prijs? Kan je ook niet via Firewire meerdere HD's tot 1 geheel maken door ze allemaal aan mekaar te koppelen, wat met USB niet gaat?

Hier 2 keuzes:

* Lacie D2 Quadra 750GB:

Pluspunten: Ziet er me een heel stevige behuizing uit, sober design, ingebouwde koeling door ventilator vanaf 500GB, power switch achteraan, alsook 4 uitgangen (usb2, fw400+800, eSATA).
Minpunten: Redelijk duur in vergelijk met soortgelijke merken (= €210 voor 500GB-versie bij Pixmania) <--> WD Pro 500GB bij Komplett: 155euro). Ik lees op dit forum een aantal negatieve berichten over Lacie maar hierbij ging het telkens om de goedkopere Porsche design editie. Gelden deze argumenten (snel stuk, wordt snel warm, ...) ook voor de D2 Quadra versie?

Geen productreview van te vinden op tweakers.net. Na uitgebreide google zoektocht en aantal amerikaanse reviews blijkt deze schijf vrij snel te zijn in mede dankzij eSATA en biedt deze laatste interface toekomstperspectief owv grote doorvoersnelheid.

Western Digital Pro 750GB:

Pluspunten: leuk, boekvormig design, blauwe indicatieled van beschikbare vrije ruimte, automatisch opstarten/aflsluiten met computer, fw400/800+usb2.
Minpunten: in meerdere reviews op tweakers.net lees ik dat de schijf resoneert op een bureau, dat ze zelfs zoomt, een te fel blauw led licht en dat ze vrij warm wordt ondanks de ventilatiegaten . Misschien is die ventilator in de Lacie dan wel interessanter?

Reacties/argumenten zijn meer dan welkom :)

Verwijderd

Wat heb je nu uiteindelijk gekozen? Ik sta zelf nu ook voor de keus. Ik heb de LaCie d2 quadra al in huis maar blijf twijfelen over de goedkopere Western Digital My book studio edition of my book home edition