Toon posts:

[PC] C&C3: Tiberium Wars ingame filmpjes, zeer zacht volume.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden C&C3: TW gekocht, maar was er tot vandaag niet aan toegekomen om het spel te spelen. Inmiddels heb ik wat meer tijd voor handen en dus het spel geïnstalleerd en meteen de laatste patch bij EA van de FTP gehaald.

Alles werkt probleemloos op 1920x1440...
...echter heb ik één irritant (klein) probleem; tijdens de ingame filmpjes (in het schermpje rechtsboven) is van zo'n dermate laag geluidsniveau dat ik het amper kan verstaan, terwijl de rest van het spel duidelijk en goed te horen is (speech, sound effects, ambient, etc.).

Ik heb zelf al met de sliders in het audio scherm zitten rommelen, maar het wordt er niet beter op. En ik heb nu echt geen idee, om deze filmfragmentjes beter te laten klinken...? Misschien heeft iemand hier een oplossing voor, of heeft hetzelfde probleem ervaren tijdens het spelen?

Dus voor alle duidelijkheid: het gaat niet om de filmpjes na een campaign missies (deze zijn gewoon goed qua geluidsniveau), maar echt om het geluid (spraak) van de filmpjes ingame in het venstertje rechtsbovenin.

Alvast bedankt...

/edit

Systeemspecs:

Windows XP 64bit
AMD Opteron 165 @ 2.8 Ghz.
4096 MB RAM Corsair
GeForce 8800 GTX
SB X-Fi XtremeMusic
etc...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is vreemd; zat daarstraks een gametrailer te kijken (van Mafia 2) en ik wou het geluid zachter zetten. Dus ik zachter, zachter, zachter, etc... Bleef ik geluid horen (weliswaar zachter), maar nog altijd geluid.

Ik naar mijn "Play control" settings kijken, staan daar de volgende sliders: Play control / Wave / CD Player / etc.

Als ik op de volume toets van mijn keyboard druk, gaat "Play control" omlaag, terwijl mijn Wave gelijk blijft.

Normaal moet er toch "Main Volume" staan op de plek van "Play control"...? Ik denk dat hier het probleem ligt. Ik weet alleen niet hoe ik dit moet oplossen?

Ook wanneer ik het geluid zachter zet via mijn toetsenbord, gaat het geluid "holler" klinken (alsof het geluid uit minder speakers komt), zet ik hem weer harder, dan krijg ik weer "voller" geluid (meer speakers).

Geen idee hoe lang ik hier al last van heb, want zo gezegd; heb een poosje niet kunnen gamen i.v.m. drukte werk...

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Voor de grap al eens je drivers opnieuw installed ? Creative en Vista zijn niet echt dikke maatjes atm kwa support ;)

Ai als ik 64 bit lees ga ik meteen naar Vista :P soz :$

[ Voor 21% gewijzigd door Notna op 31-08-2007 21:08 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai geen Vista, maar XP 64bit... :)
Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Notna schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:02:

Voor de grap al eens je drivers opnieuw installed ? Creative en Vista zijn niet echt dikke maatjes atm kwa support ;)
Waar zie jij dan dat hij Vista draait? Volgens mij staat er toch duidelijk dat het Windows XP64 betreft.

Desondanks kun je het herinstalleren van de drivers natuurlijk altijd proberen.
Ook XP64 staat bekend om de relatief slechte ondersteuning van verschillende soorten hardware.

Wat is overigens de reden dat je XP64 draait?

[ Voor 31% gewijzigd door Rone op 31-08-2007 21:09 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Maar dit heeft met zekerheid te maken met de Creative drivers? Immers is me dit niet eerder opgevallen tijdens muziek luisteren de laatste tijd via Winamp... :S

Ga nu eerst eens een poging wagen met het installeren van mijn keyboard drivers (Cherry keyboard). Liever niet, maar ja...

/edit

@ r00n

Sowieso het volle gebruik van mijn 4 GB ram.
Voor de rest heb ik nog geen één keer problemen ondervonden met het draaien van XP 64bit...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 21:11 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:10:
Maar dit heeft met zekerheid te maken met de Creative drivers? Immers is me dit niet eerder opgevallen tijdens muziek luisteren de laatste tijd via Winamp... :S

Ga nu eerst eens een poging wagen met het installeren van mijn keyboard drivers (Cherry keyboard). Liever niet, maar ja...

/edit

@ r00n

Sowieso het volle gebruik van mijn 4 GB ram.
Voor de rest heb ik nog geen één keer problemen ondervonden met het draaien van XP 64bit...
Keyboard drivers ? Gewoon je soundcard uninstallen en opnieuw installen met de nieuwste drivers :P

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist die Cherry keyboard drivers geïnstalleerd en de volume toetsen toegewezen aan Wave ipv Play Control... Ga nu CnC testen, kijken of dit het heeft verholpen...

Drivers van Creative dateren van Oct 2006 :S
...en mijn huidige drivers zijn van 18-6-2007.

Dus progressie door achteruitgang; daar geloof ik niet zoveel in. ;)
Is meer als "last resort"...

Maar ik waag ff een poging CnC, want als ik met die keyboard drivers het zo kan oplossen vind ik het ook prima. :)

/edit

Inderdaad opgelost met de keyboard drivers; het vrouwtje spreekt nu luid en duidelijk! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 21:24 ]

Pagina: 1