vergelijking laptops en desktops in prestaties?

Pagina: 1
Acties:

• AYCE
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05-2022
Vanwege eventuele planning om het gezin uit te breiden van 2 naar meer zal er ruimte in de woonkamer gemaakt moeten worden.... Dus een laptop lijkt een interessant alternatief voor in de huiskamer maar met de huidige benamingen heb ik er relatief veel moeite mee wat nu echt de prestaties zijn en hoe de twee platformen te vergelijken.

Ik heb nu een 3,5 jaar oude 3GHZ P4, ati 9800pro 1GB en heb laptop gezien T7300, 2GB met 8600GT gezien.... Maar kon niet echt warm lopen voor de prestaties als ik de grote verschillen zie op tomshardware tussen de laptops en desktops. Dan leek een T7200 en T7400 vergelijkbaar met een AMD 4000-4200+ ....

Wat kunnen jullie hier over zeggen. Ik werk ook graag met emulatoren maar wat betekend dit voor de prestaties omdat juist vooral emulatoren processorvermogen vreten.

www.heinyreimes.nl

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is de vraag: Kun jij doen wat jij wilt op jouw huidige systeem? Zo, ja dan is de door jou genoemde laptop volgens mij meer dan voldoende. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• AYCE
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05-2022
helaas... moeizaam..... Het is het net niet.... En hoopte toch Spellen als bioshock aan te kunnen met een bovengemiddelde laptop....

www.heinyreimes.nl

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Als je spellen wilt spelen gaat het primair om de videokaart. Bioshock is een redelijk zwaar spel. Zie bijvoorbeeld deze benchmark. Ik kon zo snel niet uit de tekst opmaken welke grafische pracht en praal er dan aanstaat in de benchmark. Maar dat is dan gedraaid op een desktop-computer, die 'betere versies' van de videokaarten hebben. Dus een 8600GT is beter dan een 8600GT-M (laptop-versie). Je zal redelijk kunnen gamen met die videokaart. Het is één van het beste verkrijgbaar in laptops momenteel. Feit blijft dat er meer mogelijk is in een desktop. Maar veel betere kaarten in laptops zal je voor een maand of wat niet zien denk ik. Of je moet naar Alienware laptops kijken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door _the_crow_ op 02-09-2007 11:06 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:24
Tsja High end zal het niet meer worden met een laptop. Zelf altijd mindere graka's gehad dus ik red me al meer dan een jaar prima met een GeForce Go 7600 die alles wel op medium draait. Maar als je echt wilt gamen, van alles tegelijk doen etc zou ik zeggen: Koop een desktop en zet hem op een studeerkamer oid... Doe daar een budget laptop bij als dat later nodig zou zijn voor het internet in de kamer. Ik weet niet hoe groot het huis is verder, maar wij hebben hier altijd al de computer in de kamer gehad en er was altijd prima plek voor me om te knutselen en te lego-en met wat vrienden ;). Bijzonder groot is het huis (rijtjeswoning) nou ook weer niet.

Overigens is er een laptop met een Core 2 Duo E6600 die binnenkort moet komen voor ~1400 meende ik: De Asus C90S -> [ERVARINGEN] Asus C90S

Die heeft verder MXM waardoor je de videokaart ook kan upgraden (al is het wel vrij pittig).

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 02-09-2007 11:25 ]

Verwijderd

@Gremlin-Online, deze is al uit.
Ik hoorde laatst ook dat er een laptop versie van de 8800 uitkomt, daarmee zou je alles makkelijk kunnen trekken

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:24
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:32:
@Gremlin-Online, deze is al uit.
Ik hoorde laatst ook dat er een laptop versie van de 8800 uitkomt, daarmee zou je alles makkelijk kunnen trekken
Klopt, hij is te koop, maar nog nergens geleverd gezien het ervaringen topic ;). De GeForce 8800M had er al moeten zijn, tenminste dat was wel de bedoeling toen ik de nieuwe laptop FAQ schreef voor de CSL (FAQ) maar die is dus uitgesteld. Het is ook de grote vraag hoe groot de laptop moet zijn. Voor de 8800M heb je toch wel weer een 17" bakbeest nodig, terwijl een 8600M GT in een 15.4" model gaat. Zelf zou ik kiezen voor een desktop op een studeerkamer. Maar ik zou iig nog even wachten, die koters lopen ook nog niet rond in de kamer ;). Overigens heb ik ook laptops gezien met de 8700M GT in SLI. Dat is dus de nieuwe Dell XPS bedenk ik me net, die is er nog niet, maar ook daar zou de 8800M in komen.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 02-09-2007 11:46 ]

Pagina: 1