[Vista] Download automatisch, geen mapselectie

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 20:03

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Nou weet ik niet goed of dit nu aan Vista ligt of aan Firefox, maar onder XP had ik er in ieder geval nooit last van.

Rar bestandjes worden natuurlijk standaard geopend met Winrar, prima plan. Als ik echter een bestand wil downloaden, wil ik dat graag in m'n download map terug zien. Netjes ingesteld in Firefox dat hij ze daar moet laten.

Vista is echter van mening dat ik het bestand, omdat bekend is dat het met Winrar geopend moet worden, ook als ik het aanklik in Firefox wil openen ipv opslaan.

Gevolg is dat de download automatisch begint, ergens met een obscure naam in een nog duisterder mapje terecht komt en vervolgens in Winrar opent. Aangezien het hier gaat om zo'n geautomatiseerde download, is rechter muisknop 'save as' geen optie, dan krijg ik download.php voorgeschoteld :)

Dan bedenk ik dat ik de hele associatie met Winrar wel even zal verwijderen. Helaas, dat kan niet. Nou ja.. het kan wel, maar alleen als ik direct een alternatief programma opgeef. Simpelweg verwijderen kan niet, of ik heb het in ieder geval niet kunnen vinden.

M'n download map blijft wel heel erg leeg zo :'( Kan ik hier iets aan veranderen?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.