Toon posts:

Harddisk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn nieuwe IBM 45GB Harddisk.In mijn bios herkent hij namelijk de volledeige 46GB maar in windows herkent hij maar 8GB.Ik heb alles geprobeerd de nieuwste Via 4 in 1 drivers heb programaatjes op de IBM site gedownload het helpt allemaal niks.Kan iemand mij helpen??

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Welke Windows versie draai je?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

De 8 gb klinkt verdacht veel als een bios limiet (een oudere bios herkent een zgn int 13 schijf die dus groter is dan 8 gb niet). Wellicht geeft je bios een correcte grootte van de harde schijf aan maar als de juiste grootte niet verschijnt in het splash scherm (dat rechthoekige schermpje dat verschijnt nadat je computer door de eerste opstart procedure is gegaan) dan herkent de bios hem dus niet even wat disk manager software downloaden van de site van de fabrikant van de hd.

Verwijderd

Topicstarter
Windows 98 second edition
Moederbord: Abit KT7A-Raid

Verwijderd

Tja da's niet zomaar een antiek bord maar heb je via de bios niet de HD automatisch laten herkennen ? Zou die toch de 45 gb (iets minder door formatteren eh heb je dat eigenlijk gedaan ?) moeten zien. Bij fdisk large disk support (of zoiets) ingeschakeld ?

Verwijderd

kijk eens met partion magic of f-disk hoe ie ingedeeld is...wellicht nog niet aangemaakt of hidden ??

Is maar een suggestie zo vroeg in de ochtend
Pagina: 1