Nieuwe hardware binnen maar gebruikt?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
Vandaag mijn computeronderdelen binnen gekregen en nou valt mij meteen iets op:ik trek de processor uit de doos(met zegel) en zit er een vingerafdruk op de processor plus dat ik kan zien dat er een koelblok heeft opgezeten.
Nou ga ik deze processor overclocken dus ik vrolijk mijn artic freezer 7 uit de doos en valt mij meteen op dat de onderste vin gedeukt is aan beide kanten(door een koelbok of iets dergelijks)
Nou is mijn vraag:wat voor koelpasta zit er normaal gesproken aan zoon cooler,net zoiets als bij de stocked intel koelers of gewoon vloeibaar en een dikke vette laag zoals ik nu heb?en zit er geen tube bij met pasta??

Nou is mijn gedachte dat ik alles nieuw koop en sommig spul 2 de hands krijg,als het goed is geen probleem natuurlijk maar dat moet ik nou nog ff testen

Dit alles is besteld bij azerty

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat ze teruggegeven spul aan je leveren lijkt me geen probleem, maar iets wat defect is (koeler), en waar de standaard koelpasta (een plakje op de boxed koeler) onderbreekt, zou ik toch echt mee terug gaan.

Wanneer ze het niet accepteren enzo moet je gewoon contact opnemen met Intel; zij verkopen gebruikt, vies en beschadigd spul, maar er zit wél een zegel op? Vreemd ;)

• maurice_thalen
TheZeroorez schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:43:
Dat ze teruggegeven spul aan je leveren lijkt me geen probleem, maar iets wat defect is (koeler), en waar de standaard koelpasta (een plakje op de boxed koeler) onderbreekt, zou ik toch echt mee terug gaan.

Wanneer ze het niet accepteren enzo moet je gewoon contact opnemen met Intel; zij verkopen gebruikt, vies en beschadigd spul, maar er zit wél een zegel op? Vreemd ;)
Nee de intel cooler is niks mis mee maar de processor gaat het om,je kan zien dat er een koeler op heeft gezeten en de koeler van artic heb ik het idee dat ie 2 de hands is terwijl er op de site staat dat koelers niet worden ingeruilt en toch geven ze mij een gebruikte waarvan ik dus niet weet wat voor koelpasta op zit normaal gesproken mx2 geloof ik die is weer net iets beter als artic silver.en verder is de onderste vin aan beide kanten gedeukt maar dat maakt me nog niet zoveel uit want dat is terug te buigen en maakt denk ik zowiezo niet zoveel uit dat het ietsjes gebogen is

• TheZeroorez
  • Niet online
offtopic:
Vind je het gek dat ik dingen uit je TS mis, als je zo slecht gebruik maakt van hoofdletters en leestekens? :X

De standaard koelpasta op een koeler is trouwens zeker niet beter dan Arctic Silver: integendeel.
Die onderste vin, hoe is die gedeukt/gebogen dan? Dat hij schuin omlaag loopt klopt in ieder geval :P

• maurice_thalen
TheZeroorez schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:26:

Dat hij schuin omlaag loopt klopt in ieder geval :P
haha grapjas,nee zeg maar in het midden aan beide zijden zit een knikje(lichtjes)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als je processor nog nooit uit de doos is geweest na het verlaten van de fabriek zal je geen vingerafdrukken en koelpasta resten vinden. Deze processor lijkt aan de hand van jouw omschrijving reeds gebruikt te zijn geweest, mogelijk in een andere verpakking teruggestoken waarbij het zegel netjes is terug geplakt (als dit mogelijk is).

Daarnaast zit er bij de Artic koelers standaard geen pasta op de heatsink, maar wordt deze in een tube meegeleverd. Ook deze zal dus reeds gebruikt zijn.

Je mag verwachten dat je, wanneer je nieuwe produkten besteld deze ook nieuw zijn, in iedergeval niet in deze staat zoals jij beschrijft, tenzij dit vooraf is vermeld.

Ik zou contact met Azerty opnemen over dit gebeuren, ik heb wel ervaring met deze webwinkel tot nu toe3 is deze goed.

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 31-08-2007 21:00 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

_Dune_ schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:45:

Daarnaast zit er bij de Artic koelers standaard geen pasta op de heatsink, maar wordt deze in een tube meegeleverd. Ook deze zal dus reeds gebruikt zijn.
Nou op mijn freezer 7 pro zat anders ook gewoon een laagje net zoals op bv een intell stock koeler. dus het zit er echt wel op.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-01 11:23
zou geen genoegen nemen met 2e hands spul, je hebt er niet voor niks voor betaald. gare2e hands meuk aanmeerders

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hubert schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:51:
[...]
Nou op mijn freezer 7 pro zat anders ook gewoon een laagje net zoals op bv een intell stock koeler. dus het zit er echt wel op.
Dat is appart, bij mijn AC koelers zaten tubetjes koelpasta. :/ Maar zoals ik al aangaf neem even contact met ze op.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• maurice_thalen
_Dune_ schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:02:
[...]

Dat is appart, bij mijn AC koelers zaten tubetjes koelpasta. :/ Maar zoals ik al aangaf neem even contact met ze op.
ja lijkt mij ook het beste dat ik ze maandag gewoon ff bel, en van die intel processor ben ik ook nog nooit tegen gekomen.

• BottleNext
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09-2025
Mooie reclame voor Azerty

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Cpu lijkt mij idd minstens uit zijn doosje geweest en dus ook gebruikt.

Arctic koeler. De onderste ribben horen zo gebogen te zijn om de airflow naar het moederbord/geheugen/beneden te leiden.
Er zit standaard WEL koelpasta op en dit is ook een beste laag.

Nukezone FTW

• maurice_thalen
Powrskin schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:08:
Cpu lijkt mij idd minstens uit zijn doosje geweest en dus ook gebruikt.

Arctic koeler. De onderste ribben horen zo gebogen te zijn om de airflow naar het moederbord/geheugen/beneden te leiden.
Er zit standaard WEL koelpasta op en dit is ook een beste laag.
ja dat ze naar beneden staan heb ik zelf al opgezocht op internet maar niet dat ze twee knikjes hebben in het midden van de onderste rib.tis echt gedeukt
ik moet denk ik ff een foto maken lijkt me het beste maar nu ff niet

Verwijderd

Ik heb de Freezer64 Pro, en daar zat ook zo'n standaartje laagje op hoor. Geen tubbetje oid.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:22
_Dune_ schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:45:
Ik zou contact met Azerty opnemen over dit gebeuren, ik heb wel ervaring met deze webwinkel tot nu toe3 is deze goed.
Ik en een paar mensen met mij kunnen anders nog wel een boekje opendoen over Azerty. Prijzen zijn laag maar ow wee als er iets is, hun RMA afdeling is bedroevend. Twee HD's DOA, een nieuwe opsturen en bij hoog en laag blijven beweren dat er twee nieuwe verstuurd zijn vind ik niet grappig. Dat geintje had me bijna 200 euro gekost...

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Als er een zegel op zit is t misschien niet eens bij Azerty gebeurt, die gaan ook niet alles controleren of t klopt, meestal met een zegel kan je er vanuit gaan dat t nog onuitgepakt is, dus misschien hogerop in de distributie iemand slordig geweest.

• TheZeroorez
  • Niet online
Dutch_Razor schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:03:
Als er een zegel op zit is t misschien niet eens bij Azerty gebeurt, die gaan ook niet alles controleren of t klopt, meestal met een zegel kan je er vanuit gaan dat t nog onuitgepakt is, dus misschien hogerop in de distributie iemand slordig geweest.
En da's precies wat Azerty gaat zeggen, om hun lage marges te behouden.

Zo lees ik vaker dat Azerty 'nooit fouten maakt bij het orderpicken', en 'geen fouten kan vinden in de videokaart' enzo... :X

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Mooi he, die koop-op-afstand wet... :) Mag je alles gebruikt terug sturen binnen 8 dagen, 3 keer raden wat zo'n webshop ermee doet... ;)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een klein deukje hoeft er overigens niet op te wijzen dat de koeler is gebruikt. Vaak is dit de plek waar de machine de koeler heeft vastgenomen. Op mijn 8600GT kan je dit ook zien.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ach ja, we zullen het houden op "ignorance is bliss". Besef maar dat ELKE WINKEL dit doet, dingen terugnemen. Ik zal eens even voor iedereen in het algemeen een schets maken van een situatie die dagelijks voorkomt maar niemand lijkt te snappen:

- Klant A koopt een Intel Core 2 Duo E6600 ofzo. Om de een of andere reden retourneert hij het; verkoop op afstand, mag je spullen terugsturen zonder het opgeven van een reden. Winkel test deze en hij blijkt perfect te werken.

Nu komt het: blijkbaar denkt de gemiddelde mens dat het hier stopt. De CPU wordt aan de kant gegooid, teruggestuurd naar Intel voor een of ander "vernieuwingsproces" of iets dergelijks. Nee, deze is in perfecte staat en is dus even goed als een andere CPU. Dat van die vingerafdruk in de topicstarter zijn geval is gewoon een klein foutje, maar ik zie een vingerafdruk nog geen CPU kapotmaken.

Nu krijg jij, als volgende besteller, deze E6600. Je komt tot de conclusie dat het product niet meer nieuw is. Wacht even, die term "nieuw" is trouwens heel relatief. Het kan zonder jouw weten al veel dingen meegemaakt hebben. Maar daar staan we niet bij stil. Anyway: de eerste gedachte die men krijgt is: oh nee het is een defecte want hij is al eens gebruikt geweest. Dat is misschien zo bij van die kleine winkeltjes die 1 processor per week verkopen, maar in vele grote zaken krijg je makkelijk 5 tot 10% van je goederen terug die gewoon in perfect werkende staat zijn. Of "nieuwstaat" voor de mensen die denken dat de verpakking een spiegel is voor de maagdelijkheid.

Nu is mijn standpunt: die vingerafdruk is gewoon een foutje geweest van de persoon die hem terug ingepakt heeft. De vraag is of je nog zo achterdochtig was geweest als ie er niet op had gezeten. En de tweede vraag is dan: zou het iets uitgemaakt hebben, buiten dat je je beter had gevoeld omdat je dacht dat het product in een maagdelijke staat is ?

We kunnen altijd nog discussieren dat je voor dat geld een nieuw product verwacht maar wees maar heel bewust van de lage winstmarges die er op veel consumentenartikelen heersen, meestal slechts enkele procenten.

Het is nu eenmaal een mes dat langs twee kanten snijd. Wij als consument willen een product zonder vragen retourneren, een winkel moet er ook mee uit de kosten komen. Hij kan het niet weggooien, dan moet ie misschien 10 processoren meer verkopen om het te recupereren ! En Intel heeft ook geen vermaagdingsprocedure, ze lachen je gewoon uit. Dus het wordt naar een andere klant gestuurd die een werkend product vraagt en niet een product waar "schijnlijk" nooit iemand aan geweest is.

Tevens werk ik niet bij Azerty ofzo, ik weet alleen uit professionele ervaring dat dit overal gebeurd.

[ Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 02-09-2007 00:35 ]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:22
Wat die winkels in mijn ogen dan beter doen, eventjes kijken of er iemand een complete pc met net die CPU besteld heeft, en dan daar inbouwen. De mensen die hun PC door een winkel laten bouwen merken dat toch nooit, of ze gaan er vanuit dat het bij het bouwen gebeurd is...

• StWesleyT
  • Laatst online: 04-05-2025
leuk verhaal.
best goed mogelijk. en het hoeft zelfs niet eens rma te zijn. gewoon diegene persoon uit de fabriek denkt ff geen "handschoenen" aan te hebben...

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Ik heb ook enige tijd trouw besteld bij Azerty en ik heb deze gedachte ook al eens gehad, er waren geen duidelijke gebruikerssporen, maar sommige dingen waren niet in orde.

Je hebt recht om het product 7 dagen op zicht te hebben en je kan je producten gewoon terug sturen (wel op eigen kosten).

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04-2025
Maar die koop-op-afstand-wet geldt toch alleen als je verpakking heel laat? Je mag niet meer terugsturen als je de verpakking open hebt gemaakt, omdat je aan de buitenkant zou kunnen zien of je de juiste producten hebt. Zo dacht ik dat het werkte.

Overigens heb ik ook slechte ervaringen met Azerty. Mooie website, mooie prijzen en veel mooie reviews bij Shopservey van Tweakers. Maar alleen het contact gaat zo langzaam. In het begin duurde het twee dagen voordat ik antwoord kreeg, maar inmiddels heb ik pas na twee weken een antwoord gekregen. Ik ben door hen naar zes verschillende mailadressen van azerty verwezen en de communicatie gaat langzaam en je krijgt niks geregeld. Ik had schade aan mijn dvd-writer en cardreader, maar ik heb inmiddels bij EMPC vervangende spullen gekocht, omdat ik het wachten zat ben.

Dus je kan denk ik beter gewoon testen of alles werkt. Je wilt namelijk geen RMA indienen bij Azerty. Zeker als je nog niet eens hebt getest of alles werkt.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-01 12:10
Dus je kan denk ik beter gewoon testen of alles werkt. Je wilt namelijk geen RMA indienen bij Azerty. Zeker als je nog niet eens hebt getest of alles werkt.
En zo komen ze er dus mee weg. Beetje lef ontbreekt bij jou dus. Ik zou gewoon bellen en een afspraak maken om langs te komen. Eens zien hoe een grote bek ze dan nog hebben ^^

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 15:38
Volledig mee eens, maar houd dan als winkel de CPU even vast en stop hem bij iemand die gekozen heeft om zijn pc te laten assembleren, zo ben je nogsteeds van je product af en zal de persoon het nooit merken :)
Waster schreef op zondag 02 september 2007 @ 08:12:Dus je kan denk ik beter gewoon testen of alles werkt. Je wilt namelijk geen RMA indienen bij Azerty. Zeker als je nog niet eens hebt getest of alles werkt.
Ik heb juist hele positieve ervaringen met RMA's bij Azerty (3 stuks) ik had binnen een week een vervangend product.

Verwijderd

Bitage schreef op zondag 02 september 2007 @ 09:12:
[...]

En zo komen ze er dus mee weg. Beetje lef ontbreekt bij jou dus. Ik zou gewoon bellen en een afspraak maken om langs te komen. Eens zien hoe een grote bek ze dan nog hebben ^^
Bellen naar azerty ? you kidding, ik heb een week lang geprobeerd te bellen, binnen de beschikbare tijden. er weet gewoon nooit opgenomen !
het ging om een externe harde schijven waar ze een engelse stekker meeleverde..

Ik heb ook niet te spreken over Azerty , leuke dingen, mooie prijzen. maar service is kut !

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Dit topic hoort sowieso niet in OH thuis, maar eerder in Stuffis Generalis of Pricewatch. Aangezien het inmiddels in hoge mate specifiek over Azerty gaat verplaats ik dit topic dan ook naar PW :) .

DM!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

MochiGohan schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:16:
[...]

Volledig mee eens, maar houd dan als winkel de CPU even vast en stop hem bij iemand die gekozen heeft om zijn pc te laten assembleren, zo ben je nogsteeds van je product af en zal de persoon het nooit merken :)
Cubefanatic schreef op zondag 02 september 2007 @ 01:50:
Wat die winkels in mijn ogen dan beter doen, eventjes kijken of er iemand een complete pc met net die CPU besteld heeft, en dan daar inbouwen. De mensen die hun PC door een winkel laten bouwen merken dat toch nooit, of ze gaan er vanuit dat het bij het bouwen gebeurd is...
Wel er is ook een andere mogelijkheid: misschien is het product juist heeeeel erg voorzichtig opengemaakt en terug toegedaan door de klant (doe ik soms ook), en dan als "ongeopend" teruggestuurd. Dat ziet een winkel ook niet meteen zonder grondige inspectie. Zo weet ik wel enkele verpakkingen van producten die zonder veel moeite open en dicht gaan zonder dat je kan zien of het open is geweest. Nu voor de dozen van Intel moet je toch al even bezig zijn :)

Anyways, dit is offtopic. Mijn punt is: als het niet kapot/defect is, waarom omruilen ? De koeler dat is misschien wel iets, maar ik heb al VEEL koelers gehad waar er af en toe een vinnetje van krom stond. Dat dunne koper is ook enorm zwak materiaal dat al buigt als je er te streng naar kijkt :)

Verwijderd

Ik zie de discussiewaarde van dit topic niet; op het moment dat er iets niet naar wens is met een bestelling, dan neem je contact op met de winkel. Niemand hier kan er iets zinnigs over zeggen, behalve uit de lucht gegrepen bashing over wat ze dan wel zullen gaan zeggen en een hoop welles nietes of de winkel goed is.

Ik neem dan aan dat iedereen met ervaringen daarover een Shop Review heeft ingevuld, wat de juiste plek is voor ervaringen en waarmee ook anderen geholpen zijn. Neem gewoon even contact op. Als de ervaring is afgerond plaats je vervolgens een Shop Review.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 16:02 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.