Toon posts:

Hercalibratie oude versterker en kosten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gaf in het topic over zilveren kabels al aan dat op m'n Quad 303 de binnenste ingang voor de speakerkabel het begeven lijkt te hebben. Het lijkt een los contact te zijn (eerder ook al eens wat wegval gehad aan 1 kant), maar na 'm open gehad te hebben lijkt op het eerste gezicht alles nog prima in orde.

Nu ben ik van plan om 'm morgen door te laten doormeten en te repareren, maar daarbij zou het ook mooi zijn als van de voorversterker de podmeter wordt bijgesteld. Een complete hercalibratie zou zowiezo niet verkeerd zijn denk ik.

Heeft iemand ervaring met dergelijke operaties? Heeft zo'n hercalibratie 'naast' het bijstellen van de podmeter zin? En wat zou zoiets mogen kosten? :)

Verwijderd

Het is algemeen geweten dat de volumeregelaar van de 33 beneden stand '3' geen kanaalgelijkheid garandeerde (stond zelfs iets in de uitgebreidere Nederlandse handleiding, die Transtec destijds verstrekte), kan het echter niet juist weergeven, aangezien ik het toestel al heel lang geleden van de hand heb gedaan, daardoor kan ik het niet juist meer formuleren. Het had volgens mij ook te maken met het feit dat die volumeregelaar tegelijk diende als power on/of schakelaar.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:41:
Het is algemeen geweten dat de volumeregelaar van de 33 beneden stand '3' geen kanaalgelijkheid garandeerde (stond zelfs iets in de uitgebreidere Nederlandse handleiding, die Transtec destijds verstrekte), kan het echter niet juist weergeven, aangezien ik het toestel al heel lang geleden van de hand heb gedaan, daardoor kan ik het niet juist meer formuleren. Het had volgens mij ook te maken met het feit dat die volumeregelaar tegelijk diende als power on/of schakelaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.breem.nl/mijnspullen-files/Quad-33.jpg

Het is inderdaad ook tegelijk de aan / uit schakelaar (helemaal links), dus dat zou kunnen kloppen. Dan zou ik dat punt van de podmeter kunnen schrappen om de redenen die je net noemde. Het is verder niet hinderlijk :).