Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:14:
Mijn excuses voor het slecht formuleren van de vraag.
Ik zou de laptop hoofdzakelijk gebruiken als studiehulp en de typische computertaken (tekstverwerking, divx bekijken, audio beluisteren) en dit vooral op een GNU/LINUX platform. Het zou wel leuk zijn indien de grafische kaart (ATI Radeon Xpress 1150 (shared memory)) sterk genoeg was om relatief jonge spellen op een deftige kwaliteit af te spelen.
Groeten,
Hendrik
Zie het zo; je kan bijna alles met die laptop doen behalve relatief jonge 3d games spelen op acceptabele kwaliteit.
relatief oude games als farcry, BFII en CODII zijn naar wat ik verwacht al veel en veel te hoog gegrepen voor deze kaart:
in deze
benchmarklijst staat ie op de 71e plaats, en heb je een overzichtje van verschillende mobile gpu's.
Hij is beter dan de veel toegepaste onboard gma950, maar hij presteert al beduidend minder dan een mobile x300, en da's een budget mobile 'echte gpu' van ruim 2 jaar oud. (een 'standaard' geforce go 7600 is al grofweg 4x (!!) zo snel als de ati1150)
Enfin, het zoeken naar prestaties van verschillende hardwareonderdelen kan je zelf ook, dus je kan eigenlijk de vragen die je zelf stelt en globaal zijn ook zelf uitzoeken.