Toon posts:

Notebook: Dell Vostro 1000 --> goede keuze?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.389 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Via Universiteit Gent kan je een Dell Vostro 1000 kopen voor 659 € (http://helpdesk.ugent.be/notebook/).

Ik zou de hd van 120 GB nemen en 2GB RAM.

Lijkt dit een goede notebook? Zelf heb ik niet echt ervaring met notebooks.
Wat zijn de mogelijkheden met zo'n machine (op het vlak van gamen bijvoorbeeld)?

Bedankt.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Lijkt me een lekker systeem voor die prijs!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Graphics: ATI Radeon Xpress 1150 (shared memory)
Als je een beetje serieus wilt gamen kan je beter verder kijken.
Wat voor jouw een goede keuze is hangt af van je wensen en budget.
Voor de rest mag je je TS wel wat uitbreiden en beter formuleren volgens de faq :X

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 31-08-2007 18:59 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses voor het slecht formuleren van de vraag.

Ik zou de laptop hoofdzakelijk gebruiken als studiehulp en de typische computertaken (tekstverwerking, divx bekijken, audio beluisteren) en dit vooral op een GNU/LINUX platform. Het zou wel leuk zijn indien de grafische kaart (ATI Radeon Xpress 1150 (shared memory)) sterk genoeg was om relatief jonge spellen op een deftige kwaliteit af te spelen.

Groeten,

Hendrik

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
De prijs is nog gedaalt, naar 580 euro. Heb het vandaag gehoord van de beheerraad. Ze leveren er heel goed werk. Wat ik je kan zeggen, met die Vostro kom je al een endje hoor, zeker voor dat geld.

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

Topicstarter
Je bent duidelijk op de hoogte.
Indien ik de "3 year NBD Service" niet neem, heb ik dan geen enkele vorm van garantie?

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:14:
Mijn excuses voor het slecht formuleren van de vraag.

Ik zou de laptop hoofdzakelijk gebruiken als studiehulp en de typische computertaken (tekstverwerking, divx bekijken, audio beluisteren) en dit vooral op een GNU/LINUX platform. Het zou wel leuk zijn indien de grafische kaart (ATI Radeon Xpress 1150 (shared memory)) sterk genoeg was om relatief jonge spellen op een deftige kwaliteit af te spelen.

Groeten,

Hendrik
Zie het zo; je kan bijna alles met die laptop doen behalve relatief jonge 3d games spelen op acceptabele kwaliteit.
relatief oude games als farcry, BFII en CODII zijn naar wat ik verwacht al veel en veel te hoog gegrepen voor deze kaart:
in deze benchmarklijst staat ie op de 71e plaats, en heb je een overzichtje van verschillende mobile gpu's.
Hij is beter dan de veel toegepaste onboard gma950, maar hij presteert al beduidend minder dan een mobile x300, en da's een budget mobile 'echte gpu' van ruim 2 jaar oud. (een 'standaard' geforce go 7600 is al grofweg 4x (!!) zo snel als de ati1150)
Enfin, het zoeken naar prestaties van verschillende hardwareonderdelen kan je zelf ook, dus je kan eigenlijk de vragen die je zelf stelt en globaal zijn ook zelf uitzoeken.

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

mr_petit schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:05:
[...]

Zie het zo; je kan bijna alles met die laptop doen behalve relatief jonge 3d games spelen op acceptabele kwaliteit.
relatief oude games als farcry, BFII en CODII zijn naar wat ik verwacht al veel en veel te hoog gegrepen voor deze kaart:
in deze benchmarklijst staat ie op de 71e plaats, en heb je een overzichtje van verschillende mobile gpu's.
Hij is beter dan de veel toegepaste onboard gma950, maar hij presteert al beduidend minder dan een mobile x300, en da's een budget mobile 'echte gpu' van ruim 2 jaar oud. (een 'standaard' geforce go 7600 is al grofweg 4x (!!) zo snel als de ati1150)
Enfin, het zoeken naar prestaties van verschillende hardwareonderdelen kan je zelf ook, dus je kan eigenlijk de vragen die je zelf stelt en globaal zijn ook zelf uitzoeken.
En grofweg 2 keer zo duur 8)7

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
mr_petit schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:05:
[...]

BF2 is idd veels te hoog gegrepen. Ik heb een Ati X1600 en daar draaid BF2 nog wel goed op med settings. Hij is 1 plek hoger dan de GF6100. Die heb ik ook liggen, en die draaid games als GTA San Andreas nog nét aan, maar zodra er wat ontploft gaat het wel moeilijk doen. CS 1.6 draaid er ongeveer op 30 fps. Dusja, goed (lees: normaal) gamen-> Betere kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de reacties.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

Een tijdje geleden is het beleid in CSL aangepast waardoor dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics niet meer welkom zijn. Voor meer informatie zie Wat is er nu anders in CSL? en CSL Beleid zelf :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.