Toon posts:

Vraag over Laserprinters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over laserprinters met name de HP 1018
en de Samsung 2010,

Ik wil hier mee o.a. Dvd Hoesjes afdrukken, in zwart wit,
maar is een laserprinter dan nog wel goedkoper dan een normale inktjet,
of gaat de toner dan enorm snel leeg.

Ik heb meedere reviews gelezen maar nergens iets over hoe snel die leeg gaat bij
afbeeldingen ipv tekst.

JRoT

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:51
Bij dezelfde hoeveelheid "dekking" zal de laser printer het altijd goedkoper kunnen.
Let alleen wel even op dat afbeeldingen en laser eigenlijk niet zo goed samengaan in verband met rasteren enzo.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lasers zijn per print sowieso zuiniger, dus of je nu 30% dekking hebt of 90% van de pagina, het blijft goedkoper dan een inkjet. Natuurlijk zal je meer toner gebruiken bij een grotere dekking, maar dit is natuurlijk niet anders dan bij cartridges uit je printer.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

nsa1984 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:58:
Bij dezelfde hoeveelheid "dekking" zal de laser printer het altijd goedkoper kunnen.
Let alleen wel even op dat afbeeldingen en laser eigenlijk niet zo goed samengaan in verband met rasteren enzo.
Is er eigenlijk nog iemand die dit net als mij bull* vindt. Mijn OKI Kleurenlaser , die ik voornamelijk gekocht heb om DVD-hoesjes te printen, print naar mijn menig namelijk veel strakker dan iedere inktjet die ik tot dusver he gehad / gezien . Gebruik hier wel wat dikker papier voor (100 gr)

Alleen zie ik weer niet in waarom TS in zwart-wit wil afdrukken. Bij een heleboel hoesjes wordt dit IMHO niks. laser of niet !!

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Op standaard papier ziet het er misschien strakker uit, maar op ietwat deftig fotopapier (HP Everyday bv, 100 vellen voor 10-15 euro) geeft icm. een deftige printer een beter resultaat. Wil je goedkoop zijn, moet je naar de HP Officejet Pro toestellen (88 inkttank) of betaalbaarder, de Canon reeks met seperate inkttanks.