Toon posts:

Firewal experia box (Thompson) configureren

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Alle nuttige informatie in het [KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 13 topic ten spijt, heb ik nog steeds een probleem met mijn KPN experia box firewall (Thompson)

Wat ik wil, en mij tot nog toe nooit gelukt is, is mijn firewall aanpassen of uitzetten, voor bepaalde games en applicaties nodig. Dat schijnt op twee manieren te kunnen:
  • Via mijn KPN
Via mijn KPN - InternetPlusBellen - Service en support - beheer Experia Box schijn je de firewall van 'standaard' op 'server' te kunnen zetten, echter deze optie is bij mij niet zichtbaar. Klik ik aldaar op help staat er doodleuk dat ik naast Wifi ook beveiliging en firewall kan instellen, deze optie heb ik bij mij echter nog nooit gezien.
  • Via de webinterface
Bij mij ziet de webinterface er zo uit, in de handleiding van de thompson staat dat het er zo uit moet zien. Nu begrijp ik dat KPN de controle beperkt heeft, maar ik wil graag meer kunnen instellen dan de beperkte en rare instellingen bij game & application sharing (wat bij mij nooit echt goed werkt heb ik het idee).

Als reactie op een specifieke mail naar KPN kreeg ik als antwoord een beschrijving in twee zinnen over hóe ik de webinterface kan benaderen, en dat ik daar de firewallinstellingen kan wijzigen. Zo ver was ik dus al, en de firewall instellingen zijn in geen velden of wegen te bekennen. Via telnet krijg ik geen toegang tot de router, op mijn oude speedtouch kon ik daar via commando's de firewall uitzetten en dergelijke.

Mijn vraag dus: hoe configureer ik mijn eigen firewall ;(

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:19
Mijn vraag dus: hoe configureer ik mijn eigen firewall

Probeer eens deze link: http://192.168.1.254/cgi/...l/ov/?ce=1&be=0&l0=2&l1=5
Mits je router op bovenstaande ip adres is ingesteld.
Dat is een deep link in je router naar je firewall. Probeerseltje....

[ Voor 55% gewijzigd door cornfed99111 op 31-08-2007 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Maar het werkt helaas niet. Hij vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord, terwijl ik niks heb ingesteld. Geprobeerd:
  • kpn -
  • kpn - admin
  • - admin
  • administrator -
  • blanco
Alle werken helaas niet. Ook niet nadat ik probeer in te loggen nadat ik een wachtwoord heb ingesteld.

• cornfed99111
Dat was de link van mijn eigen router. Een normale 780 met normale firmware.
Ik heb eens gelezen dat je met andere routers, met een gesloten firmware, dat je met die methode
(deeplinken), je toch toegang zou kunnen krijgen. Helaas...

Trouwens het standaard wachtwoord is Administrator en blanco wachtwoord.
Maar dat zal je niet verder helpen. Bij jou zit een wachtwoord van KPN zelf.

Misschien is er iets fout met de weergave van de KPN pagina? Probeer eens een andere browser.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed ook dat er een wachtwoord van KPN zelf op zit. Aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant erg lastig. 'Administrator' als gebruikersnaam met blanco wachtwoord werkt inderdaad ook niet.

In het andere topic stond inderdaad dat je bij de Thompson via Mijn KPN de firewall instellingen inderdaad niet kunt veranderen (wel bij de siemens). Andere browser (Firefox) had ik al geprobeerd, geen effect.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 13:54 ]

• cornfed99111
Mijn trukendoos is nu leeg.

Je zit helaas vast aan de Speedtouch.
Pagina: 1