De Keuze - PC Upgrade of XBOX360

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Hey Tweakers,

Het is bijna herfst, de koude daagjes komen er weer aan om lekker binnen te zitten en te GAMEN (of andere hobby's :P )

Nou zit ik momenteel met een dilemma.
Moet ik me PC Upgraden of moet ik een XBOX360 kopen..only have money for one of those.

Ik heb een PC die onderhand 2 jaar oud is, toen de tijd niet de slechtse PC die er was.

Zit met de volgende specs op me pc:

Moederbord: ASUS P5GD2
Videokaart: ATI RADEON X800 (PCI-E Versie)
Memory: 1GB DDR2 intern
Processor: 2.8 GHZ Intel Pentium 4 NT. (Over te clocken tot 3.4 met een giga koeler).
Harddisk: 160GB (SATA)

Nou zat ik te denken om me pc te upgraden met een nieuwe videokaart en geheugen.

Videokaart: MSI 8600GTS 256 DDR3 Heatpipe. (DX10 ondersteuning)
Memory: 2 x 512 GB erbij prikken zodat ik op 2GB Dual Channel zit. Of upgraden eventueel naar 4GB.

De vraag is..heeft dit nut? dan ben ik zo een €250 kwijt ong.
Anders koop ik een XBOX360 en ben ik zo een €400 kwijt om het pakketje compleet te maken.

Heeft iemand tips voor mij? weet namelijk dat ik met een XBOX geen zorgen meer heb dat me PC de game niet trekt, meeste vette games komen tegenwoordig sneller uit op een console dan op de PC.
Maarja...blijf een hardcore PC gamer...

DILEMMA!! HELP _/-\o_

Verwijderd

PC FTW!

http://uk.gamespot.com/fo...sgs.php?topic_id=24525221

Komen nog genoeg games uit op pc. Ik zou kijken of je budget een 8800GTS 320 toelaat. Word je proc wel een bottlenek denk ik, maar haal je wel veel meer prestatie in huis.

Misschien verder upgraden naar een AMD 4200+? Zo veel kosten die ook niet meer tegenwoordig.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 17:24 ]

• MrCaleb
Dat is wel een shitload exclusive..
Maar Crysis was toch niet ex voor de PC? die komt toch ook op de XBOX360 (beetje off-topic)
Ik zou kijken of je budget een 8800GTS 320 toelaat. Word je proc wel een bottlenek denk ik, maar haal je wel veel meer prestatie in huis.

Misschien verder upgraden naar een AMD 4200+? Zo veel kosten die ook niet meer tegenwoordig.
Mja maar dan moet ik een nieuw moederbord kopen :) dan kan ik net zo goed een hele nieuwe PC halen. Die proc is zeker een nekdraaier...maar de vraag is trekt die het dan nog met een beetje prijzige videokaart en stampvol geheugen?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik denk het haast niet. Eigenlijk moet je gewoon volledig upgraden. Ik zou dan ook aanraden om of langer te sparen zodat je een Dual Core met leuke GPU kan kopen of anders toch de Xbox360 te kopen.

Anders is de compromis dat je maar op laag/medium kunt spelen.

• MrCaleb
TEAMIKKE schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:36:
Ik denk het haast niet. Eigenlijk moet je gewoon volledig upgraden. Ik zou dan ook aanraden om of langer te sparen zodat je een Dual Core met leuke GPU kan kopen of anders toch de Xbox360 te kopen.

Anders is de compromis dat je maar op laag/medium kunt spelen.
Bedankt voor de eerlijkheid :)
Jah dan heb ik toch het gevoel dat het die XBOX gaat worden.
Full Upgrade PC word weer duurder dan die 400 euro denk ik.

Verwijderd

Sja, als je de kast + voeding nog redelijk is, dan moet een goed kope AMD dualcore met 2gb geheugen op een niet te duur moederbord en een redelijk videokaartje voor 400 euro toch te doen zijn.

Maar idd een Xbox gamed makkelijk, maar (ik heb er geen verstand van) je moet er nog wel een aantal dingen bij kopen dacht ik, waardoor de prijs voor een XBOX hoger uit viel. Pin me hier niet op vast, is ook maar wat ik een beetje heb op gepikt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 03:39 ]

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 03:37:
Sja, als je de kast + voeding nog redelijk is, dan moet een goed kope AMD dualcore met 2gb geheugen op een niet te duur moederbord en een redelijk videokaartje voor 400 euro toch te doen zijn.

Maar idd een Xbox gamed makkelijk, maar (ik heb er geen verstand van) je moet er nog wel een aantal dingen bij kopen dacht ik, waardoor de prijs voor een XBOX hoger uit viel. Pin me hier niet op vast, is ook maar wat ik een beetje heb op gepikt.
Als je het Core systeem koopt, ben je inderdaad erg kaal qua uitrusting. Geen Harde schijf, Controller (of toch wel 1?). Die kost(-te) 300 euro. Voor 400 euro heb je een complete versie, wel zonder games.

(Nu de X360 Elite gelanceerd is, zijn de prijzen blijkbaar wat gedaald... Bart Smit b.v. had de 'uitgeruste' versie voor 350 euro liggen ipv 400 euro.)

Verwijderd

Hier dan maar even de Xbox kant van de keuze :) Als jij met evenveel gemak achter een console wegzakt als een PC zou dit wel een leuk moment kunnen zijn om over te stappen. Ik zou onderhand het wegzakken in bank c.q. stoel terwijl ik de Xbox aanslinger voor geen goud meer willen missen, simpel weg omdat het in mijn optiek een stuk relaxder is. Het online gaming gedeelte werkt perfect, er is een aardige collectie games te krijgen, en je hoeft je de komende jaren niet bezig te houden met upgrades e.d. Mocht je toch voor een PC kiezen, kan je imho beter doorsparen voor een 'echte' (grootschaligere) upgrade :)

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De xbox is ondertussen in prijs verlaagd naar 349 voor de premium. In de pricewatch staat hij al voor 335 euro. Zelf heb ik er ook een staan naast mijn pc, aangesloten op dezelfde monitor. De pc met dvi en de xbox op vga.

De xbox wordt veel meer voor gaming gebruikt dan de pc, geen geklooi met drivers, updates, installs en wat al niet meer. Ik kan het aanraden, zeker voor de huidige prijs. Overigens zijn de prijzen voor pc onderdelen fors gezakt, alleen de grafische kaart is nog enigzins prijzig, afhankelijk van wat je wilt hebben.

Ondanks mijn c2duo met x1900xt kaart, geef ik de voorkeur aan de xbox om "even te gamen".

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De 360, zeker weten. Heerlijke graphics, lekker vanuit de bank, geen gezeik, Dolby Digital, en lekker met maten gamen.

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:38
Probleem met een PC is dat hij weer verouderd en je over 2 jaar weer met deze vraag komt te zitten, PC upgraden of 360 kopen.

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:23
En de 360 verouderd niet:S De 360 verouderd net zo hard, hij is nu al bijna anderhalf jaar op de markt!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:44
Op de xbox kun je wel alle spellen blijven spelen die er voor uit komen.
Op een pc houd dat redelijk snel op!

• MrCaleb
Heren :)

Ik ga straks lekker een XBOX kopen ^^
Dit is me duidelijk hehehe
bedankt voor de tips ;)
ik laat het nog even weten.

Verwijderd

TerminalNL schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 11:33:
Op de xbox kun je wel alle spellen blijven spelen die er voor uit komen.
Op een pc houd dat redelijk snel op!
Alleen stoppen de games op een gegeven moment :) En bij de PC stoppen spellen niet alleen worden de eisen hoger ;)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-02 15:03
Wat mij altijd wel opvalt is dat de games bij PC een heel pak goedkoper zijn. Voor de gemiddelde consolegame betaal je iets van 65 euro, tegen 35-45 voor een nieuwe PC game. Daarbij zakken PC games een heel stuk sneller in prijs, van de week nog Prey gekocht voor 5 euri (game is net een jaar uit). Het hangt er vanaf of je veel gamed maar PC is echt niet per definitie duurder...

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-02 09:15
Ik weet niet of het al genoemd is maar vergeet niet dat je als je optimaal van de 360 wil genieten je toch een HD-ready/Full HD tv moet hebben. Ook een flinke investering. Het is zonde om een 360 te gebruiken op een 37cm ktv'tje :)

• MrCaleb
hehehe...heb hem wel gekocht nu dus :)

De XBOX360 Elite Versie.
Met 3 games erbij (Overlord,The Darkness en Dead Rising).

Ben er echt HEEL tevreden mee, weet dat ik er nog niet optimaal van kan genieten omdat ik geen HD-TV heb, op onze tv ziet het er wel goed uit, maar het mist misschien wel iets.

Op de PC monitor heb ik hem ook aangesloten met die speciale kabel, alleen moet ik een oplossing vinden voor het niet hebben van geluid (en tis lastig omdat het me PC monitor is)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FAQ Overige Hardware [OH] (update 14-07-07)

Van een Tweaker verwachten we dat hij zelf kan kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.