Zend Framework

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:00
Afbeeldingslocatie: http://framework.zend.com/images/logo.gif

Ik ben nu een paar maanden aan het werk bij een webapplicatie/webdesign bedrijf en we hanteren een paar MVC systemen.

Nu zijn we laatst naar een presentatie geweest van Zend, over hun framework. Door drukte toen niet gekeken, maar ben mij nu aan het inlezen en wil asap gaan werken met het systeem.

Zijn er al tweakers die bedrijfsmatig met het Zend Framework werken of is iedereen er nog mee aan het hobbien?

Dus, zijn er al mensen die zeggen: "NIET DOEN!" of is de stemming meer "Ja prima systeem, ik raad het je aan?".

Link naar de Framework-site van Zend
Doc's
Downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30

MBV

Er is al een topic over de verschillende PHP-frameworks, dus misschien wordt dat icoon van jouw wel van toepassing ;)

Bijvoorbeeld deze: [PHP] Framework

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 31-08-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:00
Dat topic is vrij algemeen. Imo is het Zend Framework wel een apart topic waard.

Mocht het modje daar anders over denken dan moettie maar dicht, dan heb ik het verkeerd ingeschat.

Heb deze hier neer gezet omdat in dit forum 1 dood topic over het ZF was.

[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 31-08-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik ben de laatste weken in mijn vrije tijd bezig geweest met Zend Framework. De opzet lijkt me vrij robuust, de 'core' documentatie is vrij O.K. (geleerd van fouten van PHP.net.....), maar verder houdt het gewoon op. Tutorials zijn er bijna niet of ze zijn verouderd....dat is heel jammer.

MVC is op een redelijk duidelijke wijze afgedwongen, en het framework dwingt je niet een bepaalde richting in (behalve dan natuurlijk de MVC structuur). Het kan nog niet op tegen dingen als .net en bepaalde Java frameworks, maar ik denk wel dat dit het gene is dat PHP kan laten blijven concurreren, als het goed uitpakt.

iOS developer