[OF2003] Openen van Word documenten erg langzaam.

Pagina: 1
Acties:

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ik heb momenteel het volgende probleem:

Openen van Word documenten gaat erg langzaam, als ik dubbelklik op het document in de verkenner krijg ik een wit scherm in Word en vervolgens word het document niet geopend.

Kies ik in Word voor Bestand -> Openen dan is het browsen naar het document extreem langzaam. Ik browse in dit geval door een Offline gecachde folder.

Start ik WordPad op en browse ik via Bestand -> Openen naar hetzelfde document dan vlieg ik door de folders heen.

Uiteraard heb ik flink lopen zoeken naar een oplossing en reeds de registry keys aangepast die er voor zorgen dat de details/eigenschappen van elke te benaderen share gezocht worden.
Ook de sjablonen directorie staat lokaal.

Het lijkt mij overduidelijk een Office probleem, zijn er meer mensen die hiermee te maken hebben gehad en een oplossing hebben gevonden?

Op mijn eigen laptop met Office 2007 heb ik het probleem niet, het openen van een document duurt wel even, maar uiteindelijk word het document wel geopend.

(Share word benaderd over een vaste VPN verbinding heen)

Verwijderd

Heb ik ook eens gehad. Probleem was toen dat Norton antivirus de defaultmap van 'openen' in Word eerst wilde scannen, voordat de verkenner te voorschijn kwam. Dit was in Norton niet in te stellen, dus heb ik een frisse install van Norton gedaan. (Na alle Norton verwijderingstooltjes gedraaid te hebben.) Probleem was daarna opgelost.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
The program stops responding when you try to open or to save a file in an Office 2002 program, in an Office 2003 program and in an Office 2007 program vast al gezien, Files on network shares open slowly, opens as read-only, or you receive an error message opent ook veel deuren.

Zit je in een AD, misschien terminal server, SMB signing nagekeken, virusscanners misschien C:\Windows\CSC eens uitzonderen om te zien of dat verbetering oplevert? :) Welke Windowsversies gaat het om?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-07 13:40
Het is een thuiswerkplek welke middels VPN een verbinding maakt met de server(s) op het bedrijf. Deze werkplek is voorzien van Windows XP SP2 en Office 2003. De server is Windows 2003 SP1

Je krijgt geen foutmeldingen te zien.
Virusscanner reeds uitgezet om te testen. C:\Windows\CSC <- Geen idee wat dit doet uit m'n hoofd.