Toon posts:

Het waterkoeling zelfbouw-blokjes topic?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Dit is een animo-check; geen topicstart!!!)

Als we toch gaan splitsen: is het niet leuk om een apart topic over de zelfbouw van waterblokjes te maken? Als informatiebron, maar ook om te patsen? ;)
Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/5x3fdb7.jpg
Laat je knutselwerk zien (ik zie graag plaatjes); vertel waar je de materialen hebt gekocht; vertel hoeveel het kostte; vertel welk gereedschap je gebruikt hebt; vertel welk ontwerp je geïnspireerd heeft; vertel welke resultaten je haalt...
Ikzelf ben vooral ook in huisvlijt geïnteresseerd (niet iedereen heeft een CNC-freesbank in z'n schuurtje staan). Theorie versus praktijk:
Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/5xxi9tx.jpg

Tegelijkertijd kun je vragen stellen over zelfbouw: waar koop ik dat?; hoe maak ik dat?; kan zoiets werken?...

Trouwens: andere zelfbouwzaken (reservoir; radiator...) zijn ook interessant. En links naar zelfbouw-ontwerpen van anderen, en andere zelfbouw-sites... Misschien kan er in de openingstopic een FAQ komen...
A propos foto's: plaats een foto of thumbnail van maximaal 600 pixels breed, en link naar de grotere foto. Foto's in jpg en tekeningen in gif of png (NIET bmp). En dus twee keer plaatjes (thumbnail en grote foto) uploaden naar www.tinypic.com o.i.d..
En zet de flitser aan. En stel scherp op het blokje. En crop het resultaat (enkel het blokje, dus niet je hele dekbed in beeld).

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je moet al goedkoop aan materiaal kunnen komen en de gereedschappen hebben aangezien het anders gewoon niet rendabel is. Goede WC-blokjes zijn niet eens zo duur en eigenlijk kun je daar zelf niet voor gaan klooien.

Het zijn wel altijd leuke projecten om te doen :) Wat nog wel leuk is, is dat je ze kan aanpassen aan je kast. Dus spuiten, een aparte vorm enz. maar dat is alweer meer voor de casemodder. Binnenkort ga ik ook zelf reservoirs maken maar die zijn verder gewoon standaard.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een topic zoals deze is er al. Wel is ie oud en waarschijnlijk ook moeilijk te vinden. Er staat in dat topic wel al heel veel info over dit onderwerp.

Verwijderd

Topicstarter
Als je zoekt op 'zelfbouw waterblokje' vind je dode topics van 3 jaar oud. Verder zit het verscholen in de grote waterkoelingtopics. Aangezien die opgesplitst worden leek mij een nieuw zelfbouwtopic handig... (en ik vind die huisvlijt leuk om te zien).

Zelfbouw is rendabel als je niet zulke hoge eisen stelt (hoewel sommige zelfbouwers commerciële blokjes evenaren). Zelfbouwblokjes kosten je 1~2 euro; commerciële blokjes 30 euro of meer. De eenvoudigste 'blokjes' zaag je uit koperplaat. Solderen kan op een fornuis. Dus speciaal gereedschap is niet per se nodig.