Dell Dimension 9200 resonantie in kast

Pagina: 1
Acties:

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het probleem is al eerder voorbij gekomen in een ander topic wat daar niet voor bestemd was, maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Het lijkt erop dat meerdere gebruikers met een Dell Dimension 9200 desktop-pc last hebben van resonantie in de kast. Ik heb hier dus ook last van.

Ik heb de schroeven van de cardreader al vervangen zodat hier geen beweging meer in zit (zat los bij de levering). De harde schijven zitten volgens mij ook goed vast. Verder heb ik alle losse kabels die op mijn DVD-brander rustte met tieraps bij elkaar gebonden. Het lijkt erop dat de ventilator op de processor ook het probleem niet is.

Wat veroorzaakt nu deze trilling, en belangrijker, wat kan ik eraan doen om het te verhelpen? Volgens mij is het het zijpaneel. Als ik deze namelijk verwijder heb ik nergens last van.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
hardeschijf(en) onderin trillen

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Je moet de harde schijven iets dieper in het bracket duwen, dan houdt het op.

Verwijderd

Hdd vaster in de brackets duwen helpt niet, althans bij mij niet. De schijven hebben schroefjes aan de zijkanten, die gebruikt worden om de schijf als het ware op te hangen in de bracket. Deze heb ik (na nieuwe brackets van dell te hebben ontvangen die het probleem ook niet echt verhielpen) met een dikwandig stukje slang om de schroefjes in de bracket geschoven en dat verhielp de resonantie van de hdd's. Helaas was er nog een bron van resonantie.

Daarom maar de speling van de intake fan opgeheven. Fan eruit en onderop en aan de zijkanten een beetje isolatiemateriaal geplakt met dubbelzijdig tape. De intake fan zit nu strak op de bodem, en strak aan de beide zijkanten. De resonantie is nu ook weg.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:37
niet van die dingen op je mobo kweet niet meer hoe ze heten:P

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Bedankt voor de reacties.

Ik heb alles geprobeerd wat hierboven beschreven wordt en dat bood helaas geen oplossing voor mij.

Ik heb inmiddels wel gevonden wat het probleem veroorzaakte. Het is de blauwe klem die mijn videokaart ondersteunt. Het ondersteunende lipje zat boven de videokaart ipv er onder. Hierdoor kon de plastic klem in het scharnier gaan rammelen.

De kast is nu heerlijk stil :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Pagina: 1