Toon posts:

linksys wrt54gl internet met kabel lukt wel , niet draadloos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

een beetje voorgeschiedenis :
ik werkte al jaren met deze router om via een kabel te connecteren met internet zonder problemen.
Sinds enkele maanden (het wordt steeds erger) valt de internet verbinding regelmatig weg.
Ik dacht : ik stel het draadloos in omdat ik vermoeedde dat het de pc was.

Nu kan ik draadloos tot aan de router, maar niet verder op internet
Via een tweede netwerkkaart hetzelfde
Enkel via de oorspronkelijke netwerkkaart kan ik op internet en die valt dus regelmatig eventjes uit.

Blijkt wel dat ik via eender welke verbindeing tot op de router kan om instelingen aldaar te wijzigen.
De instellingen van ip-configuratie zijn analoog voor de drie verbindingen.

Ik heb reeds de laatste firmware upgrade gedaan en verschillende waarden in de MTU geprobeerd met hetzelfde resultaat (voornamelijk dus het uitvallen van de internetverbinding.

Ik heb dus twee problemen
1) wat kan ik nog doen om de draadloze verbinding verder dan de router te laten gaan (dus op internet, alle instellingen op de router lijken in ieder geval goed te staan)
2) wat kan ik nog doen om de verbinding (met de oorspronkelijke kabel) stabieler tekrijgen?

alvast bedankt
Arvid

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:44
1) Staat mac-adres filtering aan op de router? Zo ja, dan het mac-adres van je nieuwe netwerkkaart invullen en klaar.

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
vermoedelijk niet , maar kan dat hier niet testen.

voor de eerste verbindinge/netwerkkaart heb ik niets gedaan, gewoon insteken en dat werkte.

Voor het draadloos netwerk heb ik voorlopig al senige beveiliging gefilterd op MAC adres. Dit zou juist moeten zijn want geraak in ieder geval op de router zelf.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Valt het internet weg? (kan je op dat moment nog op de router), of vast de verbinding wel naar je router zelf.

Zoek dat eens uit. En een router kan gewoon kapot gaan hoor, na zoveel jaar! Heb ik hier ook gehad.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
als het internet wegvalt kan ik gewoon nog op de router.

Het rare is wel dat mijn vrouw met een andere pc nog nooit problemen heeft gehad van een verbinding die weg valt. Zij gebruikt deze verbinding 1x per week om verbinding te maken met haar bedrijfsnetwerk via VPN