VMWare installatie Crasht

Pagina: 1
Acties:

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:21
Hallo,

Ik heb een probleem met het installeren van VMWare op mijn Toshiba a100-812,
Tijdens de installatie van VMWare reset de computer zich en wil hij niet meer opstarten (als in in Windows dan inlog restart hij zich weer), ik kan dan alleen in veilige modes opstarten en een systeemherstel doen anders werkt het systeem niet meer.

Het crashpunt tijdens de installatie is bijna aan het einde van de installatie nadat hij de VMNet8 netwerk adapter heeft geinstalleerd. Ik heb de installatie een paar keer proberen uit te voeren (na systeemherstel) maar het probleem blijft het zelfde.. Ik krijg het niet voor elkaar om VMWare draaiend te krijgen.

Even wat informatie:
VMWare versie: VMware-workstation-6.0.0-45731

SysSpecs:
Besturingssysteem
Microsoft Windows XP Professional
CPU Type
Mobile DualCore Intel Core Duo T2250, 1733 MHz (13 x 133)
Moederbord Chipset
Mobile Intel Calistoga i945PM
Systeemgeheugen
2048 MB (DDR2-533 DDR2 SDRAM) (Standaard 1024 MB)
Video kaart
NVIDIA GeForce Go 7600 (256 MB)
Harde schijf
FUJITSU MHV2160BT PL (160 GB, 4200 RPM, SATA) (Jammer genoeg 4200RPM moet nog vervangen worden)
Netwerkkaart
Intel(R) PRO/100 VE Network Connection
Netwerkkaart
Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection

Verdere informatie over de laptop:
Klik Hier
Heeft iemand ditzelfde probleem?
Heb dit probleem ook met de 5.5 versie van VMWare.. en op Google kan ik er weinig over vinden. Wordt doorverwezen en doorverwezen en kom er niet uit..

Alvast bedankt!

ZanZiB@r

**EDIT**

Owja, dit was ik nog even vergeten te melden. Er stond Windows Vista op de laptop maar dit heb ik vervangen door Windows XP Professional

[ Voor 11% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 31-08-2007 15:11 . Reden: URL detail laptop geadd + OS INFO ]

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07 08:39
Heb je wanneer je de installatie uitvoerd en het probleem doet zich voor ook een specifieke melding wat er precies fout gaat?

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb je wel volledige drivers geïnstalleerd dan, als je het OS vervangen hebt?

Kijk verder eens of VMWare geen dump maakt, of een debugger heeft.

• Zanzibar-1337
N3oC schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:45:
Heb je wanneer je de installatie uitvoerd en het probleem doet zich voor ook een specifieke melding wat er precies fout gaat?
nee krijg geen fout melding. het beeld wordt zwart en de laptop blijft zich opnieuw opstarten (sorry voor late reactie)
TheZeroorez schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:47:
Heb je wel volledige drivers geïnstalleerd dan, als je het OS vervangen hebt?

Kijk verder eens of VMWare geen dump maakt, of een debugger heeft.
Heb alle drivers volledig geinstalleerd. Heb ze van de Toshiba site gedownload en er zijn geen Unknown devies of devices met Errors ofzo.

Kan geen dump vinden voor VMWare aangezien ik het hele VMWare niet eens op kan starten. en het DE-Installeren werkt ook niet aangezien hij de Install niet afgemaakt heeft...

• Zanzibar-1337
niemand..?

#
##
###
####
#####
##
##
##

UP!

• Zanzibar-1337
Nou helaas dan maar denk dat niemand mij met dit probleem kan helpen.. probeer binnekort wel windows opnieuw te installeren (is nieuwe installl al maar ok)

Nog bedankt voor reacties! :/

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:17

Jake Bullet

Applicatie verpakker

Ik doe maar een gooi maar wat gebeurt er als je de netwerkkaart tijdelijk disabled?

• Zanzibar-1337
Jake Bullet schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:20:
Ik doe maar een gooi maar wat gebeurt er als je de netwerkkaart tijdelijk disabled?
Dit ga ik is proberen. misschien is dit wel de oplossing. Ik laat het nog horen :)

**edit**

Heb het geprobeerd en hij crashed weer.. (er staat Installing Services als hij crashed)
In veilige modus kan ik dan alleen maar opstarten en in de Eventlog bij Systeem staan veel foutmeldingen;

Tijdprovider/NTPClient: er is een onverwachte fout opgetreden bij de DNS-lookup van de handmatig geconfigureerde peer time.windows.com, 0x1. NTPClient probeert een nieuwe DNS-lookup in 15 minuten. De fout is: Er is geprobeerd een socketbewerking uit te voeren op een onbereikbare host. (0x80072751)

** 2e edit **

Heb even lopen googlen..
Iets met de Time Sync zou het moeten zijn. Dit uitgeschakeld en opnieuw geprobeerd te installerne. Mocht niet baten.

Heb ook nog gevonden dat het te maken kon hebben met het programma Intervideo WinDVD (deze heb ik nu verwijderd) maar is echter ook niet de oplossing

[ Voor 63% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 11-09-2007 10:13 ]

• Jake Bullet

Jake Bullet

Applicatie verpakker

Ok, hij heeft dus moeite met het installeren van de services lijkt het. Kan zijn dat er al iets staat in de registry waardoor het mislukt. Voornamelijk in HKLM/System/CurrentControlset/Services en HKLM/System/Currencontrolset/enum/Root waarbij in de laatste je jezelf even rechten moet geven om keys te kunnen verwijderen. Ik heb hier geen vmware dus het is gokwerk waar ie allemaal in gaat zitten. zoek maar in de registry zou ik zeggen.

Heb je toevallig ook nog andere virtualisatie software er op staan zoals daemontools of alcohol?

• Zanzibar-1337
Jake Bullet schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:21:
Ok, hij heeft dus moeite met het installeren van de services lijkt het. Kan zijn dat er al iets staat in de registry waardoor het mislukt. Voornamelijk in HKLM/System/CurrentControlset/Services en HKLM/System/Currencontrolset/enum/Root waarbij in de laatste je jezelf even rechten moet geven om keys te kunnen verwijderen. Ik heb hier geen vmware dus het is gokwerk waar ie allemaal in gaat zitten. zoek maar in de registry zou ik zeggen.

Heb je toevallig ook nog andere virtualisatie software er op staan zoals daemontools of alcohol?
Ik ga eventjes kijken in het register of ik daar iets kan vinden .. misschien staat er wel iets dubbel in.. en ik ga eventejs Daemon tools verwijderen van mijn PC, misschien is dit het probleem wel! (bij me desktop computer werkt het wel met daemon tools dus het lijkt me waarschijnlijk maar je weet maar nooit)

**edit**

Heb even in het register gekeken naar de punten waar jij zei.. kon ik niks vinden over vmware.. dus heb even het hele register doorgezocht en kwam daar veel dingen van VMware tegen.. deze ga ik nu verwijderen (en daemon tools ook) en dan ga ik het nog maals proberen :)

** 2e edit **

CRASH!! :X

[ Voor 13% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 11-09-2007 12:42 ]

• Jake Bullet

Jake Bullet

Applicatie verpakker

Maak eens een logfile aan van de installatie met

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Installer]
"Logging"="voicewarmup"

Logfile komt in windows\temp of profile\localsettings\temp

[ Voor 32% gewijzigd door Jake Bullet op 11-09-2007 23:32 ]

• Zanzibar-1337
Jake Bullet schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:38:
Maak eens een logfile aan van de installatie met

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Installer]
"Logging"="voicewarmup"

Logfile komt in windows\temp of profile\localsettings\temp
Ik ga morgen de laptop formatteren en alles erop nieuw opzetten (alleen eerst belangrijke dingen zoals videokaart netwerkgedeelte enzo) en dan ga ik testen of ik VMware kan installeren.. het zou toch gewoon moeten kunnen lijkt mij..

ALs het dan niet lukt ga ik zo'n log file maken en stuur ik die ZSM op!

alvast bedankt en truste :)

• Jake Bullet

Jake Bullet

Applicatie verpakker

De komende tijd kan ik je helaas niet meer helpen... ga even de zon opzoeken. Wie weet helpt de verse installatie wel. Succes er mee!

• Zanzibar-1337
Jake Bullet schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:34:
De komende tijd kan ik je helaas niet meer helpen... ga even de zon opzoeken. Wie weet helpt de verse installatie wel. Succes er mee!
Nouu en of het werkte! de installatie liep vlekkenloos en nu moet ik de rest van de spullen nog eventjes installeren! VMWare werkt nu iig! :D

Nog bedankt voor het helpen! (anders was ik nooit zover gaan proberen en al helemaal geen reinstall)

En geniet van de vakantie!

Groeten!

• Zanzibar-1337
Nouuu ben er achter wat het probleem veroorzaakte.. had WinXP opnieuw geinstalleerd en toen VMWare erop.. dit ging goed.
Toen ben ik bezig gegaan met het installeren van de programmatjes die ik normaal er ook op had.. en na elk programma even rebooten om te kijken of het werkt.

Toen kwam ik bij Daemon Tools 4.0 uit.. De SPTD layer blijkt niet te willen samenwerken met VMWare.. (waarom vraag het mij niet..) maar om dit op te lossen startte ik op in de Veilige Modes en heb ik de bestanden SPTD.sys en SPTD003.sys verwijderd. Nu starte mijn computer weer normaal op en was het probleem opgelost (VMWare draait perfect nu!)

Bedankt mensen!

• nefius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 16:37
Super,

Bedankt voor je antwoord, want ik hadexact hetzelfde probleem, maar dan met een normale pc met een ASUS Nforce (M2N-E SLI) bordje.

Ik ga gelijk proberen of bovenstaande ook mijn probleem was, want ik had ook Daemon draaien.

--- edit ---

Yep, dit was exact het probleem, heb nu Vmware 6 volledig kunnen installeren.

Damn.. me is happy!
Pagina: 1