Toon posts:

2x ATI 2600 op 2xLCD + Full HD TV, gaat dit werken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om het volgende te doen.

Mijn computer: Intel 6600 C2D op een Asus P5B Deluxe mobo met 2 x PCIe slots.
Ik heb 2 TFT schermen die op 1600*1200@60 Hz draaien via de DVI poort. Dit is mijn gewone windows afkijk, verlengde desktop.
Daarnaast staat 10 meter verderop een 'Full HD' Lcd TV 1920*1080 met HDMI poort.

Mijn pc met Windows Vista Ultimate wil ik dan 's-avonds gebruiken als mediacenter pc om films te kijken.
Bluetooth keyboardje zoals Logitech Edge of Microsoft 7000/8000 er bij als afstandsbediening.
Games speel ik niet.

Nu dacht ik er aan om 2 ATI 2600 te kopen vanwege de ingebouwde video decoder. 2x Pro of een XT en een Pro daar ben ik nog niet helemaal uit.
Dan heb ik dus maximaal 4 DVI poorten beschikbaar.
Op de ene kaart sluit ik dan mijn 'Windows schermen' aan, en op de 2de kaart de LCD TV via HDMI en evt. op de andere poort de component uitgang naar de LCD TV.

Gaat dit comfortabel werken?
Ik wil dus vanuit een draaiende Vista de TV er bij aanzetten en dan PowerDVD starten en een DVDtje spelen vanaf de schijf. Direct zichtbaar op de TV op 1920*1080 zonder herconfiguratie van de drivers o.i.d. En de PC herstarten om de TV te herkennen o.i.d. is al helemaal uit den boze. De pc moet gewoon doorwerken als we een film kijken :)
Ik zou dus het liefst alles 1 x configureren en dan niet meer aankomen. Mijn ervaring is dat als ik dagelijks eerst een kwartier bezig ben om het werkend te krijgen dat de lol er bij mij snel af is 8)7

Ik heb gezien dat een 2600 kaart van Asus ook nog Component (YPrPb) video out heeft, dit kan ik gebruiken in geval dat de aspect ratio niet goed te krijgen is. Als mijn TV namelijk op de HDMI ingang staat kan ik de aspect ratio zelf niet veranderen, dit wordt geacht in het HDMI signaal meegestuurd te worden. Met component kan ik wel uit diverse AR's kiezen

Er schijnen ook nog 2600 kaarten met 4 DVI poorten aan te komen maar ik zit al 3 maanden te wachten op de 2600s dus ik wil liever niet nog 3 maanden wachten.

Of gaat het sowieso niet werken 2 videokaarten op mijn mobo?

Heeft iemand hier ervaring mee of kennis van wat ik wil en wil die dat met mij delen?

Mijn mobo:
http://www.asus.com/produ...07&model=1295&modelmenu=1

Bij voorbaat dank, Evert

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-07 13:26

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Kan wat je wilt, zonder iets speciaals te moeten doen zolang je maar gebruik maatk van extended desktops. Ga je clonen e.d. dan krijg je problemen met resolutie verschillen.

Enigste vervelende wat je krijgt is dat als je Mediacenter draait fullscreen op je tv dat de muis ook daar zit en niet eruit kan komen. M.a.w. je kunt dus niet ff terug muizen naar je twee andere schermen.

PowerDVD afspelen op de LCD-tv werkt gewoon normaal.

Ik zelf had eerst ook een soortgelijke setup, maar heb nu een aparte mediacenter gemaakt omdat ik het toch wel irritant vond dat m'n workstation in de woonkamer stond te blazen. Plus het gebruik van alleen de LCD-tv als enigste monitor werkt toch net iets fijner dan die extended desktop's.

[ Voor 39% gewijzigd door Dukey op 31-08-2007 15:46 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik weet niet zeker of je 2 verschillende kaarten in 1 setup kan gebruiken, crossfire of niet. Denk dat je allebei pro of xt moet hebben, maar misschien is dat nowadays verandert.

Verder denk ik wel dat het moet werken, alhoewel ik me inderdaad ook afvraag hoe de muis zich gaat gedragen. Hoe wil je met je muis tussen 3 schermen wisselen? Alle drie naast elkaar ofzo?

Ik kan je er eigenlijk geen uitsluitsel over geven, maar houd dit in je zoektocht wel in de gaten!

T60P Widescreen

• Dukey

Dukey

Seesar schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:22:
ik weet niet zeker of je 2 verschillende kaarten in 1 setup kan gebruiken, crossfire of niet. Denk dat je allebei pro of xt moet hebben, maar misschien is dat nowadays verandert.
Juist omdat ie geen crossfire gaat draaien kun je verschillende kaarten gebruiken. Hij zou een bijv een Nvidia kunnen gebruiken voor de LCD-tv en een ATI voor de twee andere monitor's.
Verder denk ik wel dat het moet werken, alhoewel ik me inderdaad ook afvraag hoe de muis zich gaat gedragen. Hoe wil je met je muis tussen 3 schermen wisselen? Alle drie naast elkaar ofzo?
Wel eens gehoord van de desktop uitbreiden, extend desktop? Je kunt je muis dan over zoveel schermen heen gaan als je monitors hebt en je hardware toe laat. Muis zal dan altijd te zien zijn op één scherm. Wat ik bedoelde met de muis is dat Mediacenter de muis binnen de monitor houdt, je kunt dan niet naar een ander scherm komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dukey op 31-08-2007 16:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik jullie reacties zo lees, waarvoor dank, lijkt het allemaal wel te gaan werken. Inmiddels heb ik nog wat info bij MS vandaan over 2 videokaarten in 1 computer.
http://www.microsoft.com/...isplay/multimonVista.mspx

2 kaarten van hetzelfde type is dus nodig, hoewel een ATI 2400 + 2600 waarschijnlijk ook wel gaat werken. Bij die 2400 kaarten zit dan meestal weer geen DVI-HDMI verloop en het schijnt nog een speciaal verloopje te zijn ook door het audio wat er doorheen moet.
Ik heb nu een Nvidia 6200 LE maar dat gaat dus niet werken met de ATI 2600 samen. Is toch een vervelende kaart waardoor de Vista Experience op slechts 2,2 blijft steken . . .
Maar goed die was ook alleen bedoeld om de tijd tot de definitieve kaart te overbruggen

Verder weet ik niet of ik de ingebouwde mediacenter in VIsta ga gebruiken. Even er mee gespeeld maar het kost me net te veel moeite om er iets spelend mee te krijgen. Net niet intuitief genoeg wat mij betreft.

Een losse mediacenter heb ik nu met een oudere computer, maar dat is zo een lelijk ding naast het stereomeubel. Maar dat werkt op zich goed. Een mediastreamer is ook een oplossing maar dan ben ik zo 400 eu verder voor een die HD content kan afspelen.

Ik moet nog wel een afstand van 10 meter over HDMI zien af te leggen. Ik had een goedkope kabel van 10 meter gekocht bij de cdrwinkel, maar dat geeft te veel signaal verlies. Een grote digitale sneeuwbui over het beeld heen. Dus ik moet of een betere kabel of een HDMI extender.

Het valt trouwens ook niet mee om bij de diverse manuals van de ATI 2600 kaarten uit te vinden wat er nu precies bij zit. Het zijn meestal alleen maar tekeningen hoe je de kaart inbouwt, meer niet. De echte manual staat alleen op de meegeleverde cd ben ik bang.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 21:12 ]

• Dukey

Dukey

Waarom moet je twee dezelfde kaarten gebruiken? Is bullshit hoor als je ze apart gaat gebruiken :s?

Verwijderd

Topicstarter
Dezelfde videokaarten omdat Vista er anders 1 uitschakelt. Tenminste dat begrijp ik uit die link naar MS die ik in mijn vorige bericht zette.

Het zou voor mij makkelijker zijn als ik bijv. mijn 2 windows schermen van poort 1 op de ATI kaart en poort 1 van mijn huidige Nvidia kaart kon zetten. De TV dan op poort 2 van de ATI kaart (ivm die hardware video decoder).
Dan hoef ik maar 1 kaart er bij te kopen namelijk.
Pagina: 1