Toon posts:

IS dit ee goede deal?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok zo zit het,
Mijn ma haar bazin gaat haar laptop weg doen en een nieuwe kope, nu verkoopt ze de hare voor 200€ ze heft die laptop in de US gekocht voor 1500$ omdat de dollar zoooo laaaaaag staat is dit omgerekend dat de laptop hier dus iets van een 2000€ zou hebben gekost als ze hem destijds (2 jaar gelede) hier gekocht zou hebben.
De betreffende laptop is een Compaq Presario R3320US
Nu ik zit hier met een Medion MD97500 notebook.
Deze begint wat problemen met de laatste games en veeleisende games zoals CnC3 en Supreme commander al wat probs te krijgen qau smooth-heid. Hij speelt echter wel goed CoD2 UT2004 en NFS Carbon op medium graphics.

De specs van de laptops zijn als volgend.

Van de Medion MD97500 van 1,5 jaar oud.

CPU: Pentium M 1,73 GHz
Graka: Mobility Radeon X700 XL
HD:80 GB
Ram:1GB (is geupgrade)

Hier vindt je een beetje een uitgebreidere spec.--->[Ervaringen] Medion 97500

Van de Compaq Presario R3320US van 2 jaar oud

CPU: Pentium 4 3.0 GHz
Graka: ATI MOBILITY RADEON 9000
HD:60GB---->Ga dit wel upgraden naar 1 van 120 of 160GB
Ram:1GB (is geupgrade)

Hier vindt je een beetje een uitgebreidere spec.--->http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00240354&lc=en&cc=be&dlc=en&product=433752&lang=en

Deze laptop gaat liefst wat games goed kunnen draaien voor de komende maander (jaar) Tot ik mij een compleet nieuwe koop.
Dus gaat deze beter zijn voor games, of blijf ik toch beter met men huidige, als ik het zo zie is 200€ (die ik tevens van men zus krijg, dan krijgt zij men huidige) geen prijs voor dit beestje.....

Maar jullie zijn de experts laat me iets wete.

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 14:15 ]

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-01 09:48
Ik kan dit niet lezen.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:46

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik zou het niet doen. De Pentium M is zuiniger en nagenoeg net zo snel als een P4 3.0 Ghz. Daar
komt bij dat de accutijd van de P4 om te huilen zal zijn.

De X700 zal ook sneller zijn dan een Radeon 9000.

Daarbij: NOFI, maar doe wat aan je schrijftaal, het leest prettiger als je niet in 'dialect' schrijft :P

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:56

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mijn pentium M 740 (de 1,73 GHz versie dus) is ongeveer even snel als mijn 3 Ghz Pentium 4 desktop pc. De X700 (mobility) is veel beter dan de radeon 9000. Je zou er dus alleen op achteruit gaan, imho.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-01 14:20
Beetje offtopic, maar ik zal eerst hier eens kijken...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Koop die laptop voor €200 test ze allebei en verkoop vervolgens de langzaamste van de twee aan je zus voor €200 :?

Verder kan ik me niet voorstellen dat het echt zo ontzettend veel moeite kan zijn om ff uit te zoeken welke van de twee laptops de snellere is. Aan de hand van benchmarks en specs etc.

Ow, enne met een lage dollar zou het bedrag in euro's juist lager moeten zijn ;)
Al komt het er bij elektronica in de praktijk meestal op neer dat de dollar prijs gelijk is aan de euro prijs, vanwege belasting shizzle en zo.

[ Voor 27% gewijzigd door Orion84 op 31-08-2007 14:26 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ok jongens bedankt om zo snel te reageren :D

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 14:30 ]

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:18:
Mijn pentium M 740 (de 1,73 GHz versie dus) is ongeveer even snel als mijn 3 Ghz Pentium 4 desktop pc. De X700 (mobility) is veel beter dan de radeon 9000. Je zou er dus alleen op achteruit gaan, imho.
Helemaal mee eens + nog het feit dat 9000 mobility geen DX9 is. Dat is soms nog al lastig want nieuwe games willen dan niet meer draaien(oblivion, Jade empire etc).

Verwijderd

Jij bent zeker zo iemand die hoogbegaafd Nederlands praat en véél slimmer is als iedereen.
Waarom kun je deze tekst dan niet "ontcijferen" 8)7
:z

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-01 21:51
Een X700 is echt veel sneller dan een radeon 9000. Aangezien jij gamen belangrijk vind is de keus snel gemaakt lijkt mij. Daarnaast is het idee van Compaq om een P4 3.0 GHz in een laptop te stoppen ook behoorlijk dubieus, die wordt veel te warm en zuipt stroom.

Verwijderd

Topicstarter
What the heck Reinamn, Is die kaart nie eens DX9?????
Dan is de deal off vrees ik.

Verwijderd

lammert schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:30:
Een X700 is echt veel sneller dan een radeon 9000. Aangezien jij gamen belangrijk vind is de keus snel gemaakt lijkt mij. Daarnaast is het idee van Compaq om een P4 3.0 GHz in een laptop te stoppen ook behoorlijk dubieus, die wordt veel te warm en zuipt stroom.
Echt niet, waar bazeer jij dat op?

X700 128-bit 400 350(700) 8/6
9000 128-bit 250 200(400) 4/1
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:31:
What the heck Reinamn, Is die kaart nie eens DX9?????
Dan is de deal off vrees ik.
Nope, ik heb de kaart in mijn ouwe laptop zitten (2500+ 512mb 80gb 9000 mobility 64mb)
zie hier:
http://en.wikipedia.org/w..._Units#Radeon_R200_series

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het stroomverbruik is nu nie het probleem, menne laptop zit constant in het stopcantoact als ik hem gebruik, ik weet slechte gewoonte en nog slechter voor de batterij, ma voor de rest, ja als X700XL inderdaad nog altijd beter is dan wacht ik wel effe tot ik een goeie 700€ heb, en koop ik mij dan een nieuwe van HP of Dell ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Euhm, de 9000 die in de notebook steekt is volgens HP op hen officiele site 128 mb en geen 64, is het mogelijk dat je een oudere versie van de kaart hebt??

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:36:
Euhm, de 9000 die in de notebook steekt is volgens HP op hen officiele site 128 mb en geen 64, is het mogelijk dat je een oudere versie van de kaart hebt??
Nee, alleen dat de versie heb met minder geheugen er op. core is gewoon RV250 core.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
btw, is het mogelijk de graka hier uit te slope en er een andere in te zette, omdat de CPU wel beter is, dat ik dan ineens de graka verander, of is dit niet moegelijk met deze laptop?

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-01 16:18
Nee dat is niet mogelijk.
Hoe kan jij functioneren in de maatschappij als je jezelf niet normaal kan uitdrukken? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:48:
btw, is het mogelijk de graka hier uit te slope en er een andere in te zette, omdat de CPU wel beter is, dat ik dan ineens de graka verander, of is dit niet moegelijk met deze laptop?
De CPU is ook niet veel beter hoor.
nieuws: Opteron 146 vs. Pentium 4 3,2GHz en Athlon XP 3200+

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:33:
Het stroomverbruik is nu nie het probleem, menne laptop zit constant in het stopcantoact als ik hem gebruik, ik weet slechte gewoonte en nog slechter voor de batterij, ma voor de rest, ja als X700XL inderdaad nog altijd beter is dan wacht ik wel effe tot ik een goeie 700€ heb, en koop ik mij dan een nieuwe van HP of Dell ofzo
En je denkt dat je voor 700 euro een laptop koopt waar je wel mee kunt gamen? Dan praten we over een Integrated chipje waar je X700 nog steeds gehakt van maakt... Wil je echt gamen op een laptop ben je 1100+ kwijt aan een NVIDIA GeForce 8600M GS of ATI Mobility Radeon HD 2600

Verwijderd

Topicstarter
Aha ok, ik zal hem kope, testen en zien welek de traagste is en die dan aan men zus geve.

Verwijderd

die medion is zo veel beter.

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-01 16:18
Laten we anders allemaal ons specifiek dialect spreken, ik persoonlijk post vanaf nu in het Italiaans, gaat leuk worden!
Ik wist al dat de jeugd niet meer kan spellen of een zin samenstellen dankzij de sms/msn revolutie, maar dit is toch wel erg hoor.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:00:
Aha ok, ik zal hem kope, testen en zien welek de traagste is en die dan aan men zus geve.
Doe alsjeblieft iets aan je spelling en grammatica. Vooral je eerste bericht was irritant om te lezen.

Maar voor 200 euro zou ik ook gewoon de laptop kopen (die laptop, mits hij goed werkt, is rond de 300 euro waard).
Maar, je oude laptop is veel sneller hoor. Dus deze moet je gewoon houden (misschien moet je een keer opnieuw windows installeren).

En, 1500 dollar = 1100 euro (ook 2 jaar geleden).

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Voor pentium M gaan. Betere cpu + graka.

[ Voor 122% gewijzigd door BoyzNDaHood op 31-08-2007 15:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, en over mijn spelling, tja, als je rap typt schrijf ja al rap fouten hé :D
Ik zal er op kijken dat het niet meer gebeurt :D

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:46:
Ok bedankt, en over mijn spelling, tja, als je rap typt schrijf ja al rap fouten hé :D
Ik zal er op kijken dat het niet meer gebeurt :D
Mooi zo :) Dat is voor ons ook fijner en daarmee kunnen we je ook sneller helpen.

Maar, je moet dus gewoon die laptop voor 200 euro kopen (aangezien die laptop zo'n 300 euro waard is). En deze dan aan je zusje (of iemand anders) verkopen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
Ik zou gewoon eens wat meer opzoeken over de componenten die in de machines zitten. Op die manier kun je ook erg makkelijk vergelijken (wat reviews opzoeken en je weet de antwoorden al).

Overigens lijkt me zo'n laptop voor 200 euro nooit een slechte deal. Maar om nou in te zetten als game-laptop... Nee, daar is hij niet ideaal voor.

Maargoed, dat kun je dus ook zelf achterhalen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.