E6600 + Arctic Freezer Temps

Pagina: 1
Acties:

• xenonNn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-01 16:25
Beste GoT members,

Ik heb een aantal dagen geleden een Arctic aangeschaft voor lagere temps en eventuele OC'ing.
Zelf vind ik de temp een beetje vreemd, maar ik denk dus dat daar een reden voor is.
Dus voor de zekerheid zal ik het even vragen voordat ik stappen onderneem.

Ik draai dus pctje op
E6600
Gigabyte DS3
8800GTS

Mijn idle temps van mijn cores vind ik wel goed. fan op 85% 33/35 beetje spelend.
Maar zodra orthos laat stressen schieten ze gewoon heel snel naar 57 soms wel 63 graden na nog geen minuut stressen.

Hier komt het dan ik had dat ding besteld mijn vader zei ik hang er wel in voor je.
later hoor ik een gil hij past niet hoor zit hij die Arctic erop te duwen zit plasticje er nog op..
dus er was een klein beetje pasta vanaf die zat aan dat plasticje.

zie hier een voorbeeldje van hoe het eruit ziet -> http://www.plaatjesupload.nl/bekijk13/-171301.html

Ik weet niet of dat echt invloed heeft in iedergeval bedankt.

Robert

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:23

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

dat is normaal hoor die temps. dat haalde ik ook met een freezer 7 pro. 63max stressed is vrij netjes.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Ik zou TAT(intel thermal analasys tool) gebruiken om te stressen. Orthos stressed niet alles. Denk dat je er dan nog 5 graden boven op krijgt. 60-65 graden is wel het max wat ik toelaatbaar zou vinden.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Die temps zijn niet echt normaal hoor...
Heb vorige week nog een systeem gebouwd met een E6750 en een Freezer pro.
De temps zijn stressed 36 a 38 graden met de fan vrijwel op het laagste niveau (hij haalt nooit 100%).
Met Orthos aan gebeurt er niks vreemds.

Wat je kan proberen is hem opnieuw mounten en er voor de zekerheid nieuwe pasta op doen (even wat as5 kopen of iets in die richting).
Misschien zit een van de mountingpinnetjes ook wel niet goed...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

ixl85 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:08:
Die temps zijn niet echt normaal hoor...
Heb vorige week nog een systeem gebouwd met een E6750 en een Freezer pro.
De temps zijn stressed 36 a 38 graden met de fan vrijwel op het laagste niveau (hij haalt nooit 100%).
Met Orthos aan gebeurt er niks vreemds.

Wat je kan proberen is hem opnieuw mounten en er voor de zekerheid nieuwe pasta op doen (even wat as5 kopen of iets in die richting).
Misschien zit een van de mountingpinnetjes ook wel niet goed...
Jij meet core-temp. Hij meet via tat.

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:13:
[...]

Inderdaad. Zolang je onder de 70 blijft lijkt het me vrij normaal, ik haal ook iets van 62 stressed met een E4300 @ 3ghz met Freezer erop.

• xenonNn
Ja maar hij is stock he :o

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

• xenonNn
KillerAce_NL schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:13:
[...]

Precies zelfde 63 graden in nog geen minuut stressen.
Wat ik dus nie snap mensen clocken tot 3.6GHz met een Arctic en ik heb stock en zit al over de 60+ graden beeeeetje jammer zal met de tijd de koelpasta veranderen :)

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-01 22:49
xenonNn schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:36:
[...]

Precies zelfde 63 graden in nog geen minuut stressen.
Wat ik dus nie snap mensen clocken tot 3.6GHz met een Arctic en ik heb stock en zit al over de 60+ graden beeeeetje jammer zal met de tijd de koelpasta veranderen :)
Mogelijkheden:

- Hij zit niet goed gemonteerd
- Bolle/holle IHS
- Koeler veel bewogen bij monteren (Koelpasta verkeerd uitgesmeerd)
- Slechte airflow in kast
- Voltage processor te hoog
- ..?

Ik heb zelf een E6600 op 3ghz op 1.31 volt. Deze word stressed iets richting de 46 graden.(Orthos) Ik bezit een AC Freezer 7 Pro

PHILIPS Motional Feedback 544

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:03
Er zijn zoveel variabelen waardoor de ene setup warmer kan zijn dan de andere. Moet eerlijk zeggen dat ik soms ook wel hopeloos wordt als ik iemand op 3Ghz met een 6600 zie met 30 graden unstressed en 40 stressed.

Zelf zit ik op 2,4 ghz (stock) met een omgevingstemp van ongeveer 22 graden op:
Idle
CPU:40
Core 1: 31
Core 2:31

Stressed
CPU:50
Core 1: 41
Core 2: 41

En op 3Ghz:
Idle
CPU:48
Core 1: 40
Core 2:40

Stressed
CPU:58-62
Core 1: 54
Core 2:55

TAT, Speedfan en Asus thermal blabla geven dezelfde temps aan. Asus geeft alleen de cpu temp. Ik heb besloten uit te gaan van de coretemps. Zolang die onder de 60 blijven vind ik het goed.

Jouw waarden idle kan ik nog wel begrijpen, maar de load waarden zijn wel erg hoog. Een randje koelpasta eraf zou dat toch niet mogen veroorzaken? Ik zou wat Artic Silver 5 kopen en je koeler opnieuw monteren: misschien zit 1 kant toch niet lekker.

[ Voor 11% gewijzigd door cheiron op 31-08-2007 16:00 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

cheiron schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:58:
Er zijn zoveel variabelen waardoor de ene setup warmer kan zijn dan de andere. Moet eerlijk zeggen dat ik soms ook wel hopeloos wordt als ik iemand op 3Ghz met een 6600 zie met 30 graden unstressed en 40 stressed.

TAT, Speedfan en Asus thermal blabla geven dezelfde temps aan. Asus geeft alleen de cpu temp. Ik heb besloten uit te gaan van de coretemps. Zolang die onder de 60 blijven vind ik het goed.

Jouw waarden idle kan ik nog wel begrijpen, maar de load waarden zijn wel erg hoog. Een randje koelpasta eraf zou dat toch niet mogen veroorzaken? Ik zou wat Artic Silver 5 kopen en je koeler opnieuw monteren: misschien zit 1 kant toch niet lekker.
Anders misschien de heatspreader lappen? Zou ook een optie kunnen zijn.

Ik heb met mijn Infinity 18 ambiant 24 graden idle en 50/52 graden stressed op 3,2GHZ.

• cheiron
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:10:
[...]

Anders misschien de heatspreader lappen? Zou ook een optie kunnen zijn.

Ik heb met mijn Infinity 18 ambiant 24 graden idle en 50/52 graden stressed op 3,2GHZ.
Heb je het tegen mij over het lappen of tegen de TS? Volgens mij zit ik redelijk met mijn temps. Niet geweldig, maar ok.

Lappen zou ik persoonlijk alleen doen om prestaties te verbeteren bij overclocken. Bij een standaard clock die al over de 60 loopt zou ik niet gaan lappen eigenlijk.

Btw, bedoel je dat je omgevingstemp 18 is, en dat je daarbij een temp hebt van 24? Is dat CPU of cores?

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

In het algemeen. Ik heb niet zon verstand van lappen, meer een soort aanvuling op jouw. Speedfan geeft 2x 24 graden aan. TAT 27 en 25. Kast is open BTW.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 16:22 ]

• cheiron
Netjes. Jij bent dus 1 van de mensen waar ik jaloers op ben :P

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Jah maar voor 3,6GHZ had ik 1.4 volt nodig toen werd ie 68 graden met TAT. Maar nu is de AC5 al zoveel uur ingewerkt(maandje ofzo) en ik ga naar een push pull dual fan opstelling toe :). Anyway:

Ik denk dat de TS hem even op nieuw moet monteren met AC5 er op in speed fan de fan op 100% zetten en met TAT stressen (TAT is beter dan orthos omdat je dan alles van je procstressed). Denk dat je dan al een zal merken in de temperatuur.

Verwijderd

Ik zou het persoonlijk ook vrij hoog vinden, 60-65 stressed. Maar vlgs mij nog net binnen de
door Intel aangegeven waarden geloof ik, toch? Zelf draai ik een E6600 op 3,2Ghz en idle 28gr en stressed 35gr, met enige schommeling uiteraard. (buitentemp). Zelf zou ik nooit kiezen voor koelblok met fan. dit vanwege de stofnesten en de gevoeligheid met warm weer. Zelf gebruik ik waterkoeling en ik moet zeggen dat het me nog steeds goed bevalt mbt temps en Oc. Ik heb het dan niet over de kant en klare setjes. Af en toe, als ik de fora's lees heb ik het idee dat er geen of weinig aandacht wordt gegeven aan de airflow in de case. Misschien dat men daar iets in kan stroomlijnen. Of brakke C2Duootjes komen ookwel eens voor. Met de pentiums waren ook de warmste Cpu's verdoemd om een lagere klok te krijgen bij het testen bij Intel. Is dit met de duo's ook nog zo?

Afijn het gaat over de A.freezer temps! My opinion?.....te HOOG! try airflow!

Happy OC ppls.......
Pagina: 1