[KPN] verhuisd, nog geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:27
Tweakers,

Ik ben ruim anderhalve week verhuisd naar een ander adres. Nieuwbouw. KPN adviseert om minimaal 2 weken van te voren door te geven dat je gaat verhuizen. Ik heb 3 weken van te voren doorgegeven dat ik ging verhuizen en dat ik dan graag weer internet en telefonie wilde hebben. (internet van planet, telefonie van kpn).

Ik kreeg een paar dagen later een brief, waarop een zwart op wit bevestiging te zien was, met de datum waarop ik internet en telefonie had in mijn nieuwe huis. Namelijk 21 augustus. Dat is de dag dat ik ging verhuizen naar mijn nieuwe woning.

Maar helaas, geen internet en telefonie, ik heb meteen gebeld naar KPN en gevraagd wat er aan de hand was. Ik kreeg 100 maal excuses, er was wat fout gegaan en ze hadden een nieuwe datum voor me: namelijk 31 augustus.. Vandaag dus.

Ik heb net weer gebeld, en vrij boos wel te verstaan, je kunt mij niet zomaar 2 weken zonder internet laten zitten. Ze hebben nu WEER een nieuwe datum voor me, ze denken 7 september, maar kunnen dit niet met zekerheid zeggen..

Wat moet ik hier nou mee?? Ik krijg toch bevestiging? 21 augustus? het wordt gewoon bijna 3 weken later, dat kan niet.. Ik moet thuis gewoon aan het werk op m'n internet. Ik werk nu op m'n laptop, op een netwerk van de overkant, maar dat is traag, valt weg, etc...

Weet iemand wat ik hiermee meot doen? Kan ik iets qua schadevergoeding eisen? Of er in ieder geval mee dreigen? Wat kan ik?

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:56

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik ben bang dat ze dit wel in de voorwaarden gedekt hebben en ik denk dat als je geen zakelijke aansluiting hebt naar een schadevergoeding kan fluiten. Lees iig de voorwaarden door van het abonnement dat je hebt afgesloten bij KPN.

Het enige wat je kan doen is denk ik een klachtenbrief schrijven, maar of je daar wat mee opschiet is maar de vraag.

Je kan wel het contract ontbinden en een andere aanbieder kiezen indien deze beschikbaar is (bijvoorbeeld via de kabel).

[ Voor 15% gewijzigd door Standeman op 31-08-2007 13:42 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Standeman schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:41:
Ik ben bang dat ze dit wel in de voorwaarden gedekt hebben en ik denk dat als je geen zakelijke aansluiting hebt naar een schadevergoeding kan fluiten. Lees iig de voorwaarden door van het abonnement dat je hebt afgesloten bij KPN.

Het enige wat je kan doen is denk ik een klachtenbrief schrijven, maar of je daar wat mee opschiet is maar de vraag.

Je kan wel het contract ontbinden en een andere aanbieder kiezen indien deze beschikbaar is (bijvoorbeeld via de kabel).
Ja, maar dan mag hij dus doorbetalen tot einde contractdatum. Enige manier om contract te ontbinden is eerst KPN officieel in gebreke stellen en een redelijke termijn geven om de problemen op te lossen.

• Boyd
Standeman schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:41:

kabel is wel al beschikbaar.. maar dat wil ik niet.. mijn pakket was goed, nooit problemen mee gehad, alleen nu dus dit gezeik met het verhuizen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Schadevergoeding? Voor zover ik weet leven we niet in de US waar je om zulke onnozele redenen maar geld kan eisen. Want wat voor schade lijd je nu eigenlijk?
je kunt mij niet zomaar 2 weken zonder internet laten zitten
Waarom niet? Is het een eerste levensbehoefte tegenwoordig?
Ik moet thuis gewoon aan het werk op m'n internet.
Lijkt me geen valide grond voor een schadevergoeding.

[ Voor 46% gewijzigd door Gunner op 31-08-2007 14:31 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Boyd
Gunner schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:29:
Schadevergoeding? Voor zover ik weet leven we niet in de US waar je om zulke onnozele redenen maar geld kan eisen. Want wat voor schade lijd je nu eigenlijk?

[...]

Waarom niet? Is het een eerste levensbehoefte tegenwoordig?

[...]

Lijkt me geen valide grond voor een schadevergoeding.
Ik heb een eenmansbedrijf. Webdesign en internet solutions.. Internet op m'n laptop heb ik alleen als ik bij het raam ga zitten.. niet in de buurt van m'n computer waar de nodige spullen op staan.

Ik kan vrij weinig doen nu.. Ik maak wat webdesign opdrachten die ik heb uitgeprint, maar verder kan ik niks testen, niks maken, etc.. Ik zit echt te kloten nu... het lukt wel.. maar het duurt 3 keer zo lang als normaal.. En als ze mij schriftelijk bevestigen dat ik op de 21e internet heb, en daarna ervoor kies om ook op die datum te verhuizen.. en ik kom er dan achter dat ik waarschijnlijk op 7 september nog geen internet heb.. dat wordt ff lekke dan..

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ah. Een bedrijf. Had je dus een zakelijk abo moeten hebben met een SLA bijvoorbeeld dan had je dit gedoe niet gehad.

Maar met alle respect, je bent 17 jaar, wat een impact kan het hebben? Nofi verder hoor, maar de wereld vergaat niet. Waarschijnlijk heb je nog niet genoeg levenservaring met bedrijven zoals KPN om te weten dat daar echt een hoop fout kan gaan. Zeker als het om nieuwe aansluitingen gaat in nieuwbouwhuizen.

Dus blaas even stoom af en laat KPN het fixen. Een schadevergoeding kan je wel vergeten. bespaar je de moeite.

[ Voor 39% gewijzigd door Gunner op 31-08-2007 14:39 ]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Gunner schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:36:
Ah. Een bedrijf. Had je dus een zakelijk abo moeten hebben met een SLA bijvoorbeeld dan had je dit gedoe niet gehad.
:Y

Elect a clown, expect a circus.

• Boyd
Gunner schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:36:

Maar met alle respect, je bent 17 jaar, wat een impact kan het hebben? Nofi verder hoor, maar de wereld vergaat niet. Waarschijnlijk heb je nog niet genoeg levenservaring met bedrijven zoals KPN om te weten dat daar echt een hoop fout kan gaan. Zeker als het om nieuwe aansluitingen gaat in nieuwbouwhuizen.

Dus blaas even stoom af en laat KPN het fixen. Een schadevergoeding kan je wel vergeten. bespaar je de moeite.
Jup, had ik moeten doen.. maar dat is niet het geval..
Mijn leeftijd heeft hier niks mee te maken.. als ik 80 was geweest was het probleem even groot.

Deze middag lekker bij een vriend zitten werken, wat klusjes afgerond, en maar meteen gemeld dat het allemaal langer duurt dan afgesproken..

Bedankt voor de reacties, en blijkbaar is er niks aan te doen..

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:56

Standeman

Prutser 1e klasse

trolleystad schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:26:
[...]

Ja, maar dan mag hij dus doorbetalen tot einde contractdatum. Enige manier om contract te ontbinden is eerst KPN officieel in gebreke stellen en een redelijke termijn geven om de problemen op te lossen.
Dat bedoelde ik dus ook. KPN in gebreke stellen. :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gamepie56 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:46:
[...]

Jup, had ik moeten doen.. maar dat is niet het geval..
Mijn leeftijd heeft hier niks mee te maken.. als ik 80 was geweest was het probleem even groot.
Jawel, want als je 80 was geweest had je je waarschijnlijk nu niet bezig gehouden met "internet solutions" en lekker achter de geraniums van je nieuwe Vinex Doortochtwoninkje gezeten en de zaken beter kunnen relativeren over het niet hebben van internet voor een weekje en je druk maken over de _écht_ belangrijke dingen in het leven zoals incontinentie waar je misschien last van zou hebben op die leeftijd.

kleine dosis vrijdagmiddag cynisme

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 31-08-2007 14:57 ]

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:29
Helaas is verhuizen van xDSL niet de sterkste van kpn, ik weeet niet hoe het met de andere leveranciers gaat, maar mijn standaard advies richting klanten die willen verhuizen.

Geef een verhuizing naar timboektoe op als je niet mag opzeggen, en sluit op het nieuwe adres een nieuw abbonement af. Soms iets duurder wegens het verplichte uitbetalen van contractijd, maar wel "redelijk" planbaar wanneer de (nieuwe)verbinding up is.

Mijn laatste "verhuizing" van een klant was een maand of drie terug en die het ook braaf via kpn gedaan heeft, en die heeft "Slechts" 2 en een halve maand zonder gezeten.
Thanks god there are modems.

Maarja das allemaal achteraf gepraat. Sterkte en schadevergoeding kun je naar fluiten, met mazzel kun je je doorbetaalde abbonements gelden voor de periode dat je geen verbinding had terug krijgen.

Overall de conclusie van mijn persoonlijke ervaring, kpn levert inmiddels al ruim 7jaar consumenten xDSL en is nog steeds niet in staat deze te verhuizen. Opvallende is dat telefonie in dezelfde verhuizing opgegeven wel (vrijwel) altijd goed gaat.

[ Voor 0% gewijzigd door nsa1984 op 31-08-2007 15:57 . Reden: paar taalkundige foutesverbetert ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
nsa1984 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:52:
Helaas is verhuizen van xDSL niet de sterkste van kpn, ik weeet niet hoe het met de andere leveranciers gaat, maar mijn standaard advies richting klanten die willen verhuizen.

Geef een verhuizing naar timboektoe op als je niet mag opzeggen, en sluit op het nieuwe adres een nieuw abbonement af. Soms iets duurder wegens het verplichte uitbetalen van contractijd, maar wel "redelijk" planbaar wanneer de (nieuwe)verbinding up is.

Mijn laatste "verhuizing" van een klant was een maand of drie terug en die het ook braaf via kpn gedaan heeft, en die heeft "Slechts" 2 en een halve maand zonder gezeten.
Thanks god there are modems.

Maarja das allemaal achteraf gepraat. Sterkte en schadevergoeding kun je naar fluiten, met mazzel kun je je doorbetaalde abbonements gelden voor de periode dat je geen verbinding had terug krijgen.

Overall de conclusie van mijn persoonlijke ervaring, kpn levert inmiddels al ruim 7jaar consumenten xDSL en is nog steeds niet in staat deze te verhuizen. Opvallende is dat telefonie in dezelfde verhuizing opgegeven wel (vrijwel) altijd goed gaat.
Dan is er 1 maar aan het verhaal, je moet niet je telefoonnummer willen verhuizen natuurlijk. Hoe kan iemand die eerst naar 'timboektoe' gaat immers toch zijn telefoonnummer verhuizen, zo gek zijn bedrijven ook niet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:59
Je kan boos worden wat je wil etc, maar je zal je lijn niet eerder krijgen dan het is. Zo'n process valt niet te versnellen.

Wat wel aan te raden is is nadat deze situatie je kosten te berekenen (mobiele kosten etc) en deze in een brief te verwerken en sturen naar de klachtenafhandeling, daar zijn ze coulanter dan je misschien zal denken.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:29
bjck schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:58:
[...]

Dan is er 1 maar aan het verhaal, je moet niet je telefoonnummer willen verhuizen natuurlijk. Hoe kan iemand die eerst naar 'timboektoe' gaat immers toch zijn telefoonnummer verhuizen, zo gek zijn bedrijven ook niet.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Je moet niet heilig aan je telefoonnummer vast willen houden.
offtopic:
Vanuit mezelf gekeken is een wisseling van het vaste telefoonnummer geen enkel probleem, misschien zelfs wel goed om die telemarketeerders eens te laten verdwijnen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 07:32
Misschien kun je de komende 2 maanden @home eens proberen (mits je in hun gebied zit). Op die manier heb je nu binnen no-time internet, ik neem tenminste aan dat de kabel bij jou in de buurt helemaal klaar is en (als ik de site mag geloven) is het 2 maanden geheel gratis en vrijblijvend. Zo heb je in elk geval de rust dat KPN nog 2 maanden mag kloten en jou voorzien van internet.

• Boyd
fijn.. net gebeld.. want het is nu 7 september, dan zou het wel lukken..

"nee meneer, we hebben 28 september in de computer staan"

moet niet gekker worden..

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Je kan een vergoeding krijgen voor abonnementskosten en belkosten die je nu maakt. Ik zou eens bellen/mailen met KPN wat ernu mis is. Je zegt dat je in een nieuwbouwwoning bent gaan wonen, het kan zijn dat er nog wat laswerk enzo moet gebeuren. Is je telefonie wel verhuisd en ADSL niet? Of zijn beiden niet verhuisd...Uitstel van een maand lijkt een beetje alsof ze een nieuwe aansluiting voor je aan het regelen zijn. Als het een nieuwebouwbuurt is moet je eens bij de buren aankloppen of zij wel iets werkend hebben.

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 11:50
Gamepie56 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:14:
fijn.. net gebeld.. want het is nu 7 september, dan zou het wel lukken..

"nee meneer, we hebben 28 september in de computer staan"

moet niet gekker worden..
Enig idee of je aansluiting op je oude adres al wel afgesloten is? Misschien gaat daar iets mis. Hebben ze enig idee waarom het zo lang duurt? Bij welke stap gaat het mis?

En ja, als je een nette klachtenbrief stuurt moet je in ieder geval wel een maand abonnementsgeld terug kunnen krijgen. Extra's wegens problemen met je werk moet je echter niet op rekenen.

[ Voor 17% gewijzigd door GreatDictator op 07-09-2007 18:08 ]

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Nog even aangaande een bedrijf thuis op een particuliere aansluiting.

Vrijwel alle AV's van ISP's zijn er zo op ingericht dat een bedrijf of persoon die namens een bedrijf een 'gewone' consumenten-aansluiting afneemt geen poot heeft om op te staan zodra er sprake is van ander dan 'consumenten'-gedrag.

Kortom, een restitutie van de betreffende tijdsperiode en eventuele onkosten vergoeding voor contact met de helpdesk zul je wellicht kunnen krijgen. Schadevergoeding voor geleden schade mbt tot je bedrijf of zelfs maar de kosten voor vervangende voorzieningen kun je naar fluiten.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Boyd
Heb ze net weer aan de lijn gehad, nieuwsgierig of ze het gaan redden voor morgen. Maar zoals ik verwacht had, het is weer uitgesteld. Ze verwachten het 11 oktober te kunnen opleveren.. :'(

@hierboven
Op het oude huis heb ik ook 2 dagen zonder internet gezeten omdat het afgesloten was voor de verhuizing. De hele wijk heeft geen internet, op een paar kabelinternetters na...

[ Voor 33% gewijzigd door Boyd op 27-09-2007 09:36 ]

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Dus dan zal er nog geen lijn liggen waarschijnlijk, of wachten ze op meer mensen ?
Wat moeilijk toch he, leven zonder internet ? :)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Boyd
k8skaaay schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:46:
Dus dan zal er nog geen lijn liggen waarschijnlijk, of wachten ze op meer mensen ?
Wat moeilijk toch he, leven zonder internet ? :)
Lijn ligt er wel :). kabel ligt er ook, en die werkt zelfs..
zou niet zo mooi zijn als er geen lijn ligt, dan mag alles open gebroken worden.

leven zonder internet is opzich niet zo moeilijk.. maar 8 weken zonder internet ben ik best wel zat.. telkens op m'n telefoon ff mail kijken en af en toe op het werk ff wat nieuws kijken en dergelijke.. Ik denk dat jij het ook niet leuk zal vinden om 8 weken zonder internet te zitten :)

• Boyd
Jaaa eindelijk.. gister hebben ze de boel eindelijk aangesloten.. de kpn monteur nog even aangesproken, het moest alleen even aangesloten worden op de wijkkast, en klaar was kees..

En daar doen ze 7 weken over..

KPN is prima als het eenmaal werkt, maar de service is dus niet zo goed..
Pagina: 1