Kapotte accu na reparatie?

Pagina: 1
Acties:

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-02 17:20
Mijn laptop (Medion MD97600) laadde slechts op tot 58% en zodoende heb ik de servicelijn gebeld.

Er werd geconstateerd dat het probleem in het moederbord zit en dit is vervangen.

Nu komt de laptop terug (duurde bijna een maand en omdat er niemand thuis was zo bij de voordeur neer gegooid) en kan ik hem helemaal niet meer opladen. Op netstroom functioneert hij prima maar opladen doet hij niet en zodra de stekker uit het stopcontact gaat klapt hij uit.

Nu belde ik dus weer (heb dat ding gewoon nodig voor school, werk ed en daarom hem in mijn vakantie opgestuurd) om mijn beklag te doen en toen werd mij ongeveer dit verteld:

"De accu zal wel kapot zijn, dit heeft het moederbord vast ook gesloopt en dit valt helaas buiten de garantie (laptop is nog geen jaar oud) dus u heeft pech." Vervolgens werd mij verteld hoe blij ik mocht zijn dat ze zo een duur onderdeel vervangen hadden want een moederbord kost meer dan 300 euro dus waarom ik durfde te klagen was een schande. Nou goed, ten eerste pas ik totaal voor de behandeling die je krijgt (betalen per minuut, lang aan de lijn gehouden worden en vervolgens nog te horen krijgen dat het eigenlijk een gunst is dat mijn laptop gerepareerd is maar ten tweede wil ik graag van jullie horen:

- Denken jullie ook dat de accu kapot is? Ik vind het erg toevallig dat het precies na de reparatie is dus ik denk dat er iets niet goed aangesloten zit ofzo?
- Dat uitsluiten van de garantie, mag dat zomaar?

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-02 09:28
volgens mij kunnen ze je geen garantie geven op de accu, tenzij het een fabrieksfout is, wat me in dit geval zeker lijkt. als je accu langzaam dood gaat, kunnen ze je natuurlijk geen garantie geven daarop, maar dat lijkt me logies.

ten tweede, probeer eens een multimeter op je accu en uitgang van je moederboard(naar je accu) te houden, kan je meteen zien of hij op wordt geladen, of dat de accu echt dood is. als je accu gewoon te weinig power heeft om de laptop te laten draaien, probeer hem eens op een andere manier op te laden(acculader -TENZIJ het een li-ion accu betreft, die mag je nooit zomaar aan een simpele lader hangen, gevaar voor ontploffing door vorming van lithium - of iemand anders die dezelfde laptop heeft.

imo lijkt het me sterk dat de accu je laptop heeft gesloopt, of er moet ernstig teveel stroom uit je accu komen, maar dat lijkt me helemaal sterk

Verwijderd

MiKeZZa schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:27:
- Dat uitsluiten van de garantie, mag dat zomaar?
Nee dat mag niet, ik zou zelf een brief schrijven en hun in gebreke stellen en natuurlijk het verhaal netjes uitleggen en aangeven dat de laptop binnen de garantie en verwachte levensduur defect is geraakt.