dual core max op 70% belasting

Pagina: 1
Acties:
  • 520 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:00
Sinds een week een upgrade: e6750, p5k, 2gb, 8800gts

Nu wil het geval dat ik mijn 3dmark06 scores laag vond en dat heb ik gechecked met de db daar en ja het is idd erg laag (6700 tov gem 8xxx).

Bij vergelijk komt naar voren dat juist de cpu score laag is en daarom de overall grapics performance ook zuigt.
Als eerst alle software opnieuw geinstalleerd, bios geupdate en alle recent drives genomen.
Toen dat geen soelaas gaf ben ik eens gaan zoeken, heb een ASUS proggie geinstalled die laat zien hoe zwaar je cores het hebben en hoe warm het word.

Nu ben ik prime gaan draaien en eens gekeken naar de scores. Wat blijkt, de cpu belasting komt niet boven de 70% uit en niet warmer dan 50 graad. Terwijl multiplier/fsb en mhz goed zijn. (8/333/2666)

Wat kan hier de oorzaak van zijn? bios instelling die ik gemist heb? drivertje vergeten (nvidia, intelinf, en 3dmark06, gedaan.)

Ik heb ff geen clue meer.

no comment

Verwijderd

Mischien heel dom idee, heb er ook weinig verstand van...maar,
Licht het niet aan de voeding? kan die alles wel aan?

Hoop dat het help, en anders....sorry voor je tijd ;)

• Martinus
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:00:

600 watt zalman voeding. zou voldoende moeten wezen toch?

no comment

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:00:

Nah dat is onzin.

Ik denk eerder dat de app maar 1 core gebruikt waardoor je +/- rond de 70% belasting komt. Verkeerde HAL ofzo?

Verwijderd

Ik zou het even niet weten.
Ik weet wel dat de 8800 serie echt energie zuipt... (Gehoort)
Als ik jou was zou ik eens zoeken bij alle onderdelen hoeveel stroom het zuipt ;)

(En alsnog, sorry als ik je tijd verklooi, ik weet het zelf ook niet precies ;) )

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Ga eens naar taakbeheer, heb je daar bij 'Performance' twee grafieken staan? Elke grafiek representeert een core. Het totaal processor verbruik van het gehele systeem is maximaal 100%. Zodra je een applicatie (zoals Prime) draait die slechts gebruik maakt van 1 core zal het processor verbruik niet hoger dan 50% mogen zijn (tenzij andere achtergrond applicaties het e.e.a. verbruiken op de andere core).
Let wel op: Het kan voorkomen dat de applicatie toch door beide cores berekent wordt. In dat geval zullen beide cores steeds voor de helft gebruikt worden (althans, zo ziet het er op de grafiek uit). Effectief zal het uiteindelijk nog steeds 50% (= 1 core) zijn natuurlijk.

Gezien je de cores niet bijelkaar op mag tellen (het is 2x2,66GHz = 2x2,66GHz. Niet 5,33GHz) zal je maximaal 1 core kunnen gebruiken (en de andere core overhouden voor de rest).

Kortom, dat het systeem niet volledig belast wordt met Prime is niet zo vreemd. Probeer eens wPrime. Die kan meerdere cores gebruiken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:48
wPrime moet - met 2 cores @ stock - uitkomen op de ~ 32 seconden.

Mijn setup - zie sig - een 3dmark06 score van 10120, dat moet jij dus ook wel kunnen halen als je wat optimaliseert.

Welke drivers heb je geinstalleerd, welk os draai je?

• DesertStorm
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08-2017
Waarom niet met Orthos?
Deze is de SMP versie van Prime.

• Avalaxy
Thandor schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:08:

Kortom, dat het systeem niet volledig belast wordt met Prime is niet zo vreemd. Probeer eens wPrime. Die kan meerdere cores gebruiken :).
Of Orthos. Die launcht ook gelijk 2 threads en heeft een functie waardoor hij stopt met stressen en een waarschuwing geeft bij een error (bv doordat je te ver hebt overgeclockt).

Verwijderd

Goed, mijn antwoord was dus bagger, blij dat hier meer ervaren personen zijn ;)

• Martinus
_Apache_ schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:13:

Mijn setup - zie sig - een 3dmark06 score van 10120, dat moet jij dus ook wel kunnen halen als je wat optimaliseert.

win xp sp 2 juni 2007
nvidia 162.18 whql
intelinf 8.0.1013
onboard (sound en utp)

no comment

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Heb je of iemand anders misschien Threadmaster geïnstalleerd?

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Verwijderd

leonpwner1 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:13:
[...]

Of Orthos. Die launcht ook gelijk 2 threads en heeft een functie waardoor hij stopt met stressen en een waarschuwing geeft bij een error (bv doordat je te ver hebt overgeclockt).
Die error geeft hij ook als je te weining volt geeft bij oc-en

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:34:
[...]

Die error geeft hij ook als je te weining volt geeft bij oc-en
Dat komt dus op hetzelfde neer.

• Martinus
_Apache_ schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:13:

heb hem dus in 59 sec afgerond, klopt niks van.

edit: rebuild en re0installed alles.... geen soelaas. Hardware stuk is mijn laatste strohalm?

[ Voor 44% gewijzigd door Martinus op 01-09-2007 10:47 ]

no comment

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 08:21
wprime onder vista gebruikt standaard maar 1 core, je moet bij advanced settings even 2 threads invullen... hopelijk staat deze waarde op 1 wanneer je dit tabblad opent,

PVoutput

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:53
Voor processor stabiliteit en de ultime belasting moet je intel TAT (thermal analysis tool) gebruiken.

Die hebben de intel engineers gemaakt om werkelijk de meest gruwelijke belasting op je core te zetten. Mijn processor wordt toch altijd nog net 5 graadjes warmer dan bij orthos of prime benchen.

http://www.overclock.net/...5737331-intel-tat-tat.zip

Als dit je belasting niet op 100% krijgt weet ik het ook niet meer 8)7

Edit* Alhoewel. Als ik je prime scores lees dan kan het wel eens zijn dat jouw pc niet uit zijn EIST komt. Tegenwoordig clocken alle pc's terug om energie te besparen. En het lijkt wel of de jouwe onder belasting niet meer terug in zijn hogere versnelling gaat.
-Ga eens naar energiebeheer in het configuratiescherm en zet het schema op altijd aan.
-Zorg dat alle programma's van de fabrikant uit staan. Die kunnen soms deze functies beinvloeden. Start desnoods in de veilige modus op.
-Als dat niet werkt zet de EIST functie uit in je bios.

[ Voor 45% gewijzigd door Dekaasboer op 20-02-2008 11:43 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Pagina: 1