Nieuw deeltje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Ik wilde even weten wat nu precies de reden is dat er om de zoveel posts een nieuw deel van een topic wordt gemaakt. Qua opzoeken van posts lijkt het mij namelijk makkelijker om gewoon één groot deel te hebben, maar er zijn vast goede redenen voor.
Om te voorkomen dat dit in de betreffende topics een heel offtopic verhaal wordt, vraag ik het even hier, dus ik hoop dat dit hier ook thuishoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://gathering.tweakers...iten+1000+posts&where=GoT
:)

en dan Invulling en behandeling Grote Topics aangepast etc, maar als je even op GoT zoekt dan kun je je een beetje inlezen voor een eventuele discussie met een mod over dit deel van het beleid :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Hmm. Ja ik heb een paar dingen gelezen, maar meer dan een paar kreten als 'overzichtelijkheid' en het is zo gegroeid is ook niet te lezen. Ook staat er dat het een beetje aan de moderator ligt. Maar wellicht een idee om het eens in de groep van de modjes te gooien en nog eens de voor en nadelen tegen elkaar op laten wegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Grote topics worden traag (als in: de software wordt traag als die met te veel reacties moet omgaan), voor zover ik weet. Vandaar dat ze 'een keer' gesloten worden. In het ene forum is dat na 500 posts, in het andere na 1000 posts en soms na nog meer, maar dat is afhankelijk van de moderator. Daar hoeft geen beleid voor ontwikkeld te worden, omdat ieder forum een eigen gemeenschap heeft, waar dit soort beleidsonderwerpen op zijn aangepast. Globaal forumbeleid is dan alleen maar onhandig.

Voor wat betreft het zoeken, daar heb je een goed punt en daar is voor zover ik weet nog geen makkelijke oplossing voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Harm op 31-08-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:32
Nope dit is allang opgelost een aantal versies terug. Tis nu puur esthetisch omdat je zo makkelijker zoeken kan.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ook omdat die topics je tracker vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

_eXistenZ_ schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:29:
Nope dit is allang opgelost een aantal versies terug. Tis nu puur esthetisch omdat je zo makkelijker zoeken kan.
Het is wel degelijk zo dat bij grote topics er toch doorgaans wat meer werk verricht moet worden door onze servers dan bij korte hoor :)
Dat er performance-updates zijn geweest die het verschil hebben verkleind kan best. De term 'traag' is sowieso maar relatief natuurlijk.

Wat betreft terugvinden van losse reacties heeft de TS een punt, maar dat is vooral een probleem op het moment dat je weet dat er een bepaalde reactie was, alleen niet meer wanneer ongeveer.
Voor andere situaties met zoeken is het juist onhandig om van die lange lappen tekst te krijgen. Stel je voor dat je een topic van 8000 reacties tussen je zoekresultaten krijgt. De kans is erg groot dat je dan alsnog niet vindt in dat topic wat je zocht, zelfs als het er wel in staat... Bij 1000 is dat natuurlijk nog steeds een probleem, maar je hebt wel meer kans dat je niet alle 8 de delen voorgeschoteld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je steeds een nieuw topic hebt, dan is dat tenminste een mogelijkheid om de topicstart over te dragen. Handig als de oorspronkelijke topicstarter niet meer langskomt. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Ach ja. Ik wilde het even weer aanzwengelen, want vooral in het geval van de Nokia N95 threads, gaan deze zo snel, dan de TS nog niet eens is bijgewerkt en er is al een nieuw deeltje, dus ik vroeg me af of dat echt nuttig was, of dat het meer een gewoontekwestie was.
Het blijkt er dus een beetje tussenin te zitten.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook wel prettig dat er niet heel lang lopende topics de hele tijd omhoog komen in je eigen posthistory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:41

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
En het doorzoeken van 129.000 posts in een bepaald topic wordt niemand vorlijk van ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik had daar een tijdje geleden ook al een topic over geopend. :)

1000 berichten-grens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Kees schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:17:
En het doorzoeken van 129.000 posts in een bepaald topic wordt niemand vorlijk van ;)
Zoek in topic. En als het een ervaringen topic is lijkt het me niet direct de moeite om erin te zoeken. Bij een informatie topic is dat wat anders, maar ook maar minimaal.

Maargoed, ik sta al jaren alleen als voorstander van de 1000 replies regel afschaffen in bepaalde topics :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

disjfa schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:19:
[...]

Maargoed, ik sta al jaren alleen als voorstander van de 1000 replies regel afschaffen in bepaalde topics :P
He! Ik sta achter je hoor. :P Zie mijn topic maar dat ik hierboven heb gepost. Nou niet in je eentje met alle eer gaan strijken he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:10:
Voor andere situaties met zoeken is het juist onhandig om van die lange lappen tekst te krijgen. Stel je voor dat je een topic van 8000 reacties tussen je zoekresultaten krijgt. De kans is erg groot dat je dan alsnog niet vindt in dat topic wat je zocht, zelfs als het er wel in staat... Bij 1000 is dat natuurlijk nog steeds een probleem, maar je hebt wel meer kans dat je niet alle 8 de delen voorgeschoteld krijgt.
Kan dan niet beter de zoekmethode worden aangepast, zodat je in een groot topic wel vindt waar je naar opzoek was? Want waarom vind je in een groot topic niet wat je zoekt? Eigenlijk alleen maar omdat er een hoop andere reacties tussen staan die je niet wilt hebben.

Je zou bijvoorbeeld een knopje kunnen maken waarmee je naar de volgende post springt die jouw zoektermen bevat. En het liefst meteen naar de meest relevante post springen als je op een resultaat klikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Je hebt al de mogelijkheid om alleen die posts te tonen waar je zoektermen in voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Voor en nadelen van 1000 posts is voor mij:
Voordelen:
Als ik ooit heb gereageerd dan wil ik niet dat hij vanaf dan voor altijd in m'n myreact terug komt (bijv geen interesse meer)
In mijn view max 40 pagina's
Nadelen
Lastig om te zoeken
Mogelijk duizenden bladzijdes
Oplossingen voor mij
1000cap afschaffen, maar wel een mogelijkheid om uit de myreact te houden
1000cap niet afschaffen, mogelijk maken om tegelijk meerdere topics te kiezen waarin je wilt zoeken

Maar meestal heb ik geen probleem met 1000cap, zolang duurt het meestal niet om alle delen even snel door te zoeken met trefwoorden

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Blindfold schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:38:

Qua opzoeken van posts lijkt het mij namelijk makkelijker om gewoon één groot deel te hebben ...
Als het gaat om informatie die werkelijk doorzoekbaar zou moeten zijn, is het eigenlijk sowieso fout er een 'groot' topic aan te wijden...

volgens mij (imho) zijn er twee soorten 'grote topics' die redelijk functioneren en verder best legitiem zijn:
Pure 'chat-achtige' verzamelplaatsen van een bepaalde groep mensen zonder direkt doel behalve dan het gezamelijk discussieren en uitwisslen van geheel subjectieve 'ervaringen' of opmerkingen

en de 'verzamelplaatsen' van mensen met een specifieke kennis of interessegebied .

daartussen bestaat een stevige overlap... vooral ook merkbaar aan het feit dat bepaalde groepen zélf een eigen 'subsite' ontwikkelen of FAQ-vragen zelf al in de beginpost zetten...

Als het werkelijk zo is dat je bepaalde informatie via de zoekfunctie moet gaan 'zoeken' in Grote Topics, kan het eerder erop wijzen dat ofwel het onderwerp vééls te breed is en eigenlijk meer geholpen bij enkele vraag-threads die dan beantwoord kunnen worden en veel beter geindexeerd..

of de comunity van posters binnen die thread zou zelf wat meer moeite moeten doen om bepaalde essentiele informatie in de beginpost te plaatsen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cowgirl schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:28:
Je hebt al de mogelijkheid om alleen die posts te tonen waar je zoektermen in voorkomen.
Maar dan mis je de context van die posts. Je moet wel het gesprek nog kunnen volgen als je dat wilt. Bovendien vereist dat een extra handeling, namelijk "Zoek in topic". Het is dus handiger om te kunnen jumpen naar relevante posts.

De oplossing voor de MyReact-vervuiling is eigenlijk ook al gegeven: je kan topics bookmarken. Het enige dat ik nog mis bij de bookmarks, is automatisch elk topic waarin je reageert bookmarken. Je moet het volgens mij elke keer weer aanvinken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 13:51 ]

Pagina: 1