Toon posts:

problemen met voeding input

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ik denk ik vraag het hier maar eens :)

Ik zit momenteel in het buitenland voor studie (oslo), en uitgerekend nu gaat mn laptop moeilijk doen.

Als ik het adapter snoertje als mannetje in de input van mijn laptop stop gebeurt er vrij weinig. Het vrouwtje is wat losgeraakt aan de binnenkant waardoor er geen stroom meer door mijn laptop loopt. En ik kem dus niet meer gebruiken kan, de accu is inmiddels uiteraard leeg.

Het is een HP omnibook van een jaar of 4 oud, het is geen superding maar doet alles wat ik wil hier, gewoon wat internetten (contacten met thuisfront) en office (verslagen voor studie).

Ik zoek hier goedkope reperateurs (wat best lastig is in Oslo) want ik ga hem niet naar HP sturen dan ben ik hem weken kwijt en kost het me teveel geld.

Wie kan mij helpen, wat denken jullie? Is hij nu dood? Of is het een simpele rep. ? Het is echt een lullig ding, alles werkt nog alleen maakt hij geen goede verbinding meer met de adapter (daar is niks mis mee). Het is echt dat stomme vrouwtje dat weer los gaat zitten en moeilijk doet.
Is dit ook zelf te repareren? Of moet ik dan hele boards vervangen?

iemand???

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan even kijken of het gewoon de soldeerverbinding is die los zit. Als deze makkelijk bereikbaar is kan je het eenvoudig zelf repareren of laten doen door een handige kennis.

Het klinkt alsof de stroomkabel er gewoon te veel in en uit is gehaald of met te veel geweld waardoor de aansluiting niet meer goed op het moederbord gesoldeerd zit.

Verwijderd

Topicstarter
ik gok ook dat het een soldeerverbinding is ja, tenminste dat hoop ik.