Toon posts:

[Vista]account dubbel weergegeven in welkomscherm*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zegt deze afbeelding al genoeg:
(eventuele link)
Afbeeldingslocatie: http://i185.photobucket.com/albums/x165/dribbeldog/foutinwindowsvista.jpg
Het probleem is dus dat mn account in windows vista (home premium) dubbel word weergeven. Het zijn precies dezelfde accounts. Als ik bijvoorbeeld de accountnaam wijzig dan gebeurd dat ook met de andere. Het probleem is dus niet dat er een nieuw account bij is, maar dat mijn account dubbel word weergeven zonder dat er enig verschil tussen de 2 is. En laten we eerlijk wezen... het ziet er niet uit ;-) Maargoed, ik hoopte dat hier iemand zou weten hoe je dit kunt verhelpen. Elke hulp word zeer gewaardeerd. alvast bedankt!

ps: ik accountbeheer kon ik ook niets vinden. ik hoopte eerst dat ik hem misschien gewoon kon wissen ofzo.

• sluggha
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-11-2025
ik vermoed dat het iets te maken heeft met de fingerprint -id log on....

heb zoiets al is gezien bij een van de laptops die we hier hebben als testmachine (toshiba a9 geloof ik).
In control panel, bij users, kan je (denk ik, pin me hier niet op vast) de manier van aanloggen veranderen. (de weergave ervan toch).
Ik vermoed dat je daar ergens is moet gaan kijken om de dubbel weg te krijgen.

edit:
ik zie dat je al aangelogd bent, dus het zou kunnen dat dit komt door de fingerprint-id. (2 verschillende manieren van aanloggen)

edit2:
probeer is om de fingerprint log on uit te schakelen (als je er een pswd op staan hebt) en een herstart van de machine (misschien beetje overkill, anders lock je de pc ff om te kijken)

[ Voor 15% gewijzigd door sluggha op 31-08-2007 12:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg het nog steeds niet weg... 'manier van aanloggen veranderen' lukt niet aangezien dat bij control panel --> users nergens te vinden is.
ik heb wel geprobeerd te zorgen dat de vingerafdruk niet meer werkt zodat er maar 1 manier van aanmelden is namelijk het wachtwoord. daarvoor heb ik zelfs mijn account bij omnipass (dat het de vingerafdruk software) verwijderd. ook dit had geen zin, er stonden nog steeds 2 accounts.

edit: er valt me wel iets op bij accounts, en dat is dat er een account genaamd 'ASP.NET Machine Account' bij staat. wat dit echter betekent weet ik niet en ik durf hem ook niet zomaar de verwijderen aangezien ik niet wil dat er iets verkeerd gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 12:56 ]

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 14:17

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:53:
ik krijg het nog steeds niet weg... 'manier van aanloggen veranderen' lukt niet aangezien dat bij control panel --> users nergens te vinden is.
ik heb wel geprobeerd te zorgen dat de vingerafdruk niet meer werkt zodat er maar 1 manier van aanmelden is namelijk het wachtwoord. daarvoor heb ik zelfs mijn account bij omnipass (dat het de vingerafdruk software) verwijderd. ook dit had geen zin, er stonden nog steeds 2 accounts.

edit: er valt me wel iets op bij accounts, en dat is dat er een account genaamd 'ASP.NET Machine Account' bij staat. wat dit echter betekent weet ik niet en ik durf hem ook niet zomaar de verwijderen aangezien ik niet wil dat er iets verkeerd gaat.
Dat is een account die samen met het .Net framework wordt geïnstalleerd, volstrekt normaal :)

Verwijderd

Topicstarter
ok ja ik denk ik geef het toch maar even aan ;) voor de zekerheid, maar goed, is er iemand die weet hoe ik nu verder moet?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 13:03 ]

• sluggha
hmmmm,

ik kan momenteel niet op de toshiba's kijken om het na te gaan.
zal later vandaag proberen om het even na te kijken. (er is net een nieuwe lading laptops binnen voor bewerking 8)7 op vrijdag nog wel....)

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedankt voor je hulp sluggha, ik stel het erg op prijs
ik wacht het wel af verder :)

edit: hier even een update. ik probeerde even wat dingen uit en zo kwam ik er toe om het gastaccount aan te zetten, en deze stond toen óók dubbel in het welkomscherm! dus ik vermoed haast dat het niet aan mn account kan liggen maar dat er een fout in het systeem moet zitten...

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand anders die enig idee heeft?

Verwijderd

Jawel. Dat je het beste rustig kunt wachten tot er iemand langskomt die er meer van kan zeggen. Nu schop je je topic na een paar uur omhoog en dat wordt hier niet gewaardeerd ;)

Verwijderd

Ik gebruik een Targa laptop met Windows Vista Basic en ook het Omnipass programma voor vingerafdruk controle. Ik heb na mijn vakantie Windows Vista geupdate en zag vandaag ook dat alle accounts dubbel worden weergegeven op de welkomstpagina. Ik heb systeemherstel gebruikt en teruggezet tot voor de Windows-update. Daarna alleen weer de Windows updates geinstalleerd (17 updates) en daarna had ik weer dat de accounts dubbel werden weergegeven. Welke update daarvoor verantwoordelijk is weet ik niet.
Ook ik zou graag een echte oplossing voor dit probleem zien.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 12:57:
Ik gebruik een Targa laptop met Windows Vista Basic en ook het Omnipass programma voor vingerafdruk controle. Ik heb na mijn vakantie Windows Vista geupdate en zag vandaag ook dat alle accounts dubbel worden weergegeven op de welkomstpagina. Ik heb systeemherstel gebruikt en teruggezet tot voor de Windows-update. Daarna alleen weer de Windows updates geinstalleerd (17 updates) en daarna had ik weer dat de accounts dubbel werden weergegeven. Welke update daarvoor verantwoordelijk is weet ik niet.
Alle updates één voor één installeren, net zo lang tot het probleem terugkeert.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 12:57:
nou lekker dan! ik heb ook een targa met omnipass!
ik begon al te vermoeden dat het aan de update lag aangezien mn pa dezelfde laptop heeft en ook ineens het probleem heeft...
maarja het zou dan ook wel goed kunnen dat het met een volgende update verholpen wordt...

• sluggha
@keesgelder:

sorry voor late antwoordt.
ik heb hier op de toshiba's een beetje liggen kijken maar ik kan jouw probleem niet repliceren.
het lijkt er dus op dat je de terugkeert naar een herstelpunt, en dan ff de updates een voor een doet.

good luck zou ik zo zeggen...

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem en heb de updates 1 voor 1 geïnstalleerd, het is update KB938979 die zorgt voor de dubbele accounts.

Groeten,
Rob Hamberg

Verwijderd

Ik heb (nu pas 8)7 ) ontdekt dat een update van OmniPass de dubbele accounts in Vista weglaat. Het probleem lag dus niet bij de update van Vista maar bij OmniPass. Alle updates van Vista zijn dus gewoon te installeren :Y .
Succes.
Mario
Pagina: 1