[VISTA] Partitie probleem

Pagina: 1
Acties:

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:08
Heb nu Vista geïnstalleerd en wil met behulp van schijfbeheer een partitie aanmaken door eerst mijn schijf (379,84GB) te verkleinen, nou berekent Vista zelf hoever dat verkleint kan worden en hij zegt dat dat ie maar met 162GB kan worden verkleint.
Dit vind ik uitermate vaag aangezien het een geheel nieuwe installatie is en er op de schijf maar 13GB staat (Vista installatie, driver dingetjes en sommige programma's). Hoe kan ik dit "berekenen" omzeilen om hier toch een 40GB schijf van te kunnen maken en van de rest niet toegewezen schijfruimte te maken?

Opstelling:
2x200GB in raid 0 = 379,84GB
Ik heb voor de optie snel formateren gekozen toen ik XP verwijderde.
Ik heb nog een 500GB schijf liggen die ik er later in wil stoppen maar dat nu niet ter zake.

Ben trouwens huiverig voor andere programma's zoals Partition Magic omdat het niet helemaal goed met Vista schijnt te werken? Mocht dat wel zo zijn wil ik hier best gebruk van maken.

M3P - M3LR - 6320Wp

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan zou je overnieuw moeten beginnen met installeren ;) nu verlies je daar niet zoveel aan, dus je zou (als je Ultimate hebt) ook een Complete PC Backup kunnen doen, herpartitioneren en dan restoren naar je 40GB partitie.

Overigens gaat die 40GB rap vol zitten, zeker als je na verloop van tijd ook nog eens shadow copies krijgt en tijdens de SP1 install heb je een 7GB aan vrije ruimte nodig volgens de geruchten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bokkow
alt-92 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:02:
Dan zou je overnieuw moeten beginnen met installeren ;) nu verlies je daar niet zoveel aan, dus je zou (als je Ultimate hebt) ook een Complete PC Backup kunnen doen, herpartitioneren en dan restoren naar je 40GB partitie.

Overigens gaat die 40GB rap vol zitten, zeker als je na verloop van tijd ook nog eens shadow copies krijgt en tijdens de SP1 install heb je een 7GB aan vrije ruimte nodig volgens de geruchten ;)
Ja ik heb eig net alles ingesteld en heb geen zin om daar weer 2-3 uur mee bezig te zijn, er zal toch wel een snellere manier zijn? Ik ging er eerst vanuit dat ikhet gewoon bij schijfbeheer kon doen maar dat valt nu dus tegen. Kijken wat de overige opties zijn? Is er geen partitie programma dat wél volledige ondersteuning biedt voor Vista?

M3P - M3LR - 6320Wp

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:10
Paragon Partition Manager werkt prima bij mij onder Vista.

• bokkow
Ik ga het NU proberen, dankje voor de tip laat nog wel even weten of het doet wat ik wil.
En helaas dat doet het niet het ziet er wel goed uit dat programma erg gebruiksvriendelijk, alleen als ik op apply druk dan geeft ie halverwege een foutmelding omdat de C schijf in gebruik is, wat logisch is omdat daar windows op staat. En nu?

[ Voor 58% gewijzigd door bokkow op 31-08-2007 13:56 ]

M3P - M3LR - 6320Wp

• Supersheep40
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt bijvoorbeeld opstarten van de Partition magic cd, dan kun je alle partities wijzigen.
Pagina: 1