Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spam Boeming.com afkomstig van Endemol?

Pagina: 1
Acties:
  • 721 views sinds 30-01-2008

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:09

Pinobigbird

doesn't share food!

Topicstarter
Afgelopen woensdag kreeg ik een e-mail afkomstig van info@boeming.com met reclame, spam dus. Nu krijg ik wel vaker spam, maar niet op het e-mailadres waarop dit e-mailtje binnenkwam! Dit e-mailadres gebruik ik alleen in gevallen waar ik de ontvanger ken of vertrouw. Een enkele uitzondering daargelaten, maar die kan ik allemaal terugvinden. Het verbaasde mij dus dat ik op dit e-mailadres spam ontving en ik ben dus op zoek gegaan naar de bron.

Ik vertelde dit tegen een vriend van me en die stuurde me vandaag een e-mailtje dat ook hij hetzelfde spambericht heeft ontvangen. De spam was gericht aan 1tegen100@[zijn_3rd_level_domain].[2nd_level_domain].nl. Oftewel, hij had zich ooit aangemeld op de website 1tegen100.nl met dit e-mailadres, zodat hij eventuele spam van deze bron kon herleiden. Ik heb in mijn e-mailarchieven gezocht en vond ook een bericht van 1tegen100 op mijn e-mailadres. Ooit heb ik dus de fout gemaakt dit adres hiervoor te gebruiken. Het lijkt er dus op dat het e-mailadres dat gebruikt is bij aanmelding op 1tegen100.nl gebruikt is door Boeming.nl om spam te versturen!

De website van www.1tegen100.nl bestaat niet meer, maar je wordt doorverwezen naar www.tvgame.nl. Op SIDN staat dat 1tegen100.nl van Joop van den Ende, BV is, en tvgame.nl van Endemol Entertainment B.V. is. Beide websites worden gehost door Redbee Internet & Hosting. De whois van boeming.com geeft geen adresgegevens van de eigenaar. Er staat een niet bestaande postcode en dito telefoonnummer vermeld. Wel geeft het aan dat ook deze website gehost wordt door Redbee. Tot zover de enige overeenkomsten en links tussen Boeming.com en Endemol.

Dat Endemol e-mailadressen verstrekt aan derde partijen is niet helemaal vreemd. In de privacy statement op tvgame.nl staat:
Voorts worden deze gegevens gebruikt voor het (laten) verrichten van marktonderzoek, het (laten) opstellen van profielen van groepen en / of individuele abonnees, je schriftelijk of per e-mail te informeren over nieuwe ontwikkelingen ten aanzien van door Endemol ontwikkelde internetgames en diensten en / of producten van Endemol die binnen jouw interessegebied vallen. Ten slotte kan Endemol de door jou verstrekte gegevens binnen de grenzen van de Wet Bescherming Persoonsgegevens ter beschikking stellen aan zorgvuldig door haar geselecteerde derden.
Nu kom je deze formulering wel vaker tegen, maar het zegt mij niet veel. Wat zijn zorgvuldig geselecteerde derden? Is Boeming.com zo'n door Endemol zorgvuldig geselecteerde partij? Waaraan moet een partij voldoen om geselecteerd te worden? Ik heb namelijk mijn twijfels of dit bedrijf wel geselecteerd is door Endemol.

Boeming.com is actief sinds mei 2007. Op de website staat bij de contactinformatie het volgende adres: Rijksweg 81 - i, 1411 GE Naarden. Volgens de Kamer van Koophandel staat het bedrijf geregistreerd op het adres Klaaskampen 17, 1251 KM Laren NH. Dat is op zich niet vreemd, maar wat wel vreemd is, is dat op dit zelfde adres nóg twee bedrijven geregistreerd staan: Mendelsohn Goldstein Consultancy B.V. en Gigaswitch B.V.. Wat ik vreemd vind is dat over geen van deze drie bedrijven enige informatie te vinden is op internet. Je kan daar geen conclusies aan verbinden, maar het geeft geen vertrouwen over de legitimiteit van deze bedrijven.

Ik zou het dus zeer onwaarschijnlijk vinden dat Endemol haar verzamelde persoonsgegevens heeft gedeeld met Boeming.com. Volgens mij zijn er vier mogelijkheden waardoor Boeming.com mijn (en mijn vriend's) e-mailadres heeft:
  1. Boeming.com heeft mijn (en mijn vriend's) e-mailadres verkregen via een ander kanaal dan 1tegen100.nl
  2. Boeming.com heeft de gegevens verkregen als zorgvuldig geselecteerde derde partij van Endemol B.V. en is daardoor gerechtigd de e-mails te sturen.
  3. Boeming.com heeft de e-mailadressen op een niet legale wijze verkregen door een fout bij Endemol.
  4. Boeming.com heeft de e-mailadressen op een niet legale wijze verkregen door een fout bij hostingprovider Redbee.
Optie 1 lijkt mij zeer onwaarschijnlijk aangezien de mail aan mijn vriend gericht was aan 1tegen100@[...] en ik mijn e-mailadres bijna nergens anders heb achtergelaten.
Optie 2 lijkt mij zeer onwaarschijnlijk aangezien ik de legitimiteit Boeming.com betwijfel.
Optie 3 en optie 4 zou ik zeer kwalijk vinden en een reden tot nader onderzoek.

Nu wil ik aan jullie medetweakers vragen of jullie ook deze spam hebben gehad. Het onderwerp van het bericht is Boeming.com $datum Best Offer Of The Day!, waarbij $datum in het formaat dd-mm-2007 is.
Zo ja, hebben jullie je ook ooit aangemeld bij 1tegen100.nl of een andere site van Endemol?
Hoe denken jullie dat de e-mailadressen bij Boeming.com terecht zijn gekomen?
Wanneer er meer meldingen zijn die naar Endemol leiden, moet ik dan Endemol daarover aanschrijven?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

zorgvuldig geselecteerd: EUR x,xx per mail-adres

optie 2

mail deleten

[ Voor 21% gewijzigd door paQ op 31-08-2007 12:26 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Mailtje sturen naar service@boeming.com om te vragen hoe ze aan je mail adres komen??

Daarnaast is Boeming.com gevestigd in Naarden. Oftewel om de hoek bij Ellendemol.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wat zegt Endemol zelf? Ofwel, mail ze even netjes?

[ Voor 52% gewijzigd door Sport_Life op 31-08-2007 12:32 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Topicstarter
Ik heb nog gevonden dat Endemol voor TVGame.nl het bedrijf Veritate heeft ingeschakeld voor haar e-mailmarketingactiviteiten:
Veritate biedt Endemol de mogelijkheid om met VeritateMail zelfstandig uitvoer gaan geven aan haar email marketing activiteiten zonder de noodzaak om direct te investeren in mensen, computers en dure internetverbindingen. Deze flexibele aanpak biedt Endemol de mogelijkheid om email marketing stap voor stap en op basis van bewezen toegevoegde waarde steeds meer te integreren in de marketingmix.
Misschien dat het daar vandaan komt?!
7th-Phoenix schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:29:
Mailtje sturen naar service@boeming.com om te vragen hoe ze aan je mail adres komen??

Daarnaast is Boeming.com gevestigd in Naarden. Oftewel om de hoek bij Ellendemol.
Sport_Life schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:31:
Wat zegt Endemol zelf? Ofwel, mail ze even netjes?
Ja, ik ga beide partijen maar een e-mailtje sturen om uitleg (wel met een ander e-mailadres natuurlijk ;))

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:11
Nu kom je deze formulering wel vaker tegen, maar het zegt mij niet veel. Wat zijn zorgvuldig geselecteerde derden? Is Boeming.com zo'n door Endemol zorgvuldig geselecteerde partij? Waaraan moet een partij voldoen om geselecteerd te worden? Ik heb namelijk mijn twijfels of dit bedrijf wel geselecteerd is door Endemol.
Zelfs als Endemol het adres aan Boeming.com gegeven heeft is het de vraag of dit mag. In de Nederlandse wet staan redelijke sterke bepalingen waaraan voldaan moet worden voor zoiets mag.

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Topicstarter
Zojuist twee e-mailtjes verzonden:
Best Boeming.com,

Deze week kreeg ik van u een e-mail met reclame voor uw website, welliswaar op een ander e-mailadres dan van waar ik nu deze e-mail stuur. Dat e-mailadres heb ik naar mijn weten slechts aan bekenden bekend gemaakt, én eenmalig bij een website van Endemol B.V.

Nu vraag ik me af hoe u aan mijn e-mailadres bent gekomen. Is dat afkomstig van Endemol B.V.? Of van hun e-mailmarketingpartner Veritate?

Met vriendelijke groeten,

'Pinobigbird'
en
quote: info@endemol.nl;legal@endemol.nl
Beste Endemol B.V.,

Deze week heb ik een e-mail ontvangen van info@boeming.com met daarin reclame (spam dus). Het e-mailadres waaraan deze gericht was is echter alleen bekend bij enkele vrienden. Daarnaast heb ik dat e-mailadres per abuis ooit eens gebruikt om me aan te melden bij 1tegen100.nl, dat onder uw beheer valt. Ook een vriend van mij heeft van dezelfde afzender spam ontvangen. De spam was gericht aan 1tegen100@[zijn_3rd_level_domain].[2nd_level_domain].nl. Oftewel, hij had zich ooit aangemeld op de website 1tegen100.nl met dit e-mailadres, zodat hij eventuele spam van deze bron kon herleiden.

Ik heb dus sterk het vermoeden dat het bedrijf Boeming.com e-mailadresen gebruikt die gebruikt zijn op de website 1tegen100.nl. In de privacy statement op uw website tvgame.nl meldt u dat u persoonsgegevens kan verstrekken aan door u zorgvuldig geselecteerde derden.

Klopt het dat u persoonsgegevens heeft verstrekt aan het bedrijf Boeming.com?
Zo niet, kan het zijn dat de persoonsgegevens door het bedrijf Veritate verstrekt zijn? U werkt immers samen met dit bedrijf (http://www.veritate.com/pages/nieuws_03.php).

Met vriendelijke groeten,
[mijn echte naam]
Een bericht naar legal@endemolgames.nl, zoals vermeld op http://www.tvgame.nl/?menu_item=privacy kreeg ik terug: Delivery Status Notification (Failure).

Nu wachten op hun reactie.

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ben zeer benieuwd naar de reacties. Vooral naar de reactie op de mail aan Endemol zelf :o

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Topicstarter
Op zich misschien wel een goed idee. Maar wat ik niet snap is dat je hiervoor alle privegegevens in moet vullen :? Je moet naam, adres, postcode en woonplaats invullen. Ik zie nou niet echt in waaróm? Misschien dat ik dat later doe.

Het gaat mij niet zozeer om dat ik deze spam krijg, maar ik ben verbaasd dat (waarschijnlijk) Endemol e-mailadressen heeft gelekt/verkocht. Vandaar ook dit topic. Is er niemand die deze spam ook heeft ontvangen?

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Er is ook nog een variant op mogelijkheid 1:
Boeming.com heeft mijn (en mijn vriend's) e-mailadres verkregen via een ander kanaal dan 1tegen100.nl
.
Jij beweert dat dat het waarschijnlijk niet is geweest:
Optie 1 lijkt mij zeer onwaarschijnlijk aangezien de mail aan mijn vriend gericht was aan 1tegen100@[...] en ik mijn e-mailadres bijna nergens anders heb achtergelaten.
Nu kan het best zijn dat Boeming.com niet zorgvuldig geselecteerd is, maar Bedrijf X wel. Bedrijf X heeft de adressen verkregen via Endemol/1 tegen 100. Bedrijf X heeft zich echter anders voorgedaan naar Endemol of het is later overgenomen of iets dergelijks en heeft de adressen aan Boeming.com verstrekt. Dit kan natuurlijk ook tot in het oneindige herhaald worden (Bedrijf X > Bedrijf Y > Bedrijf Z, etc), waarbij de eisen voor 'zorgvuldige selectie' steeds minder 'zorgvuldig' worden conform onze interpretatie van wat 'zorgvuldig' inhoudt.

Persoonlijk denk ik echter gewoon dat Boeming.com genoeg euro's over had voor je emailadres en daarom zorgvuldig is geselecteerd.

met een hamer past alles

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pinobigbird schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:12:
[...]

Op zich misschien wel een goed idee. Maar wat ik niet snap is dat je hiervoor alle privegegevens in moet vullen :? Je moet naam, adres, postcode en woonplaats invullen. Ik zie nou niet echt in waaróm? Misschien dat ik dat later doe.

Het gaat mij niet zozeer om dat ik deze spam krijg, maar ik ben verbaasd dat (waarschijnlijk) Endemol e-mailadressen heeft gelekt/verkocht. Vandaar ook dit topic. Is er niemand die deze spam ook heeft ontvangen?
Ik kan je vertellen dat dit gevraagd word zodra er genoeg klachten zijn ze een paar mensen eruit pikken van de klachten die ze ontvangen hebben en ze jou een brief sturen met het verzoek je eigen klacht van een handtekening te voorzien zodat dit tegen het bedrijf kan worden gebruikt.

Ze doen verder niks met je gegevens hoor trust me ik heb de database van spamklacht.nl in beheer gehad ;)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

zorgvuldig geselecteerd of niet, spam (reclame) is spam.

van spamklacht:
Een bedrijf dat uw e-mailadres van u heeft gekregen bij de verkoop van een product of een dienst, mag berichten naar uw e-mailadres verzenden, zelfs indien u daar destijds (tijdens de verkoop) niet expliciet toestemming voor hebt gegeven. De wet stelt overigens wel voorwaarden. Ten eerste: de berichten die u ontvangt, moeten betrekking hebben op gelijksoortige producten of diensten. Ten tweede: bij de verkrijging van uw e-mailadres moet u in staat worden gesteld om op een eenvoudige wijze bezwaar (opt-out) te maken tegen het gebruik ervan. Dat geldt bovendien voor ieder bericht dat u na de verkoop van de desbetreffende verzender ontvangt.
Als de dienst van 1tegen 100 niks te maken heeft met de reclame lijkt het me een goede klacht. Gewoon indienen bij spamklacht.nl en het ergens bewaren. Als spamklacht genoeg binnenkrijgt hieroover dat neet de opta gewoon actie . Duurt wel even, en ik denk niet dat je er ooit iets van hoort maar niet geschoten is altijd spam. :P

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:51

Qwerty-273

Meukposter

Thunder00x schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:27:
Ze doen verder niks met je gegevens hoor trust me ik heb de database van spamklacht.nl in beheer gehad ;)
Hoeveel kost een kopietje? :+

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Topicstarter
Thunder00x schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:27:
[...]

Ik kan je vertellen dat dit gevraagd word zodra er genoeg klachten zijn ze een paar mensen eruit pikken van de klachten die ze ontvangen hebben en ze jou een brief sturen met het verzoek je eigen klacht van een handtekening te voorzien zodat dit tegen het bedrijf kan worden gebruikt.

Wie zegt dat ik jou kan vertrouwen? :+
Ik heb een melding gemaakt. Ik zal die vriend met dezelfde spam ook vragen dit te doen. (lees je mee, T? ;) )

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Als de mail inderdaad via Veritate is verzonden, dan kan je dat herkennen aan de links. Links in alle mails die door Veritate zijn verzonden beginnen met "http://vedm.net/..." Als dit het geval is, dan kan je contact opnemen met Veritate de spam te rapporteren. Zij zullen het dan controleren en waar nodig de verzender een flinke tik op de vingers geven.

Veritate is erg gebrand op het tegengaan van Spam, aangezien zij voor heel veel grote partijen nieuwsbrieven versturen en dus niet op spamlijsten terecht willen komen.

Als het niet begint met vedm.net, kopieer dan even het eerste deel van een link hier, zodat ik misschien kan herkennen welke andere partij het is.

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Topicstarter
mr_obb schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 10:06:
Als de mail inderdaad via Veritate is verzonden, dan kan je dat herkennen aan de links. Links in alle mails die door Veritate zijn verzonden beginnen met "http://vedm.net/..." Als dit het geval is, dan kan je contact opnemen met Veritate de spam te rapporteren. Zij zullen het dan controleren en waar nodig de verzender een flinke tik op de vingers geven.

Veritate is erg gebrand op het tegengaan van Spam, aangezien zij voor heel veel grote partijen nieuwsbrieven versturen en dus niet op spamlijsten terecht willen komen.

Als het niet begint met vedm.net, kopieer dan even het eerste deel van een link hier, zodat ik misschien kan herkennen welke andere partij het is.
De mail van Boeming.com is niet door Veritate verzonden. Alle links in de bron van de e-mail verwijzen direct naar het domein boeming.com en ook de bron geeft aan dat de mail van het boeming.com domein is verzonden:
Received: from boeming.com (a80-126-208-25.adsl.xs4all.nl [80.126.208.25])
by smtp-vbr2.xs4all.nl (8.13.8/8.13.8) 

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Pinobigbird schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:19:
[...]

De mail van Boeming.com is niet door Veritate verzonden. Alle links in de bron van de e-mail verwijzen direct naar het domein boeming.com en ook de bron geeft aan dat de mail van het boeming.com domein is verzonden:
by smtp-vbr2.xs4all.nl (8.13.8/8.13.8) 
Ok, de mailing is dus verzonden door Boeming zelf en niet via een van de grote Direct-mailers als Veritate en Optizen. Je had dat mailtje van 1-tegen-100 nog wel? Was die wel van Veritate afkomstig?

Als jij nooit het vinkje hebt gezet dat je accepteert dat ze je spammen met info van derden, dan is dit gewoon spam en kan je ze gewoon aanklagen. Dat doe je via spamklacht.nl, de spam-website van de Opta. De Opta is een overheidsorganisatie en je moet je gegevens invullen, zodat zij kunnen controleren dat jij een particulier bent. Bedrijven spammen is volgens mij nog steeds legaal. Opta is ook degene die boetes uitgeeft aan spammers. Spamklacht.nl is te vertrouwen.

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Jullie interpreteren die header helemaal verkeerd.. Die mail is verzonden vanaf a80-126-208-25.adsl.xs4all.nl en niet vanaf boeming.com, daar had ook jijbenteenaap.nl of tweakers.net of wat dan ook kunnen staan ipv boeming.com

Google maar eens naar wat informatie over smtp headers..

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
maw: ook een mailtje naar de abuse dienst van xs4all.nl wegens spam.
dan leren ze het ook wel af.

(een provider kan de lijn voor een tijdje dicht zetten, en dat doet meestal ook al pijn genoeg voor sommige spammende bedrijven)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:50

Verwijderd

Toevallig al iets vernomen na je mails?

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:55:
Toevallig al iets vernomen na je mails?
Nee, nog geen enkele reactie.
Wel heb ik nog een andere vriend gesproken die óók deze spam had gekregen in zijn inbox. Ook hij had zich ooit bij 1tegen100.nl aangemeld, maar hij gebruikt dat adres ook wel voor allerlei andere vage sites.

Ik vraag me af of er niet meer tweakers zijn die deze spam ontvangen hebben?

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:17

sanzut

It's always christmas time

Offtopic; Ben ik de enige die dacht dat er Boeing stond, en pas in de laatste regel ontdekte dat dit niet klopt:P? Vond het al raar dat Boeing spam zou sturen:P

Ontopic: Zou ff proberen te bellen/mailen/faxen/schrijven met Boeming en Endemol

Verwijderd

Hou toch op met deze onzin Pino!
Mailboxen overstromen met viagra en cialis ellende en jij gaat uitgerekend dit spam mailtje uitlichten.....!!?? Als je bij elk spammetje je zo actief bent kun je wel bij een anti-spam hut gaan werken! Schei toch uit joh!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 21:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 13:39:
Mailboxen overstromen met viagra en cialis ellende en jij gaat uitgerekend dit spam mailtje uitlichten.....!!?? Als bij elk spammetje je zo actief bent kun je wel bij een anti-spam hut gaan werken! Schei toch uit joh!
Uhm, ok.. Ik vind het ook interessant om te weten waar sommige spam vandaan komt. Wanneer ik mijzelf aanmeld op een site gebruik ik altijd het emailadres: sitenaam@mijndomein.xxx. Waar dan weer een catch-all mailbox achter hangt. Zo zie je wel eens spam binnenkomen op emailadressen waarvan je direct weet aan welke site je dit kan koppelen... Leuk toch ;)

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 13:41
Mailboxen overstromen met viagra en cialis ellende en jij gaat uitgerekend dit spam mailtje uitlichten.....!!?? Als bij elk spammetje je zo actief bent kun je wel bij een anti-spam hut gaan werken! Schei toch uit joh!
Laat hem lekker! Tenminste iemand die er iets aan doet. Wordt jij er slechter van nee; dus wat is je probleem?

Het is toch gewoon belachelijk als jij bij een bedrijf je emailadres achterlaat dat deze die zomaar gaat misbruiken.

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 22:55

Arie

One Man Army

Mogelijk heeft de topic starter het betreffende e-mail adres eens aan een kennis gegeven, heeft deze kennis een virus opgedaan en is het e-mail adres van de topic starter zodoende bij een spammer... ehm, ik bedoel marketing bedrijf beland. Of heeft de topic starter zelf eens een virus opgelopen. Is het bedrijf waarvoor reclame gemaakt wordt dan strafbaar of juist het bedrijf welke is ingehuurd om de spam... ik bedoel reclame te versturen? Retorische vraag. Zodra je weet welk bedrijf achter het daadwerkelijk versturen zit, kun je met ze contact opnemen en navraag doen hoe zij aan jouw adres komen.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Verwijderd

Voor zover ik weet is een e-mail adres een persoonsgegeven. Je kunt endemol B.V. een brief sturen met het verzoek om inzage in jouw persoonsgegevens. Hierin zou moeten staan welke persoonsgegevens in hun bezit zijn, hoe ze er aan gekomen zijn en wat ze ermee gedaan hebben. Ze zijn verplicht jou dit toe te sturen binnen 4 weken. (Praktijk wijst helaas uit dat de meeste bedrijven gewoon hun reet af vegen met dit verzoek maar wettelijk zijn ze het verplicht)

Verwijderd

Modbreak:Als je het er niet mee eens bent, waarom post je dan hier? :/

[ Voor 78% gewijzigd door pasta op 17-09-2007 10:46 ]

Verwijderd

Ik post hier omdat ik het idee heb dat de starter van deze topic meer bezig met een heksenjacht ( zie het startverhaal en hoe dit is opgezet ) tegen de firma Boeming of hoe ze ook mogen heten......Ik heb voor Pino nog zo`n 200 spams per dag die hij leuk mag uitzoeken..........daarbij ben ik ook ingeschreven bij 1tegen100 ( 4 x omdat ik gratis spellen kreeg ) en ik heb niks aan spam ontvangen dus missch wil de heer Boeming niet discrimineren en ook mij voorzien van spam....lang verhaal kort maken: het verhaal klopt mijnsinziens niet en lijkt dus op een vete tussen Pino en meneer Boeming ....dient dat hier uitgevochten te worden ?

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:19:
Ik post hier omdat ik het idee heb dat de starter van deze topic meer bezig met een heksenjacht ( zie het startverhaal en hoe dit is opgezet ) tegen de firma Boeming of hoe ze ook mogen heten......Ik heb voor Pino nog zo`n 200 spams per dag die hij leuk mag uitzoeken..........daarbij ben ik ook ingeschreven bij 1tegen100 ( 4 x omdat ik gratis spellen kreeg ) en ik heb niks aan spam ontvangen dus missch wil de heer Boeming niet discrimineren en ook mij voorzien van spam....lang verhaal kort maken: het verhaal klopt mijnsinziens niet en lijkt dus op een vete tussen Pino en meneer Boeming ....dient dat hier uitgevochten te worden ?
Wat voor last heb jij ervan dat iemand dit uit wil zoeken ?

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Mailboxen overstromen met viagra en cialis ellende en jij gaat uitgerekend dit spam mailtje uitlichten.....!!?? Als je bij elk spammetje je zo actief bent kun je wel bij een anti-spam hut gaan werken! Schei toch uit joh!
offtopic:
Geweldige eerste post :S

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Verwijderd

Wat mij irriteerd is dat onder het mom van het een spam mailtje een soortemet van heksenjacht plaatsvind waar wij reageerders geen weet van hebben ( hoog Frits Bom gehalte zullen wij maar zeggen )...........

Verwijderd

<conspiracy theory mode>
Verlorensjon werkt voor Boeming.com, en heeft zichzelf speciaal vandaag even op dit forum geregistreerd om hier op te reageren :P Geldt "ook" voor Kermitdafrog toen hij/zij het berichtje een aantal dagen terug gepost had.. :P
</conspiracy theory mode>

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:20:
<conspiracy theory mode>
Verlorensjon werkt voor Boeming.com, en heeft zichzelf speciaal vandaag even op dit forum geregistreerd om hier op te reageren :P Geldt "ook" voor Kermitdafrog toen hij/zij het berichtje een aantal dagen terug gepost had.. :P
</conspiracy theory mode>
Dit is precies wat ik ook dacht. Zowel kermitdasfrog als Verlorensjon hebben zich speciaal voor dit topic aangemeld op GoT, aangezien de registratiedatums respectievelijk 08 september 2007 en 16 september 2007 zijn, en zij enkel en alleen in dit topic hebben gereageerd.

Mijn eerste reactie was: negeren die onzin en niet op ingaan. Maar laat ik het nu tóch doen.
Mailboxen overstromen met viagra en cialis ellende en jij gaat uitgerekend dit spam mailtje uitlichten.....!!??
Het verschil tussen de spam met aanbiedingen voor Viagra en dergelijke, is dat deze e-mailtjes (bijna) altijd afkomstig zijn buitenlandse (fake) e-mailadressen, terwijl de spam van Boeming.com afkomstig is van een Nederlands bedrijf.
Als je bij elk spammetje je zo actief bent kun je wel bij een anti-spam hut gaan werken! Schei toch uit joh!
Ik ben dus niet bij elk spam e-mailtje zo actief, maar dus juist wél bij deze. De enige keer dat ik ook op dit-mailadres een spam e-mail kreeg was 10 april 2007. Die was afkomstig van iBood.com. Maar daarover later meer.
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:53:
[modbreak]Als je het er niet mee eens bent, waarom post je dan hier? :/[/]
Daar stond inderdaad totale onzin. De modbreak was hier terecht.
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:19:
Ik post hier omdat ik het idee heb dat de starter van deze topic meer bezig met een heksenjacht
De manier waarop ik dit aanpak is open van opzet en is gebaseerd op feiten. De enige suggestie die ik doe ("Het lijkt er dus op dat [...]") is mijns inziens dan ook gerechtvaardigd gezien deze feiten. Het verdere speurwerk levert niet veel meer informatie op, maar ook daarover ben ik dan terughoudend ("Je kan daar geen conclusies aan verbinden, maar [...]"). Om hier te spreken van een heksenjacht lijkt me dan ook overdreven.
( zie het startverhaal en hoe dit is opgezet )
De openingspost is juist zorgvuldig opgesteld, gebaseerd op feiten, terughoudend met conclusies en vraagt medetweakers op dit forum om advies.
tegen de firma Boeming of hoe ze ook mogen heten......Ik heb voor Pino nog zo`n 200 spams per dag die hij leuk mag uitzoeken
Nogmaals, enige spam is mij ook niet onbekend (welliswaar op andere e-mailadressen die ik gebruik voor het registreren op bepaalde websites), maar juist deze is anders dan de andere.
..........daarbij ben ik ook ingeschreven bij 1tegen100 ( 4 x omdat ik gratis spellen kreeg )
Daarvoor zou je dus vier verschillende e-mailadressen gebruikt moeten hebben.
en ik heb niks aan spam ontvangen
Dus je hebt voor alle vier e-mailadressen gecontroleert of je deze spam hebt ontvangen, tussen de "200 spams per dag" die je ontvangt? Op de dag dat je dit schreef waren al 19 dagen verstreken sinds de dag dat deze e-mail zou zijn verstuurd, wat zou neerkomen op 3800 e-mailtjes in je inbox.
dus missch wil de heer Boeming niet discrimineren en ook mij voorzien van spam....lang verhaal kort maken: het verhaal klopt mijnsinziens niet
Het lijkt me dat jouw verhaal niet helemaal klopt, of op zijn minst overdreven is.
en lijkt dus op een vete tussen Pino en meneer Boeming
Van een vete is geen sprake aangezien je niet kan spreken van vijandschap tussen twee partijen. Van mijn kant is er geen vijandigheid en Boeming.com heeft zelf nog niet gereageerd op mijn e-mail.
....dient dat hier uitgevochten te worden ?
GoT lijkt mij bij uitstek een geschikte plek om advies, suggesties en hulp te krijgen bij een dergelijke zaak. Hier wordt namelijk hoofdzakelijk serieus omgegeaan met dergelijke kwesties. Kijk maar eens naar de andere reply's in dit topic.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:13:
Wat mij irriteerd is dat onder het mom van het een spam mailtje
Wat je hiermee bedoelt is mij niet duidelijk.
een soortemet van heksenjacht plaatsvind
Nogmaals, een heksenjacht is het dus niet.
waar wij reageerders geen weet van hebben ( hoog Frits Bom gehalte zullen wij maar zeggen )...........
Ook hier is het mij niet duidelijk wat je bedoelt.

Tot zover mijn reactie op deze, mijns inziens op GoT ongepaste, posts.

De reactie van Meph heeft me wel aan het denken gezet. Ook hier biedt een beetje onderzoek meer informatie. In het profiel van [Verwijderde gebruiker] staat bij het item Echte naam de naam Joran Prinssen ingevuld. Wanneer je gaat [google=Joran Prinssen] levert dat als eerste hit deze link naar een artikel op Emerce op. Daaruit blijkt dat Joran Prinssen mede-oprichter is van iBood. Dat deze Joran Prinssen dezelfde Joran Prinssen is als de persoon die zich geregistreerd heeft op GoT is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen, maar er ging toen wel een belletje rinkelen. Mijn eerste spam e-mailtje dat ik ontving op het betreffende e-mailadres was namelijk afkomstig van iBood.com! Dat is mij iets té toevallig.

De overeenkomsten tussen iBood en Boeming zijn ook opvallend. Beide bedrijven opereren volgens hetzelfde concept: ze bieden op hun website producten aan voor een periode van 24 uur. Zie daarvoor dit artikel en de reactie die Joran Prinssen zelf geeft in het artikel van Emerce:
Prinssen legt uit wat hij bedoelt met die laatste manier van inkopen: “Een fabrikant staat 24 uur prominent met zijn product op onze site. We hebben afspraken met fabrikanten die ons betalen om op die manier hun product te tonen.”
edit:
reactie bij artikel toegevoegd

Opvallend is één van de reacties bij het artikel op Emerce:
William
dinsdag 14 maart 2006 (14:11)

Nu weet ik eindelijk wie het zijn die mij dagelijks ongevraagd meerdere mailtjes sturen. Had nooit van hen gehoord en kreeg plots vanaf ergens in oktober of november op mijn 4 persoonlijke e-mail adressen elke dag die mailtjes. Kostte me nogal wat moeite om ze voor al die 4 adressen te laten stoppen.

Opvallend dat 2 van mijn e-mail adressen NOOIT gebruikt worden en toch ontving ik daar hun spam op. Pas na dreigement van juridische stappen werd ook mijn laatste e-mail adres spam vrij van deze mensen.

Heel goed wat ze doen en alle succes, maar hun manier van benaderen vind ik niet prettig.
edit:
Einde edit

De feiten dat 1) ik twee spam e-mailtjes heb ontvangen van ogenschijnlijk twee verschillende bedrijven die echter beide opereren volgens precies hetzelfde concept, en 2) een mede-oprichter van één van deze bedrijven dezelfde naam heeft als vermeld staat in het profiel van [Verwijderde gebruiker], en 3) deze gebruiker enkel en alleen in dit topic actief is op GoT, doen mij vermoeden dat deze gebruiker betrokken is bij de oprichting dan wel bedrijfsvoering van Boeming.com.

[ Voor 5% gewijzigd door Pinobigbird op 18-09-2007 23:49 ]

Verwijderd

Natuurlijk nu werk ik voor Boeming mijn god zeg misschien kan jij nog wat leuks over 9/11 schrijven ben je weer een tijdje van de straat ;) nee geen van dat al ik zit hier vrij vaak maar meestal reageer ik niet als alleen op sporadisch op hardware dingetjes........daarbij had ik al een account maar dat passw was ik kwijt mijn nederige excuses daarvoor :-)

Tsja ik wilde je eerst ook negeren Pino maar het lijkt er inmiddels gewoon op dat jij hier een zakelijk belang dient en dan is voor mij de reden dat ik wel reageerde al heb ik daar inmiddels wel spijt van maar goed daar gaan we:

Dit is precies wat ik ook dacht. Zowel kermitdasfrog als Verlorensjon hebben zich speciaal voor dit topic aangemeld op GoT, aangezien de registratiedatums respectievelijk 08 september 2007 en 16 september 2007 zijn, en zij enkel en alleen in dit topic hebben gereageerd.

zie bovenstaand

De manier waarop ik dit aanpak is open van opzet en is gebaseerd op feiten. De enige suggestie die ik doe ("Het lijkt er dus op dat [...]") is mijns inziens dan ook gerechtvaardigd gezien deze feiten. Het verdere speurwerk levert niet veel meer informatie op, maar ook daarover ben ik dan terughoudend ("Je kan daar geen conclusies aan verbinden, maar [...]"). Om hier te spreken van een heksenjacht lijkt me dan ook overdreven.

Je trekt elke keer je eigen conclusies door ze hier te ventileren ondertussen schrijf JIJ spam naar Endemol ( legal@ als ik het goed heb )

Het verschil tussen de spam met aanbiedingen voor Viagra en dergelijke, is dat deze e-mailtjes (bijna) altijd afkomstig zijn buitenlandse (fake) e-mailadressen, terwijl de spam van Boeming.com afkomstig is van een Nederlands bedrijf.

das onzin spam komt overal vandaan daarbij is Nederland een behoorlijk spamlandje inmiddels.

Daarvoor zou je dus vier verschillende e-mailadressen gebruikt moeten hebben.

Correct als ik wil heb ik er oneindig veel das het voordeel van een eigen domein.

Daar stond inderdaad totale onzin. De modbreak was hier terecht.

netjes voor iemand die geen conclusies trekt.....ik vond het geen onzin persoonlijk vind ik het topic wel onzin maar goed das een ieder voor zich ;)

Dus je hebt voor alle vier e-mailadressen gecontroleert of je deze spam hebt ontvangen, tussen de "200 spams per dag" die je ontvangt? Op de dag dat je dit schreef waren al 19 dagen verstreken sinds de dag dat deze e-mail zou zijn verstuurd, wat zou neerkomen op 3800 e-mailtjes in je

inbox.

ok ik leg het je uit: met een catch all krijg je alle mail in je inbox dan is het heel simpel om vanaf het moment dat ik jou post lees hier ik ga checken op Boeming.com en wat zie ik ? helemaal niks terwijl ik me met prachtige adressen heb aangemeld bij en het molletje (eentegen@......honderd@...ikwin@....winnaar@ of iets soortgelijks )

Frits Bom gehalte, heksenjacht etc: Frits heeft in zijn tijd hele bedrijven de grond ingejaagd uit eigenbelang 10 jaar later pas moest hij een schadevergoeding van enkele miljoenen betalen aan 1 van die kapot gemaakte bedrijven ( frisdrankfabrikant topic was exploderende flessen ) ondertussen heeft de eigenaar daar 10 jaar alle ellende van mogen dragen het gaat missch wat ver maar hetzelfde vond ik van je speurwerk.

tot zover inhoudelijk een antwoord ik zal mij voortaan weer op de hardewaren focussen....tabe ! 8)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 12:12
Nounnounou.

Toevallig heb ik precies hetzelfde verhaal. Helaas is het niet toegestaan om consumenten te spammen vanuit bedrijven. Ik heb mijn eigen domeinnaam, en het emailadres endemollen@diederik.nl (die kan zo de spambox in :)) had ik voor Endemol bedoeld.

Helaas krijg ik 2 (?) jaar later daar nu spam op. De volledige headers:

===

Return-Path: <info@boeming.com>
X-Original-To: endemollen@diederik.nl
Delivered-To: endemollen@diederik.nl
Received: from localhost (localhost [127.0.0.1])
by passionata.diedx.nl (Postfix) with ESMTP id 34247272CCD
for <endemollen@diederik.nl>; Wed, 29 Aug 2007 03:05:22 +0200 (CEST)
X-Virus-Scanned: amavisd-new at diederik.nl
X-Spam-Flag: NO
X-Spam-Score: 2.114
X-Spam-Level: **
X-Spam-Status: No, score=2.114 tagged_above=2 required=6.31
tests=[BAYES_20=-0.74, HTML_MESSAGE=0.001, MIME_HTML_ONLY=1.457,
MIME_QP_LONG_LINE=1.396]
Received: from passionata.diedx.nl ([127.0.0.1])
by localhost (passionata.diedx.nl [127.0.0.1]) (amavisd-new, port 10024)
with ESMTP id TatXcD55zJ9v for <endemollen@diederik.nl>;
Wed, 29 Aug 2007 03:05:15 +0200 (CEST)
X-Greylist: delayed 326 seconds by postgrey-1.30 at passionata.diedx.nl; Wed, 29 Aug 2007 03:05:15 CEST
Received: from smtp-vbr9.xs4all.nl (smtp-vbr9.xs4all.nl [194.109.24.29])
by passionata.diedx.nl (Postfix) with ESMTP id DC103272CD9
for <endemollen@diederik.nl>; Wed, 29 Aug 2007 03:05:15 +0200 (CEST)
by smtp-vbr9.xs4all.nl (8.13.8/8.13.8) with ESMTP id l7T0wsJu062158
for <endemollen@diederik.nl>; Wed, 29 Aug 2007 02:58:55 +0200 (CEST)
(envelope-from info@boeming.com)
Message-ID: <20070829025726.0893CB326FC610A8@boeming.com>
From: info@boeming.com
To: endemollen@diederik.nl
Subject: Boeming.com - 29-08-2007 - Best Offer Of The Day!
Date: 29 Aug 2007 02:57:26 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/html;
charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Virus-Scanned: by XS4ALL Virus Scanner
X-Antivirus: avast! (VPS 000769-1, 08/28/2007), Inbound message
X-Antivirus-Status: Clean
===

Voor jullie idee: Ik ken Boeming.com niet, en heb me nooit hiervoor geregistreerd. Hoe zij aan de gegevens komen weet ik niet, maar ik weet wel dat SpamKlacht weer een klacht erbij heeft...

Dus nee, geen hetze, maar hopenlijk wel een boete. Dit hoort niet in NL.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Neem ook gewoon even contact met xs4all die weten wel van wanten, ze houden daar niet zo van spammers ...

Spam van een XS4ALL-klant
Hebt u de headers van het spambericht onderzocht en is de afzender van dat spambericht een XS4ALL-klant? Stuur dan de e-mail, met volledige headers, door naar abuse@xs4all.nl.
Afhankelijk van de ernst van de zaak, kan XS4ALL besluiten de services naar een klant te stoppen. In de gevallen waarin dat niet gebeurt kan XS4ALL, naar eigen inzicht, besluiten de klant een officiële en eenmalige waarschuwing te sturen. Een tweede waarschuwing betekent automatisch dat we de services naar deze klant afsluiten.

v

[ Voor 72% gewijzigd door Fish op 19-09-2007 00:33 ]

Iperf

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Topicstarter
Ok, nu breekt mijn klomp! Na mijn vorige edit ben ik de reacties aan het lezen bij het artikel op Emerce. Wat schetst mijn verbazing?! De laatste gebruiker noemt zichzelf Pino en heeft als e-mailadres pinobigbird@ibood.com opgegeven! De datum van de reactie is 5 september 2007, dus enkele dagen na het openen van dit topic. Voor de duidelijkheid: dit ben ik natuurlijk niet! De inhoud van de reactie is
Ik lees hier meerdere malen hetzelfde handschrift onder verschillende namen, dat is te duidelijk heren ibooders!
Die ibooders zijn echt wel fout! moet je eens lezen op het web zeg! Wat een ellende veroorzaken die klungels en dan nog een beetje mooi weer spelen over de omzetten enzo. Als je alles zo goed voor elkaar hebt waarom regel je dan je service niet gewoon beter zodat niemand er iets over te zeggen heeft ipv te gaan azijn pissen. Mensen met kritiek willen graag een antwoord en als jullie geoliede machine die antwoorden niet kan leveren gaan "jullie" klanten hun gram ergens anders halen en terecht ook dat is het mooie van een democratie. Dit in tegenstelling tot jullie forum waar jullie die berichtgeving direct tracteren op bannetjes en wegjorissen!
Wat moet ik hier nou van denken? De naam Pinobigbird kom je echt niet vaak tegen (ikzelf ben 'm slechts één keer elders tegengekomen waarbij ik dat niet was). De link tussen Boeming en iBood had ik tot vandaag nog niet gemaakt, en aan de stijl is ook (hoop ik) ook wel duidelijk dat ik dat bericht niet geplaatst heb!

@Verlorensjon: tabe terug.
@DiedX: Dan heeft dit topic tóch nog zin gehad.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Pinobigbird schreef op woensdag 19 september 2007 @ 00:31:
Wat moet ik hier nou van denken? De naam Pinobigbird kom je echt niet vaak tegen (ikzelf ben 'm slechts één keer elders tegengekomen waarbij ik dat niet was).
Een kleuter die zijn overmatige vrije tijd wellicht beter op school had door kunnen brengen?
Zulke mensen heb je nou eenmaal, vervelend, maar niets aan te doen :+

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dit begint ondertussen een hetze te worden tegen bepaalde gebruikers hier en zal als ik het openlaat binnen de kortste keren een welles/nietes flameverhaal worden. Ik denk dat het beter is als ik dit topic maar gewoon sluit. :)

Signature

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:12

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ter informatie, iBood is hier zelf ook op gedoken en zij ontkennen er ook maar iets mee te maken te hebben. Zij stuurden ons het volgende statement:
Er is inmiddels meer duidelijk geworden over de spam activiteiten van Boeming.com. Boeming is een concurrent van de webwinkel iBood.com en wij hebben sterke aanwijzingen dat men probeert de spam activiteiten hier op iBood af te schuiven. Hiervoor zijn onder andere nieuwe accounts aangemaakt voor dit topic, onder de naam van één van de oprichters van iBood.com. Ook op Emerce heeft hij een bericht geplaatst en daarvoor een emailadres gebruikt dat verwijst naar iBood.com. Boeming is dus verantwoordelijk voor de verspreiding van de spam en iBood.com heeft hier niets mee te maken.
Voor wat het waard is, wij wensen ons verder niet te mengen in deze kwestie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.