Ik zit met een vraagje over het stylen van de foutmeldingen die de ASP.NET validation controls genereren.
Als ik hier een validation control aanmaak:
en de CSS:
De foutmelding wordt echter niet gerenderd zoals in de CSS class "foutmelding".
De background-color wordt wel zwart zoals in de .foutmelding class, ipv wit zoals standaard, maar zowel de font-family als de tekstkleur worden genegeerd, die blijven dus het standaard rode Times New Roman. ALs ik de gerenderde html-source bekijk zie ik ook waarom:
De style property wordt na de class property toegewezen aan het <span> element en overrides dus de css waarden color en visibility die daarin staan.
Mijn vraag is: Hoe kan ik ervoor zorgen dat ASP.NET die hele style property niet rendert ?
Ik heb al bedacht om de Style property van een Validation Control op null te zetten, maar dat blijkt een read-only property te zijn dus dat gaat ook niet... en in het kader van scheiding van markup en makeup wil ik die tekstkleur en fontfamily liever niet in het aspx of cs bestand zetten maar gewoon in de stylesheet...
Als ik hier een validation control aanmaak:
code:
1
2
3
4
5
| vl_postcode = new RegularExpressionValidator();
vl_postcode.ControlToValidate = "postcode";
vl_postcode.ValidationExpression="[0-9]{4}[a-zA-Z]{2}";
vl_postcode.ErrorMessage = mymessage;
vl_postcode.CssClass = "foutmelding"; |
en de CSS:
code:
1
2
3
4
5
| .foutmelding {
background-color: #000;
font-family: arial;
color: #ccc;
} |
De foutmelding wordt echter niet gerenderd zoals in de CSS class "foutmelding".
De background-color wordt wel zwart zoals in de .foutmelding class, ipv wit zoals standaard, maar zowel de font-family als de tekstkleur worden genegeerd, die blijven dus het standaard rode Times New Roman. ALs ik de gerenderde html-source bekijk zie ik ook waarom:
code:
1
| <span id="vl_postcode" class="foutmelding" style="color:Red;visibility:hidden;">postcode moet in formaat 1234AB !</span> |
De style property wordt na de class property toegewezen aan het <span> element en overrides dus de css waarden color en visibility die daarin staan.
Mijn vraag is: Hoe kan ik ervoor zorgen dat ASP.NET die hele style property niet rendert ?
Ik heb al bedacht om de Style property van een Validation Control op null te zetten, maar dat blijkt een read-only property te zijn dus dat gaat ook niet... en in het kader van scheiding van markup en makeup wil ik die tekstkleur en fontfamily liever niet in het aspx of cs bestand zetten maar gewoon in de stylesheet...