Toon posts:

Decibel van Aopen HQ08 voedingsfan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoeveel decibel een Aopen HQ08 fan maakt. Ik wil weten of ik met een Papst 8412 NGML er op vooruit ga. Deze maakt 19 db.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:58
euhm, 19decibel kan je niet eens horen! lijkt me niet. Met je vinger over de tafel gaan maakt al 20 decibel (en dat hoor je nog niet eens)
verder weet ik niet hoeveel decibel die andere maakt, geloof 69db, maar ben er niet zeker van

edit:

Typo(grafie, hahahah, saai |:()

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Met 19dB ga je er absoluut op vooruit, maar als ik jou was zou ik eerst eens die voedingsfan op 7V zetten. Kost je minder geld ;).
BTW, 19dB is dan wel heel weinig, maar dat geldt waarschijnlijk ook voor voor de airflow van dat ding. Als je er toch besluit een andere in te zetten dan zou ik toch een compromis zoeken als ik jou was, en gaan voor iets meer airflow (en herrie). Oververhitting van je voeding is ook zo wat.

Verwijderd

De fan van de HQ-08 (en HX-08) maakt vele herrie. Helaas.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 16:16

BrZ

Je kan trouwens ook leuk gaan knutselen als je die fan wilt vervangen... Wilde ik ook doen (HX-08 dan) toen ik erachter kwam dat hij aan de printplaat vast gesoldeerd was... Toen had ik geen zin meer :P

(Ik deed het trouwens niet om minder lawaai te laten maken, ik wilde er een fan in doen die veel harder blaast (even sterk als een Delta HP) en nog meer lawaai maakt >:))

Verwijderd

Topicstarter
Kijk maar op de volgende site:

Hier staan de gegevens van die papst koeler die 19 db geluid maakt. Ik weet niet precies hoeveel airflow genoeg is voor een voedingskoeler.

http://home.hccnet.nl/hcc.akkerman/fans80-120.htm

Is de 8412 NGM Met 26,1 CFM Airflow dan genoeg?

Ik kan op de aopen site niet echt info vinden over de voeding alleen maar dat ie 300 watt is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind net op deze link wat meer gegevens over mijn aopen voeding:

http://www.aopen.nl/products/power/300-60gt.doc Hier staat ook het volgende stukje:

The operating acoustic noise level of the power supply shall not exceed the A-Weighted Sound Pressure level (Lpa) of 30 dBA and the A-Weighted Sound Power level (Lwa) of 32 dBA at 25+B238 at 45% RH measured at 25 cm in all planes per ECMA-74 and ECMA-109 (latest revisions) over the fan‘s minimum to maximum static load rating.

Dus als ik het goed heb maakt de voeding 30 of 32 db.

Verder staat dit er nog over de airflow:

With the ball bearing fan voltage set to around 12 volts, the fan will deliver greater than 30 CFM with the power supply in open air.

Dus dan moet de papst 8412 NGM met 34,1 CFM en 26 Db een vooruitgang zijn. Wat denken jullie daarvan???

Verwijderd

Je hebt echt niet veel airflow nodig in je case, want ik heb laats mijn aopen fan uit de voeding gehaal en een andere fan uit een at voeding MET noise control in de aopen gepropt en die hoor je helemaal niet en kast is maar 1-2 graden warmer :):)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 16:16

BrZ

Op zondag 11 februari 2001 13:59 schreef eXistence het volgende:
Je hebt echt niet veel airflow nodig in je case, want ik heb laats mijn aopen fan uit de voeding gehaal en een andere fan uit een at voeding MET noise control in de aopen gepropt en die hoor je helemaal niet en kast is maar 1-2 graden warmer :):)
Hmm... Als ik mijn 120mm fan in de zijkant uitzet scheelt dat zo'n 6 graden (CPU)... Hoezo airflow is niet belangrijk? :7

Verwijderd

een beetje off-topic :7 maar oversoft je hebt een hele mooi user-icon>:).....Britney is a nice girl :D
hehe :P

Ray
Pagina: 1