Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

3 jaar werkervaring, geen diploma's, welke cursus?

Pagina: 1
Acties:
  • 847 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 16:53
Volgende maand ben ik precies 3 jaar werkzaam bij mijn huidige werkgever maar krijg nog steeds het absolute minumumloon zonder extra's als reiskosten vergoeding enzovoorts. Natuurlijk word het wel ieder jaar meer, maar vrienden van mij die vakkenvullen bij de Karwei verdienen ondertussen meer als mij. Over 2 maanden gaan we verhuizen naar een nieuw pand wat een stuk verder weg ligt en als ik de extra benzine moet betalen hou ik een schammele 800 euro over (ik ben 22 en werk 40 uur per week).

Het probleem is dat ik namelijk geen diploma's heb. Computers hebben altijd mijn interesse gehad en als "handige buurjongen" begon ik na mijn havo gelijk te werken bij het ICT-bedrijf waar ik nu nog steeds werkzaam ben. In het begin werd mij verteld dat ik voor minimumloon zou beginnen omdat geen diploma's nog had. Mij maakte dat toen weinig uit omdat we maar met zijn 3-en werken en daardoor gaandeweg in de praktijk wel van alles zou leren.

Na 3 jaar ben ik wakker geschud dat dit eigenlijk een verschrikkelijk domme keus is geweest. In die 3 jaar heb ik namelijk amper wat geleerd, het beloofde samenwerken kwam eigenlijk niks van omdat het te druk is daarvoor. Hierdoor is het werk mij eigenlijk gaan vervelen. Ik bouw systemen die we verkopen, installeer deze, repareer computers en alle overige standaard werkzaamheden. Servers bouw ik ook maar installeren doet mijn baas. Meekijken daarmee kan eigenlijk niet omdat hij niet het geduld heeft dingen uit te leggen en ik eigenlijk alweer verder moet met het volgende systeem bouwen.

Het enigste netwerk eigenlijk in al die tijd waar ik mee bezig ben geweest is mijn thuisnetwerk, iets wat ik jammer vind want wil wel graag verder in de ICT omdat het grotendeels ook gewoon een hobby is.

Nu is mijn vraag eigenlijk, ik vind in de boeken duiken geen probleem, maar waar moet je beginnen? Een opleiding nu nog betekend dat ik zeker tot mijn 26ste niet serieus aan de slag kan en geen inkomen meer heb. Nu ben ik de laatste tijd aan het nadenken om een aantal Microsoft examens te doen (MCSE / MCSA), alleen is dat wel verstandig? Is het mogelijk daarvoor zelfstandig te leren als je wel handig bent met computers (en iets boven gemiddelde kennis van zaken / begrippen).

Ik wilde beginnen met MSCE networking, lijkt dat jullie wijs? Eigenlijk wilde ik netwerkbeheerder worden.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

ik zou je cv eens op monsterboard zetten :)

heb ik toevallig disndag ook gedaan en iets van 30 bedrijven gehad die me belde voor een eerste gesprek enzo :)

Tevens als je toch een cursus/opleiding wil doen begin dan rustig en ga voor een mcsa traject. Daarna kan je altijd door kijken naar mcse.

Succes

Lekker zijn is een gave :)

• Keiichi
  • Laatst online: 16:55
Thrillseeka schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:35:

heb ik toevallig disndag ook gedaan en iets van 30 bedrijven gehad die me belde voor een eerste gesprek enzo :)

Succes
30 :o :o Mag ik vragen voor wat voor functies ze jou wilden hebben?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Je hebt geen diploma zeg je, maar je hebt wel je havo afgerond?

Dat is het altijd het nadeel van kleine bedrijven die moeten erg op de centen liggen doorgroeien meer salaris en cursussen liggen daar nogal moeilijk.

Als je een havo diploma hebt kan je toch hbo doen? en desnoods een 21+ toets.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Woodsy
Ja oke maar daarnaast zou ik toch gewoon ook graag een een opleiding willen beginnen.

Ten eerste omdat ik niet daar wil aankomen met 3 jaar ervaring maar verder niet superveel verstand van zaken als netwerken en serverbeheer.

Daarnaast hoop ik ook vooral met die certificaten mijn salaris omhoog te kunnen tillen. Persoonlijk vind ik me eigen een lachertje met mijn 800 euro per maand 8)7.
CycloneX schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:40:
Je hebt geen diploma zeg je, maar je hebt wel je havo afgerond?

Als je een havo diploma hebt kan je toch hbo doen? en desnoods een 21+ toets.
Ja ik heb een Havo diploma, maar ik bedoel geen IT diploma's, beetje onduidelijk van mijn kant. Maar HBO is 3-4 jaar en ik ben nu al bijna 23 :'(. Ik wil niet tot mijn 27ste op mijn ouders zak teren en geen inkomen hebben snap je?

[ Voor 38% gewijzigd door Woodsy op 31-08-2007 11:42 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:06

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik weet niet wat voor vaste lasten je hebt e.d. maar het is natuurlijk een optie om bijv. een MBO of HBO opleiding te gaan doen. Natuurlijk zal je je levensstijl moeten aanpassen, maar je doet het wel voor je toekomst. Met een papiertje kom je veel eerder aan de bak als netwerkbeheerder, heb je een hoger start salaris en kan je vaak sneller doorgroeien.

Een andere optie is solliciteren naar een functie als junior en hopen dat je wordt aangenomen waarna je op de baas z'n kosten een aantal certificaten kan gaan halen. Ik heb echter geen flauw idee hoe de banen-markt eruit ziet voor netwerk / systeembeheerders.

Ik zou in iedergeval op de korte termijn ander werk gaan zoeken, je zit imo op een dood spoor en daar wil je zo snel mogelijk vanaf.
Ja ik heb een Havo diploma, maar ik bedoel geen IT diploma's, beetje onduidelijk van mijn kant. Maar HBO is 3-4 jaar en ik ben nu al bijna 23 :'(. Ik wil niet tot mijn 27ste op mijn ouders zak teren en geen inkomen hebben snap je?
Bedenk wel dat deze keuze zo'n beetje de rest van je leven gaat bepalen. Overigens kan je met het juiste bijbaantje behoorlijk bijverdienen. Er wonen genoeg HBO-ers op kamers zonder op de zak van pa & ma te teren.

[ Voor 23% gewijzigd door Standeman op 31-08-2007 11:45 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:03

ManiacsHouse

Scheisse!

Reiskosten zou ik toch maar eens over gaan onderhandelen (is dat niet verplicht?). Dat zijn overigens ook dingen die je volgens mij via de belasting kan terugkrijgen. Ga dat eens na... Kun je tot 5 jaar terugkrijgen. Opleidingen etc met ict heb ik al jaren geen kaas meer van gegeten. Was ook een tijd werkzaam in de ICT maar zag mezelf voorbij gerend door jonge broekies (zoals jij ;) ) die het beter konden. Uiteindelijk heb ik de stap genomen om een totaal andere richting uit te gaan (Media/Televisie).
Maar zoals je zelf zegt... Wegwezen bij die baas en iets anders zoeken met betere voorwaarden en een opleiding (wat je overigens ook kunt aftrekken van de belasting)
Succes!!!!

(tsja 800 euro... Kun je straks als je 23 word net zo goed in de uitkering gaan zitten 8)7 )

[ Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 31-08-2007 11:44 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nu is mijn vraag eigenlijk, ik vind in de boeken duiken geen probleem, maar waar moet je beginnen? Een opleiding nu nog betekend dat ik zeker tot mijn 26ste niet serieus aan de slag kan en geen inkomen meer heb.
Zo oud is 26 nu ook weer niet hoor, zeker als je dan een HBO af hebt heb je de 4 'verloren jaren' in notime terug verdient. Het carrière pad van een HAVO scholier verloopt nu eenmaal wat minder stijl dan die van een HBO afgestudeerde. Daarnaast heb recht op studie financiering waardoor je ook niet compleet zonder inkomen zit.

Eventueel zou je ook nog een avond opleiding kunnen doen. In dat geval hoef je niet te stoppen met werken. Het is even doorbijten, maar het is het zeker waard.

Ik zou niet voor een paar cursussen gaan. Dat is misschien wel sneller voor elkaar, maar je hebt veel meer aan je hbo papiertje dan aan een stapeltje MS of Cisco certificaten. (beiden is natuurlijk nog beter).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Woodsy schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:40:
Ja oke maar daarnaast zou ik toch gewoon ook graag een een opleiding willen beginnen.

Ten eerste omdat ik niet daar wil aankomen met 3 jaar ervaring maar verder niet superveel verstand van zaken als netwerken en serverbeheer.

Daarnaast hoop ik ook vooral met die certificaten mijn salaris omhoog te kunnen tillen. Persoonlijk vind ik me eigen een lachertje met mijn 800 euro per maand 8)7.

[...]

Doe je deeltijd, ik ben 23 ik doe ook nog HBO geloof me leeftijd boeit niks toekomst is belangrijker. Er is goed partime naast te werken althans in mijn geval.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Owh, en met studiefinanciering, gecombineerd met een lening en wat bijwerken kom je ook zo aan de 800 netto, zelfs na aftrek van studiekosten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik verdien €750 als partime logistiekmedewerker naast mijn studie ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CycloneX op 31-08-2007 11:48 ]

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Deeltijd is ook een prima idee. Helemaal ideaal wanneer een nieuwe baas het voor je betaald (dan moet je wel voor een groot bedrijf gaan werken zoals Getronics, CMG of de overheid. Die hebben daar budget voor).

Nadeel is dat het wel keihard werken is. Naar school na een werkdag is erg vermoeiend.

• Woodsy
Standeman schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:42:
Ik weet niet wat voor vaste lasten je hebt e.d. maar het is natuurlijk een optie om bijv. een MBO opleiding te gaan doen. Natuurlijk zal je je levensstijl moeten aanpassen, maar je doet het wel voor je toekomst. Met een MBO papiertje kom je veel eerder aan de bak als netwerkbeheerder, heb je een hoger start salaris en kan je vaak sneller doorgroeien.

Een andere optie is solliciteren naar een functie als junior en hopen dat je wordt aangenomen waarna je op de baas z'n kosten een aantal certificaten kan gaan halen. Ik heb echter geen flauw idee hoe de banen-markt eruit ziet voor netwerk / systeembeheerders.

Ik zou in iedergeval op de korte termijn ander werk gaan zoeken, je zit imo op een dood spoor en daar wil je zo snel mogelijk vanaf.
Ik woon op het moment nog thuis maar heb al 2 jaar een vriendin en wilde binnenkort wel gaan samenwonen. Dat ik hier op een dood spoor zit was inderdaad ook mijn conclusie. Ik zat gister het grote "wat verdient een ICT-er gemiddeld"-topic te lezen en kon wel huilen -_-

Uitgaan doe ik nooit eigenlijk. Dure kleren enzovoorts is niet mijn stijl. Ik heb eigenlijk alleen auto en telefoon (goedkoop abo hoor) wat mij 200 euro per maand kost. Mijn sportabonomment krijg ik gratis door zelf ook trainen te geven 1x per week. Woon verder nog thuis.

Maar zal het inderdaad echt MBO / HBO worden denken jullie, en niet via cursussen als MCSE / MCSA en thuisstudie's?

//edit bedankt voor de vlotte reacties tot nu toe O+.

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Met HBO wordt je breedt opgeleid, wie weet ontdek je iets anders want er is veel meer dan pc's bouwen en configureren, je geeft al aan MCSE te willen halen maar wie weet vind je iets anders leuk.

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Keiichi schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:37:
[...]

30 :o :o Mag ik vragen voor wat voor functies ze jou wilden hebben?
Banen in de IT. Systeembeheer + netwerkbeheer.

Maar goed, ik heb dan wel 6 jaar ervaring als systeembeheer+netwerkbeheer en beetje applicatiebeheer over 180 gebruikers in me eentje:)

en diverse cursusen en certs.

Maar een paar bedrijven zoeken ook mensen met weinig verstand die ze dan intern opleiden en als ze goed zijn mcse trajecten laten doen.

Lekker zijn is een gave :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:40
Woodsy schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:48:
[...]

Ik woon op het moment nog thuis maar heb al 2 jaar een vriendin en wilde binnenkort wel gaan samenwonen. Dat ik hier op een dood spoor zit was inderdaad ook mijn conclusie. Ik zat gister het grote "wat verdient een ICT-er gemiddeld"-topic te lezen en kon wel huilen -_-

Uitgaan doe ik nooit eigenlijk. Dure kleren enzovoorts is niet mijn stijl. Ik heb eigenlijk alleen auto en telefoon (goedkoop abo hoor) wat mij 200 euro per maand kost. Mijn sportabonomment krijg ik gratis door zelf ook trainen te geven 1x per week. Woon verder nog thuis.

Maar zal het inderdaad echt MBO / HBO worden denken jullie, en niet via cursussen als MCSE / MCSA en thuisstudie's?

//edit bedankt voor de vlotte reacties tot nu toe O+.
Ik ben inmiddels 24 en moet nog 2 jaar HBO doen voor ik klaar ben. Zie het probleem niet ;) Woon wel sinds m'n 18de al op kamers en ga binnenkort ook zelfstandig wonen. Samenwonen moet ook wel kunnen. Misschien kan je bij je huidige bedrijf wel parttime naast je studie gaan werken. Overigens zou ik wel reiskosten eisen zeker als ze verder weg gaan verhuizen. Als ik me niet vergis moet je ook gewoon stufi kunnen krijgen toch zelfs als je later begint met je studie? Dus dat hoeft toch geen probleem te zijn als je het écht wil.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik absoluut voor een duale HBO opleiding kiezen, bijvoorbeeld bedrijfskundige informatica of iets dergelijks. Je dient dan een half jaar werken af te wisselen met een half jaar leren en krijg tijdens die werkperiode ook volwaardig betaald en tijdens je studiemomenten ook een OV en studiefinanciering.

Je kunt ook op zoek gaan naar een werkgever die jou 3 dagen in dienst neemt, zodat je 2 dagen over houdt om te studeren. De werkgever betaald in dat geval je studie. Er zijn zat mogelijkheden, maar ga alsjeblieft bij je huidige werkgever weg, want dit gaat echt nergens over !

• Woodsy
Alleen waar kan je terecht voor zo'n deeltijd opleiding op HBO niveau? Dat lijkt mij namelijk de beste oplossing. 2-3 dagen werken en 2-3 dagen leren. Voorlopig blijf ik dan nog wel even thuis (zal mijn moeder blij mee zijn).

Over die reiskosten vergoeding dat is pas verplicht bij 25+ km en mijn nieuwe werk is 22,8 km. Dat het helemaal dwars door de stad (Rotterdam) is met allemaal stoplichten (rijd lekker onzuinig) word niet echt naar gekeken.

Alleen door al die internetscholen die er zijn gekomen weet ik eigenlijk niet meer wat nou allemaal te vertrouwen is.

Zijn er toevallig mensen met ervaringen met deeltijd IT opleidingen?

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-11 13:12

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Even een vraagje tussendoor: ik zie in je openings post nergens dat je ook met je werkgever hebt gepraat. Ga eens samen om de tafel zitten en vertel waar je mee zit. Probeer samen tot een opleidingsplan te komen en laat op papier zetten wat het voldoen aan dat plan (de opleidingen/certificaten behalen) doet voor je werkzaamheden en je salaris.

Zo heeft de werkgever de mogelijkheid om je bij te scholen en je te sturen in een richting waar het bedrijf (en jij zelf) wat aan heeft. Je werkgever snapt ook heus wel dat hij je niet voor 800 netto in de maand kan blijven uitbuiten.

• Woodsy
sopsop schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:24:
Even een vraagje tussendoor: ik zie in je openings post nergens dat je ook met je werkgever hebt gepraat. Ga eens samen om de tafel zitten en vertel waar je mee zit. Probeer samen tot een opleidingsplan te komen en laat op papier zetten wat het voldoen aan dat plan (de opleidingen/certificaten behalen) doet voor je werkzaamheden en je salaris.

Zo heeft de werkgever de mogelijkheid om je bij te scholen en je te sturen in een richting waar het bedrijf (en jij zelf) wat aan heeft. Je werkgever snapt ook heus wel dat hij je niet voor 800 netto in de maand kan blijven uitbuiten.
Helaas is het bedrijf niet zo groot en is er weinig om over te onderhandelen. Ik ben het ook niet altijd eens met onze bedrijfsstrategie waardoor er maar weinig geld overblijft voor salarisverhogingen enzovoorts. Zo kochten wij een aantal maanden geleden voor intern gebruik een 2000 euro kostende printer (A3) terwijl we al 2 goede laserprinters hadden. Hij is in al die tijd slechts 1 maal gebruikt en dat was om te testen of die het deed. Mijn baas wist dat we het toch niet gingen gebruiken, maar de verkoper (onze leverancier) kon daardoor een bonus krijgen en dit verhoogde volgens mijn baas de relatie met de leverancier :?. Zo zijn er tal van voorbeelden van dingen waar geld in verdwijnt etc...

HBO Technische informatica (System and Network Engineering)
http://www.loi.nl/Hogeschool/Informatica/PRD_000467

HBO Bedrijfskundige Informatica (BI)
http://www.loi.nl/Hogeschool/Informatica/PRD_000468

Deze 2 had ik op het moment al gezien. Maar ik twijfel of zo'n opleiding wel van gelijk niveau is als daadwerkelijk naar school gaan. En of het diploma gelijk is aan diegene die je krijgt na een studie bij een school.

Dit zou voor mij wel ideaal zijn, dan zou ik 3 dagen blijven werken en 3 dagen thuis studeren. Qua motivatie is het niet echt een probleem.

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:22
Sinds wanneer compenseert een cisco of microsoft cursus voor een hele MBO/HBO opleiding van 3 of 4 jaar?
Totaal niet te vergelijken, imho.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Woodsy schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:34:
[...]

Helaas is het bedrijf niet zo groot en is er weinig om over te onderhandelen. Ik ben het ook niet altijd eens met onze bedrijfsstrategie waardoor er maar weinig geld overblijft voor salarisverhogingen enzovoorts. Zo kochten wij een aantal maanden geleden voor intern gebruik een 2000 euro kostende printer (A3) terwijl we al 2 goede laserprinters hadden. Hij is in al die tijd slechts 1 maal gebruikt en dat was om te testen of die het deed. Mijn baas wist dat we het toch niet gingen gebruiken, maar de verkoper (onze leverancier) kon daardoor een bonus krijgen en dit verhoogde volgens mijn baas de relatie met de leverancier :?. Zo zijn er tal van voorbeelden van dingen waar geld in verdwijnt etc...

HBO Technische informatica (System and Network Engineering)
http://www.loi.nl/Hogeschool/Informatica/PRD_000467

HBO Bedrijfskundige Informatica (BI)
http://www.loi.nl/Hogeschool/Informatica/PRD_000468

Deze 2 had ik op het moment al gezien. Maar ik twijfel of zo'n opleiding wel van gelijk niveau is als daadwerkelijk naar school gaan. En of het diploma gelijk is aan diegene die je krijgt na een studie bij een school.

Dit zou voor mij wel ideaal zijn, dan zou ik 3 dagen blijven werken en 3 dagen thuis studeren. Qua motivatie is het niet echt een probleem.
Je kan bijvoorbeeld op de Hoge School Rotterdam een deeltijd opleiding informatica gaan doen. Daarbij kan je gewoon fulltime gaan werken (een andere baan in die richting) en dus voldoende verdienen om samen te gaan wonen.
Het is wel buffelen om overdag te werken en 's avonds naar school te gaan, maar het is prima te doen.

Ik zou zelf geen loi cursus volgen omdat ik niet het idee heb dat daar goed les wordt gegeven (onderbuikgevoel). Ik zou gewoon naar een $random hogeschool gaan.

• Woodsy
Ik wilde even mededelen dat ik volgende week bij de Hoge school van Rotterdam ga beginnen met de informatica deeltijd opleiding. Iets als de LOI zag ik niet zitten, zie vooral klachten vaak dat het niet goed erkent word en volgens mij kan je daar nooit zoveel in 2.5 jaar proppen als HSR in 4 jaar doet. Daarnaast ook nog het persoonlijk contact met leraren en mede-leerlingen en de extra motivatie.

Het is nogal snel gegaan allemaal, maar het moest natuurlijk snel. Ik zat er al tijden voor te kijken eigenlijk en ik zie inderdaad niet het nut van losse cursussen. Ik moet eerst zorgen voor een goede basis en daarna doorstromen.

Een goede opleiding vind ik belangrijk en zal mijn marktwaarde enorm verhogen. Daarna wilde ik wel verder gaan met certificaten halen, maar niet zonder de goede basis.

Iedereen bedankt voor de vele reacties.

[ Voor 19% gewijzigd door Woodsy op 31-08-2007 16:35 ]

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Dat heb je snel besloten en geregeld zeg. In iedergeval succes. Een deeltijd opleiding is over het algemeen niet de gemakkelijkste weg, zeker niet als je er nog fulltime bij werkt.

Verwijderd

Woodsy schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:34:
Ik wilde even mededelen dat ik volgende week bij de Hoge school van Rotterdam ga beginnen met de informatica deeltijd opleiding. Iets als de LOI zag ik niet zitten, zie vooral klachten vaak dat het niet goed erkent word en volgens mij kan je daar nooit zoveel in 2.5 jaar proppen als HSR in 4 jaar doet. Daarnaast ook nog het persoonlijk contact met leraren en mede-leerlingen en de extra motivatie.
Ik denk dat je hiermee een hele goede keuze hebt gemaakt!

Alleen nu nog op zoek gaan naar een nieuwe werkgever waar je ten eerste meer kunt leren en ten tweede beter betaald krijgt.

• Woodsy
Standeman schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:38:
Dat heb je snel besloten en geregeld zeg. In iedergeval succes. Een deeltijd opleiding is over het algemeen niet de gemakkelijkste weg, zeker niet als je er nog fulltime bij werkt.
Ik heb een regeling getroffen met mijn huidige baas. Voorlopig werk ik een dag minder in de week, waardoor ik die complete dag kan gebruiken om te leren.

Verder mag ik ca. 30-60 minuten per dag gebruiken om te leren op mijn werk (tijdens werktijd).

Dit omdat het een win-win situatie is.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Tja... ik denk dat je al snel 1700 bruto kan vangen incl studiekosten. Ik zou echt naar een andere werkgever gaan kijken, aangezien je er financieel er een stuk op voorruit zal gaan (als je goed onderhandelt).

Maar goed, aan de andere kant, het is jouw feestje.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Ik pakte toevallig laatst wat oude administratie uit de kast van één van mijn vorige werkgevers. Ik werkte toen op een helpdesk voor ISP support. Dat deed ik toen ik nog een MBO opleiding volgde (die gelukkig niet te veel eisen stelden aan mijn aanwezigheid). Voor 2 dagen werk (16 uur) verdiende ik daarmee 580 per maand netto en dan praat ik over 4 jaar geleden toen ik 20 was. Ik zou je toch willen overhalen een andere werkgever te zoeken, want vroeger of later wil je je behaalde kennis tijdens je studie toepassen in je werk. Als ik je huidige werkzaamheden bekijk en de manier waarop je werkgever rare handelingen doet zal je waarschijnlijk ook niet in staat worden gesteld de door jou opgedane kennis in de praktijk te brengen. Dat je nu met een HBO opleiding aan de gang bent is ook een goed punt op je cv voor je zoektocht naar een andere baan, want daarmee (ondanks dat hij nog bij lange na niet is afgerond) toon je wel aan dat je verder wilt.

Dus opleiding was stap 1, en nu nog andere werkgever stap 2. (IMHO)

• Zorg
  • Laatst online: 14:57
goeie keuze!

Ik zat toen ik 20 was in dezelfde situatie. Ik had welliswaar een MBO opleiding maar op dat moment was er totaal geen werk te vinden in de ICT. Ik ben doen "noodgedwongen" bij de Postbank gaan werken waar ik ook ongveer een 800 - 1.000 in de maand netto verdiende. Ik woonde toen al op mezelf. Uiteindelijk ben ik toen een deeltijd opleiding commerciele economie gaan doen en zit nu in mijn laatste studiejaar (2 periodes van 8 weken en dan afstuderen). Ik ga 2 avonden in de week naar school.

Het is absoluut wel zwaar maar zeker te doen! Plus het verhoogt je marktwaarde gigantisch. Via de Postbank ben ik naar de Fortis Bank gegaan (mede door het feit dat ik deeltijd studeerde wat werkgevers over het algemeen heel erg waarderen!) Daar moest ik noodgedwongen weg (al met al verkeerde keuze om er naar toe te gaan van mijn kant...). Nu ben ik werkzaam bij een klein bedrijf (+/- 20 man) waar ik binnendienst medewerker ben, veel vrijheid en dat ik een avondopleiding doe vonden ze hier ook weer helemaal geweldig. Uiteindeliijk kan ik binnen dit bedrijf weer doorgroeien naar vertegenwoordiger (wat mij leuk lijkt)

Moraal van het verhaal, als je eenmaal een paar jaar bezig bent dan is het ook geen enkel probleem meer om te switchen van werkgever (met als doel meer salaris). Als ik jou was zou ik het er nu mooi van nemen met de mogelijkheid om een dag minder te werken voor studie en op het werk die tijd die ze je geven altijd nemen. Zet na een 2 jaar je cv op monsterboard en je zult zien dat je vanzelf wordt uitgenodigd voor gesprekken!

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:08

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Succes ermee! Reken er wel op dat een deeltijd opleiding veel tijd kost en je sociale leven aardig op z'n kop zet. M'n ex-vriendin heeft het ook gedaan en die was er enorm veel tijd aan kwijt. Het is een investering waar je wel volledig achter moet staan.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:35
Mag ik vragen waarom je niet duaal hebt gedaan? Dan had je een baan gekregen die aansluit op eht geen wat je leert + minimumloon+ school onder baas zijn tijd.

• Woodsy
UPDATE

Ik kwam dit topic weer tegen en wilde toch even iedereen laten weten hoe het is gegaan sinds de start van dit topic in 2007.

Twee weken na het openen van dit topic ben ik in deeltijd gestart met bedrijfskundige informatica (HBO). Cum Laude afgerond in 3 jaar (extra vakken gedaan bij de voltijd). Daarnaast gestart met mijn (deeltijd) master aan de universiteit. Zit nu in de thesis-fase.

Jammer dat qua werkgever het nog steeds tegenvalt. Maar dat verandert hopelijk snel.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:03

ManiacsHouse

Scheisse!

Woodsy schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:44:
UPDATE

Ik kwam dit topic weer tegen en wilde toch even iedereen laten weten hoe het is gegaan sinds de start van dit topic in 2007.

Twee weken na het openen van dit topic ben ik in deeltijd gestart met bedrijfskundige informatica (HBO). Cum Laude afgerond in 3 jaar (extra vakken gedaan bij de voltijd). Daarnaast gestart met mijn (deeltijd) master aan de universiteit. Zit nu in de thesis-fase.

Jammer dat qua werkgever het nog steeds tegenvalt. Maar dat verandert hopelijk snel.
Lol! Top dat je het even laat weten. d:)b
Goed bezig!

is dit topic al weer 3 jaar geleden?! :? Ik word oud... :/

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 30-05-2011 12:17 ]

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-10 00:46

4bit

Onward, to futility!

Mooi mooi, je hebt het leren te pakken blijkbaar.
Dat van die werkgever loopt wel los als je je papiertje hebt, dont worry, be happy.

I'll do what I can, but expect very little.

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 19:15
Mooi man dat je dit zo geregeld hebt. Alle lof van de wereld. Ik denk dat het voorzichtig aan ook tijd wordt om eens te kijken of je ergens meer kunt gaan verdienen dan, hoewel je waarschijnlijk het beste eerst je Master kunt afronden.

Je topicstart is trouwens misschien een mooie motivator voor mensen die geen zin hebben om naar school te gaan trouwens :)

Gamecube (games) kopen of ruilen??

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Respect dat je niet bij de pakken bent gaan neerzitten, maar in jezelf bent gaan investeren! :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1