Vreemd "Mailto" probleem

Pagina: 1
Acties:

• Naatan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05-2010

Naatan

Systeem Beheerder

Topicstarter
Een medewerker van me heeft een vreem probleem op haar pc, wanneer ze in IE of Firefox op een "mailto:" linkt klikt worden er altijd ongeveer 45 popups geopend met het "mailto:" link adres in de adres balk, en verder een wit scherm, toen ik eerst van het probleem hoorde dacht ik aan adware maar waarom dan een leeg scherm?

Haar mail client is thunderbird, deze heb ik al opnieuw als default ingestelt, maar zonder resultaat.. ik heb via regedit op mailto gezocht maar het enige wat ik kon vinden waren wat registry keys mey 'mailtool' als value, echter dit was op wildcard niveau en 'mailto' stond verder nergens in dat veld.

Dus.. iemand enig idee wat dit kan betekenen?

Naatan.com - Blog & Wordpress Plugins | Divia-CMS.com (OpenSource) - Currently Recruiting!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

[google="clicking mailto results in popup"] geeft o.a. clicking mailto: link causes many popups

Neem aan dat je de pc ook op spy-/adware gescand hebt ?

• Naatan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05-2010

Naatan

Systeem Beheerder

Topicstarter
Ik heb het op kunnen lossen dmv: http://www.mcavity.com/archives/geekery/windows_xpcorru.php

Al hielp het niet helemaal, ik heb uiteindelijk elke subkey appart moeten aanpassen, change ownership gaf een error, maar ik had dan opeens wel genoeg permissions om de permissions te wijzigen, dus dat per key gedaan, uiteindelijk de hele registry key kunnen deleten en in IE thunderbird als default app ingesteld, nu werkt het weer..

Naatan.com - Blog & Wordpress Plugins | Divia-CMS.com (OpenSource) - Currently Recruiting!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TheRookie schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:28:
[google="clicking mailto results in popup"] geeft o.a.
[..]
offtopic:
Probeer je eigen link eens? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door kunnen op 31-08-2007 21:58 ]

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09-2025
Pulsher schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:58:
[...]

offtopic:
Probeer je eigen link eens? ;)
bizar ;)