Toon posts:

Configuratie SpeedTouch 546 v6

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb net een nieuwe pc aangeschaft en ben nu al een tijdje aan het prutsen met de bijgeleverde router (SpeedTouch), vandaar even deze beginnersvraag. Aangezien ik voor zover ik weet de juiste configuratiegegevens gebruikt (welke Tele2 mij gegeven heeft) weet ik niet precies wat er mis gaat.

Het gaat om een Versatel Family verbinding. De router geeft groene lampjes voor power, DSL en Ethernet. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met wat er verkeerd gaat met de configuratie.

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/hhjwitteman/temp/SpeedTouch1.jpg

Om te beginnen stel ik de router in met PPPoA en vervolgens de standaardconfiguratie. Bij het volgende scherm selecteer ik Versatel uit de lijst.

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/hhjwitteman/temp/SpeedTouch2.jpg

Hierna vul ik gewoon username en wachtwoord in. Scherm daarna laat ik de Administrator user staan en wachtwoord laat ik even leeg. Deze wizard is vervolgens klaar. Nu pas ik de SpeedTouch configuratie verder aan.

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/hhjwitteman/temp/SpeedTouch3.jpg

Ik kies hier voor Routed PPP. Zeker weten doe ik dit niet, maar alleen middels deze optie krijg ik verdere instelmogelijkheden (VPI/VCI ed.).

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/hhjwitteman/temp/SpeedTouch4.jpg

Vervolgens stel ik dus de gegevens die mij verstrekt zijn in: VPI/VCI 0/32 en PPPoA. Daarna vul ik weer mijn username en wachtwoord in en dan is de configuratie afgerond. Alleen krijg ik nu geen verbinding met internet. De melding is het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/hhjwitteman/temp/SpeedTouch5.jpg

Weet iemand wat ik verkeerd gedaan heb? Er zijn nog twee soorten gegevens die mij gegeven zijn die ik volgens mij nog nergens in heb kunnen voeren. Encapsulation: RFC 1483 en Bridged IP: LLC. Heeft het misschien hiermee te maken? Alvast bedankt voor jullie hulp!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Het feit dat er geen ATM gedetecteerd wordt lijkt aan te geven dat de verbinding vanaf de SpeedTouch naar Versatel niet klopt.
Misschien even de support bellen?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik in eerste instantie ook. Echter, als ik tijdens configuratie voor PPPoE kies, dan geeft die wel een vinkje bij ATM. Alleen ik zie overal staan (en dit werd bij support ook gezegd) dat ik PPPoA moet hebben. Anyway, deze keuze veranderde ook niets aan het feit dat ik geen internetverbinding heb.

Verwijderd

Je hebt 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC nodig. Kan je invullen in het 1e schermpje van je setup wizzard. vpi/vci is 0/32, maar lukt het daar niet meer kan je ook eens 0/35 proberen.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Is de Speedtouch afkomstig van Tele2?

Verwijderd

Topicstarter
Nee de SpeedTouch komt niet van Tele2. Een collega adviseerde mij deze. Bij de support van Tele2 vertelden ze mij dat ik deze idd. gewoon kan gebruiken ipv. mijn oude E-tech USB modem (heb nu dus 2 pc's die op internet moeten).

Het vervelende met de setup wizard is dat als ik 'Providers met RFC1483 verbinding' selecteer, Versatel niet in het rijtje met providers voorkomt (de opties zijn BBned, KPN, Tiscali en Wanadoo). Hierdoor ging ik er ook vanuit dat ik de andere optie moest hebben, waar Versatel wel in voorkwam.

Ik weet nu in ieder geval dat ik die optie wel moet hebben, dus ik ga nog even verder met puzzelen. Bedankt voor jullie reacties in ieder geval.

• cornfed99111
Voor het Versatel netwerk zijn dezelfde instellingen van toepassing als die van het BBNed netwerk.
Maar je kan alleen de modem/router gebruiken die je gekregen hebt van Tele2. Er zit een
user/password beveiliging op hun netwerk. Die gegevens zijn voor jou niet beschikbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb op het moment internet op de nieuwe pc, maar moest daarvoor wel de tegenover gestelde optie gebruiken, als welke de SpeedTouch support mij gegeven had. Dat kan dus niet helemaal goed zijn.

Heb nu dus wel 'Providers met RFC1483 verbinding' gekozen, maar ipv. "Router - standaard configuratie" heb ik "Bridge modem" gekozen. Hierna was Versatel wel weer te kiezen. Tja, ik heb nu iets van werkt het dan werkt het, maar zijn hier nog dingen op tegen?

• cornfed99111
Dus jij hebt je inlogegevens voor het Versatel netwerk, die de router nodig heeft om verbinding
te maken? Zo ja, hoe ben je daar aan gekomen? Normaal is dat niet voor klanten.
Ik zou ook graag weten hoe je dat voor elkaar gekregen hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Voor deze verbinding had ik helemaal geen inloggegevens nodig, ik vind het alleen nog steeds vreemd, gezien de afwijkende configuratie die ik heb. Het lijkt me trouwens sterk dat het met een niet door Tele2 geleverde router niet mogelijk is om op het Versatel netwerk te komen, want toen ik het aan de Tele2 support vroeg vertelde ze mij dat ik deze router ook gewoon kon gebruiken, mits ik de correcte configuratie gebruikte (maar das logisch..).

• cornfed99111
Welk abo heb je?
Normaal komen Draytek routers in beeld met een Tele2 abo. Die zijn allemaal in bruikleen.
Dus eigen firmware en met user/pass. Zonder die dingen geen internet. Vergelijk het met de
Experiabox van KPN.

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet is het abonnement nog steeds Versatel (of eigenlijk Zonnet) family.

Verwijderd

Nou ik ben zelf bij een paar vrienden bezig met internet en kreeg dus ook een melding met de ppp dat die geen verbinding kreeg

maar dat sherm boven aan (de 1e 2 screenshots heb ik niet gehad)
dus ik kon dat helamaal niet instellen
denk dat het mischien door vista komt
heb nu wel alvast nieuwe firmware en de nieuwe instal wizzard er bij gedownload en ga vanavond nog een keer proberen

iemand veder nog een idee voor me?
Pagina: 1