Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Perl roept andere programma aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en Heren,

Allereerst ben ik vrij nieuw in Perl, dus als dit een noob vraag is....sorry. Heb ervaring in MATLAB, python en heel klein beetje in C++ en fortran. Heb ook geen informatica achtergrond, ik ben namelijk een werktuigbouwer 8) (iedereen maakt fouten). Dus als het draait, hoe lelijk het er misschien uit mag zien, is het goed :D Maar genoeg geblaat terug naar mijn probleem:

Ik heb een perl script gemaakt die een settings-file uitschrijft. Deze file is nodig voor een ander programma. Aan het begin van mijn script heb ik de magische regel #!/usr/bin/perl gezet. Na een boel gereken en gelees uit een andere file komt er een settings-file uit.
Aan het einde van dit scriptje roept ik een programma aan

## Execute prog
chdir($prog_dir); # MET HIERIN DE DIR VAN HET PROGRAMMA
print"In dir prog : $prog_dir \n";
system("./chem"); # DE EXECUTABLE

Het probleem is nu:

Dit programma zoekt naar bepaalde files om te gaan rekenen, en zoekt deze automatisch in de folder vanwaar hij gedraaid wordt. Dus ondanks dat mijn perlscriptje tussen de benodigde files staat, zoekt hij in nu volgens mij in /usr/bin/perl. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Groeten,

Peerke

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
perl kent vast een commando om je cwd (current working directory) aan te passen.

Desnoods gewoon system("cwd /pad/naar/de/directory")

[ Voor 25% gewijzigd door Grijze Vos op 31-08-2007 10:22 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Topicstarter
Woepie! Bedankt! Nu kan ik de cluster lekker gaan abusen :)