Google Analytics - Bedrijfsportal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 03:09
Beste mensen,

Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken op het internet om Google Analytics gebruikersvriendelijker te maken naar de klant toe.

De bedoeling is dat klanten kunnen inloggen op een webpagina van het bedrijf en vervolgens de rapporten kunnen bekijken die door ons zijn geselecteerd en voor hen meerwaarde hebben.

De mogelijkheden:

1. Een Iframe aanmaken en profielen met beperkingen instellen in Google Analytics.

2. De gebruiker wel in laten loggen op de Google Analytics pagina met profielen en beperkingen.

3. Automatisch rapporten laten genereren en doormailen door Google Analytics in XML formaat en dit uploaden voor de gebruiker.

Hebben jullie tips, het moet toch wel gemakkelijker kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Kick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Is een interessante vraag! Wij bieden cursussen aan voor gebruik van Google Analytics en bieden klanten standaard toegang aan tot de voor de website opgesteld account.

Leek ons een goede manier om toch een behoorlijk kennisniveau bij de klant te kweken en duidelijkheid te bieden over de resultaten van uitgevoerde internetmarketingactiviteiten zonder complexe systemen aan te hoeven leggen of te onderhouden of teveel ongewenst klantcontact te krijgen met eenvoudige vragen over het gebruik van GA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Aangezien GA vrij uitgebreid is en op verschillende fronten lastig in gebruik is voor klanten wil ik bovenstaande realiseren. Uiteraard kunnen er wel korte cursussen gegeven worden, maargoed, dit kan afgevangen worden door de klant alleen te laten zien wat interessant voor hen is. Het zal mooi zijn zodra dit kan in de vorm van een portal, zo wordt er een mooier (bedrijfs)jasje omheen gebouwd en het is gebruikersvriendelijk. Hierdoor hoeft de klant niet constant bij Google in te loggen maar kan dit via de "externe diensten" pagina doen van ons.

Het is natuurlijk wel interessant om de klant meer kennis te geven, maar hier is meer tijd mee gemoeit dan onze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Waarom maak je niet een apart profiel voor ze met op het dashboard daarvan de voor hun belangrijke informatie? Je hebt waarschijnlijk met ze doorgenomen wat hun KPI's zijn, zorg dat je die op dat dashboard inzichtelijk krijgt en laat hem maandelijks in PDF vorm naar jou toe mailen. Je kunt dan zelf een voorblad er aan toevoegen met een samenvatting van de gemeten informatie. Die totale PDF plaats je dan achter een inlog.

En zoals Polle doet: wij geven klanten ook alle inzage, daarmee train je ze in het beter begrijpen van de informatie die het pakket bied. Zo worden ze volwassener in hun marketing. En met het geven van op maat gemaakt trainingen breng je ze snel genoeg naar een goed niveau.

[ Voor 29% gewijzigd door André op 04-09-2007 14:48 ]

• THxZ0NE
Het maken van een apart profiel is ideaal voor gebruikers die bijvoorbeeld alleen bezoekersinformatie in willen zien. De help functie van Google met deze link zal mij hierbij moeten helpen, echter kan ik deze instructies niet opvolgen, ik kan namelijk geen gebruiker toewijzen aan een profiel
nadat ik een gebruiker aangemaakt heb bij het toegangsbeheer.

Contact met Google heeft mij tot op heden niets opgeleverd.
Het trainen van klanten is ideaal zodra de uitgebreide functies van Google Analytics daadwerkelijk gebruikt worden, in eerste instantie is het de bedoeling dat de gebruiker alleen bezoekersinformatie kunnen raadplegen. Hierbij zal de tip uit Google Help een uitkomst kunnen bieden, helaas kan ik dit dus niet uitvoeren op een of andere manier.

[ Voor 5% gewijzigd door THxZ0NE op 06-09-2007 12:52 ]

Pagina: 1