Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.
Weten beide partijen dat de handel eerlijk verlopen is en kan het gekochte goed dezelfde dag nog opgestuurd / afgehaald worden.
Ik ben voor
Wat fijn, nog een escrow service. Ik wacht nu al op de eerste Nigerianen.Acolyte schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:34:
Maar het is natuurlijk wel een interessant punt. iDeal voor consumenten/particulieren. Iets in de vorm van een app / online applicatie waarmee direct overboekingen geregeld kunnen worden en waarvan de verkopende partij dan een OK-signaal krijgt van de bank dat het geld is overgemaakt.
Weten beide partijen dat de handel eerlijk verlopen is en kan het gekochte goed dezelfde dag nog opgestuurd / afgehaald worden.
Ik ben voor
Nederlands is makkelijker als je denkt
Klopt. Maar hoe denkt tweakers over het stimuleren van Pay Pal?Longbeard schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:28:
Vraag en Aanbod is voor particulieren, niet voor webwinkels. Dus een ideal optie is niet nodig.
Interessant punt, kun je dat misschien wat toelichten?SeatRider schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:37:
[...]
Wat fijn, nog een escrow service. Ik wacht nu al op de eerste Nigerianen.
Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.
Zelf een mailtje of iets dergelijks richting de verkoper sturen, dat je betaald hebt, zodat de verkoper zijn internet bankieren pagina kan checken lijkt me ruim voldoende?Acolyte schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:34:
Maar het is natuurlijk wel een interessant punt. iDeal voor consumenten/particulieren. Iets in de vorm van een app / online applicatie waarmee direct overboekingen geregeld kunnen worden en waarvan de verkopende partij dan een OK-signaal krijgt van de bank dat het geld is overgemaakt.
Ik ben voor
Ideal is leuk voor in een geautomatiseerd systeem dat een hele berg bestellingen per dag te verwerken krijgt, maar voor het kruimelwerk van V&A aanbieders is zoiets totaal niet zinvol. Ideal zorgt er voor dat er niet meer een werknemer van een webshop de hele dag de bankrekening in de gate hoeft te houden en zodra er geld binnen is een vinkje zetten bij een bestelling.
Ik ken paypal niet precies, maar het enige voordeel is volgens mij dat je geld iets sneller bij de verkoper terecht komt
Aangezien het tegenwoordig echt niet meer zo heel erg lang duurt via normale bank overschrijving lijkt me dat niet extreem nuttig? Als je een product meteen nodig hebt, dan moet je het in een winkel halen en niet tweede hands via een V&A site imho.
[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 31-08-2007 13:46 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Groot voordeel van Paypal is dat er geen kosten zijn verbonden aan internationale betalingen. Wat je dus wel hebt bij bank naar bank.Orion84 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:44:
[...]
Ik ken paypal niet precies, maar het enige voordeel is volgens mij dat je geld iets sneller bij de verkoper terecht komt
Aangezien het tegenwoordig echt niet meer zo heel erg lang duurt via normale bank overschrijving lijkt me dat niet extreem nuttig? Als je een product meteen nodig hebt, dan moet je het in een winkel halen en niet tweede hands via een V&A site imho.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Binnen de EU kan dat juist kosteloos. Paypal daarentegen hanteert een fee die een percentage van het bedrag is, kan dus behoorlijk oplopen.NitroX infinity schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:51:
[...]
Groot voordeel van Paypal is dat er geen kosten zijn verbonden aan internationale betalingen. Wat je dus wel hebt bij bank naar bank.
Maar je aankoop is verzekerd (het product zowel als in het geval van oplichting) door het gebruik van een credit-card.Jazzy schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:54:
[...]
Binnen de EU kan dat juist kosteloos. Paypal daarentegen hanteert een fee die een percentage van het bedrag is, kan dus behoorlijk oplopen.
Tenzij je beide bij dezelfde bank zaken doet is het nog steeds niet zo dat de opdracht versturen ook betekent dat de andere partij meteen kan zien dat het overgemaakt is. Dat duurt vaak nog steeds een werkdag. Bovendien vind ik het toch wat veiliger dat ik een signaal van m'n bank krijg dan van de koper die me een mailtje stuurt dat ie betaald heeft al dan niet met een screenshot daarbij. Die zijn natuurlijk heel makkelijk te soepen.Orion84 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:44:
[...]
Zelf een mailtje of iets dergelijks richting de verkoper sturen, dat je betaald hebt, zodat de verkoper zijn internet bankieren pagina kan checken lijkt me ruim voldoende?
Hoe zie je dat voor je dan? Zo'n service waar jij het over hebt werkt juist op het principe waar wij elkaar nog steeds om vertrouwen: verkoper stuurt het pakket alvast op om levering sneller te laten verlopen en in ruil daarvoor moet de koper dan maar zo eerlijk zijn het geld achteraf over te maken. Met particuliere iDeal (en laten we net als iPod deze naam ook gewoon schrijven zoals men het bedoeld heeft) kan het allemaal in een minuut of 10 geregeld zijn en heeft iedereen zekerheid.SeatRider schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:37:
[...]
Wat fijn, nog een escrow service. Ik wacht nu al op de eerste Nigerianen.
[ Voor 32% gewijzigd door Acolyte op 31-08-2007 18:32 ]
Ik zeg toch niet dat hij na dat mailtje meteen kan zien dat het is aangekomen. Maar zodra de koper aangeeft betaald te hebben hou je ff een paar dagen je internetbankieren goed in de gaten en zodra het daadwerkelijk binnen is verstuur je de boel.Acolyte schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:28:
[...]
Tenzij je beide bij dezelfde bank zaken doet is het nog steeds niet zo dat de opdracht versturen ook betekent dat de andere partij meteen kan zien dat het overgemaakt is. Dat duurt vaak nog steeds een werkdag. Bovendien vind ik het toch wat veiliger dat ik een signaal van m'n bank krijg dan van de koper die me een mailtje stuurt dat ie betaald heeft al dan niet met een screenshot daarbij. Die zijn natuurlijk heel makkelijk te soepen.
En ja, dan kost het dus inderdaad een dag extra ofzo, maar who cares, voor een tweedehands verkoop
Dat het allemaal niet instant betaald en verzonden wordt ontkom je toch niet aan aangezien een particulier die iets te koop aan bied sowieso niet full time bezig is met het verkopen van z'n product. Dus dat ie een dag z'n mail niet leest, of geen tijd heeft de verzending en dergelijke in orde te maken los je toch niet op. Daarom zie ik het nut er niet zo van in om moeilijk te gaan doen om een instant betaalbevestiging te realiseren voor V&A en dergelijke.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr