Asus M6N start niet op

Pagina: 1
Acties:

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:25
Ik loop op het moment rond met een 3,5 jaar ouder Asus M6n notebook. Gisteravond heb ik het apparaat uitgezet. Vanochtend (zonder het ding verplaatst te hebben) probeerde ik het apparaat op de starten met de powerknop, maar dit had totaal geen effect. Niets slaat aan, niets licht op. Echter, wanneer ik gebruik maak van de Audio DJ functie, slaat de processor, de harddisk, de dvd-rom e.d. wel aan en licht ook de powerknop op, evenals de HDD-LED. Ik heb al geprobeerd om het geheugen te verwijderen, maar dit heeft geen invloed gehad. Daarnaast lijkt het mij dat wanneer dat kapot is, het apparaat ook niet in Audio DJ toestand wil starten.

Waar zou het probleem kunnen zitten? Mag ik concluderen dat het moederbord e.d. geen problemen bevatten en dat de powerknop daarmee gedeeltelijk kapot is (omdat het wel oplicht bij starten Audio DJ)? Garantie zit er helaas niet meer op...

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2025

mux

99% efficient!

Klinkt als power circuitry die het heeft begeven, het lijkt een beetje op de situatie die ik al een paar keer heb meegemaakt (en helaas nog nooit heb kunnen repareren :( ) dat de laptop wel van batterij maar niet van netstroom opstart...

Ik vrees dat de enige manier om heel zeker te weten wat het probleem is en hoe je het duurzaam kunt oplossen is: de schroevendraaier erin zetten.

• Fresh T.
Bij mij werkt geen van beide manieren. Geprobeerd alleen van netspanning, niets. Alleen accu, niets. Beide dan maar (je weet maar nooit), ook niets.

Heb em al kort opengehad, maar eerlijk gezegd ben ik niet bepaald electronisch aangelegd dat ik meteen weet waarnaar ik moet kijken.

Verwijderd

Hier het Hotline nummer in Nederland:
0591-668190

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2025

mux

99% efficient!

Je kunt je geluk beproeven en hem openschroeven, foto's maken en hier op tweakers zetten. Als er echt iets opgeblazen is of uitgemergeld kunnen de beter elektronisch aangelegden het waarschijnlijk wel zien of je instructies geven waar je verder moet kijken. Nu rest nog de vraag: kun je scherp fotograferen zonder flits en heb je een fatsoenlijke macrostand op je camera?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik zou simpelweg gokken op een kapot drukknopje of iig iets in dat circuit. Zelf voor de vakantie ranja ove rmn lapotp gehad en in de eerste 2 dagen gingen toen alsnog wel de lichtjes aan en gaf wat tekenen van leven net als AudioDJ alleen verder niet zo veel.

Zeker als je er de vorige dag geen last van had zou ik gewoon gokken op slijtage van het power knopje. De laatste laptops die ik kaduk heb gezien deden namelijk nog wel aan geluidjes en lichtjes ed, deze helemaal niet. Bij mij merkte ik overigens toen ook dat AudioDJ en gewoon aanzetten vrij veel met elkaar te maken hebben. Normaal in de Bios met 1 druk op de knop weer uit, net als AudioDJ. Nu moest ik ze beide gewoon uitzetten door 5 seconden op de powerknop te drukken.

[ Voor 33% gewijzigd door GENETX op 31-08-2007 10:44 ]

• Fresh T.
Het vermoeden is bij mij nu ook dat de aan/uit knop is versleten. Dit zou ik alleen wel willen testen. Heeft iemand een idee welke draden van de switch board daarvoor dienen te worden kortgesloten? Ik heb al wel wat zitten prutsen, maar zonder resultaat.

De draden zitten in de volgende volgorde (gezien met dradenuitgang naar boven):

rood, bruin, zwart, roze, wit, grijs, paars, blauw, groen, geel, orangje, rood, bruin, zwart.

Het lukt mij niet om foto's te maken van het bord zelf. Ergens zit er een punt wat vast blijft zitten en geen schroef te bekennen. Losmaken zou dan betekenen dat ik hem los moet breken en daar wil ik nu nog niet aangaan.

• GENETX
  • Nu online
Ik zou geen idee hebben. Misschien dat je wat op internet/Asus support kan vinden. Of dat Asus zelf wel iets kan zeggen hierover. Wie weet is het wel een bekend en klein probleem dat ze gratis voor je willen repareren met wat geluk. Anders misschien eens naar een PC zaak gaan oid. Je zult wss toch je laptop moeten de-monteren om bij het knopje te kunnen komen.

Die draden maken mij iig niet veel wijs iig.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 02-09-2007 11:20 ]

• Fresh T.
Buiten de garantie wil Asus alleen meewerken als er vooraf in ieder geval 75 euro wordt betaald voor het afhalen, brengen en onderzoeken van het probleem. Het blijkt voor hen niet mogelijk te zijn om het onderdeel naar mij op te sturen. Ik zoek dus maar verder naar mensen die het toevallig nog over hebben van hun kapotte M6-serie.

• GENETX
  • Nu online
Ik zei ook niet dat je hem naar Asus moest opsturen :+, die €75 had ik je direct kunnen geven :P. Gewoon langs een PC zaak of elektronica shop lopen en eens kijken of zij nog met ideeën komen en er heel even gratis naar kunnen kijken. Vragen is gratis!
Pagina: 1