Toon posts:

[XP]Explorer blijft refreshen op fileshare *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik krijg klachten van collega's dat wanneer zij lokaal (XP) een server proberen te benaderen bv \\data\afdelingen (hierin werken alle collega's) dat het scherm elke 5 seconden vernieuwd wordt en dat het vernieuwen langer duurt dan 5 seconden en dat dus op een gegeven moment de hele explorer vast loopt.

Binnen Citrix hadden wij hier ook last van, maar dat is door onze ex-collega uitgeschakeld.
Iemand enig idee of dit aan te passen is? en zo ja, op de client of op de server?
Op de client had ik mapopties al allemaal op default gezet, maar dit hielp niet.

via google krijg ik niet de juiste resultaten (misschien zoek ik op verkeerde termen)

Groeten Cees

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-03 15:54

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En kan je dat reproduceren met een schone XP install :?

Zo ja, dan is het nl. iets in die map, zo nee dan zal het waarschijnlijk meer aan de XP PC's liggen, en dan heeft het helaas niets met Professional Networking & Servers te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Het is op meerdere pc's (zowieso xp). Het is dus iets op de file-server lijkt mij...

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Staan er niet gewoon bestanden in de root van die map die daar niet horen te staan..Want vziw is er niet ergens een instelling op de server die ervoor zorgt dat je client de inhoud blijft verversen..

Verwijderd

Topicstarter
Equator schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:26:
Staan er niet gewoon bestanden in de root van die map die daar niet horen te staan..Want vziw is er niet ergens een instelling op de server die ervoor zorgt dat je client de inhoud blijft verversen..
Ik vind het zelf ook heel appart en dacht eigenlijk ook niet dat dat op de fileserver ergens zou zitten. Maar ja, waardoor komt dit dan wel? misschien zijn er andere personen die hiermee ervaring hebben?

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het is alleen in die ene map :? Nogmaals, staan er vreemde bestanden in die map :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WC

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Equator schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:16:
Het is alleen in die ene map :? Nogmaals, staan er vreemde bestanden in die map :?
Het is de server data
Hierop staan een 10 tal shares met bv in de afdelingen-map van 200gb groot. Hierin zitten meer dan 30.000 mappen en 250.000 bestanden. het maakt niets uit in welke map je zit qua verversen van de inhoud.....
Er staat dus echt van alles in die mappen, van PST DOC PDF tot euhm... tja... alles eigenlijk.
Het gekke is ook, het ene moment heb je er geen last van van het vernieuwen, en het andere moment alleen maar! terwijl de netwerkconnectie stabiel is...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je dit? graag iets meer uitleg

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:58
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:34:
[...]

Hoe bedoel je dit? graag iets meer uitleg
offtopic:
dit betekent dat het naar een ander forumpje is verhuist, heeft niets te maken met je probleem ;)

Verwijderd

Topicstarter
maarud schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:36:
[...]

offtopic:
dit betekent dat het naar een ander forumpje is verhuist, heeft niets te maken met je probleem ;)
ok
Pagina: 1