Toon posts:

(openSUSE 10.2) jstest probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een standaard installatie gedaan op mijn computer en na veel checken op google en de handleidingen op www.opensuse.org heb ik alles werkend gekregen en ziet het er fantatisch uit.

Echter wou ik gisteren mijn joystick gaan gebruiken om van FS2004 gebruik te kunnen maken, maar lukte mij het niet om jstest uit te voeren.
Om de joystick te kunnen gebruiken vraag Transaming Cedega (win32 emulator) om de gegevens van een joystick api genaamd jstest.

in suse 10.1 kon ik gewoon jstest typen in de console en kreeg dan een uitkomst te zien, maar nu zegt hij dat hij het commando niet kan vinden.

alle faq op het web verwijst naar het programma jstest en ik heb het eerder met success gebruikt onder 10.1.

Ik heb gezocht naar een jstest pakket, maar vond het nergens ook niet in yast. :(

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23
Al eens modprobe joydev geprobeerd? Kans is groot dat deze module niet geladen is namelijk, als het goed is moet daarna Yast je joystick herkennen en zodoende kun je dan verder.

In je commandline als root zijnde module inladen.
1. CLI starten
2. su of sudo maar het laatste zal waarschijnlijk niet werken
3. modprobe joydev en als modprobe niet gevonden wordt /sbin/modprobe joydev

Verwijderd

Topicstarter
al geporbeert, en yast ziet hem ook wel...
Alleen moet ik uitkomst van jstest hebben en zelf na de install van de joystick onder yast werkt dit pakket nog steeds niet...

Het zou mij moeten vertellen dat mijn goedkope trust joytick gevonden is en welke assen + knoppen het heeft.

voorbeeld uit een ander forum:

zbyte@zbyte128:~$ jstest --normal /dev/input/js0
Driver version is 2.1.0.
Joystick (GreenAsia Electronics 4Axes 12Keys GamePad ) has 12 axes (X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X)

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:49

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Is t een usbstick dan?`

In dat geval hoef je helemala niet met YAST te installeren, maar gebruik je alleen jscalibrator.
Hierbij moet er wel op gelet worden dat de instellingen opgeslagen worden.
Usb is gewoon plug 'n pray tegenwoordig.

[ Voor 89% gewijzigd door dragunova op 31-08-2007 14:29 ]

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?