Momenteel maak ik gebruik van .push om een javascript array op te bouwen met waarden die ik aangeleverd krijg vanuit XML, echter is het zo dat de bron dubbele waarden verstuurd en deze zou ik willen opschonen.
Nu is mijn vraag hoe ik dit het beste kan doen. Is het verstandig om aan de array middels prototype een functie toe te voegen die de push anders afhandelt door meteen te controleren of de waarde al bestaat, of kan ik dat beter na afloop doen middels code die op onderstaand voorbeeld lijkt:
Nu is mijn vraag hoe ik dit het beste kan doen. Is het verstandig om aan de array middels prototype een functie toe te voegen die de push anders afhandelt door meteen te controleren of de waarde al bestaat, of kan ik dat beter na afloop doen middels code die op onderstaand voorbeeld lijkt:
Welke oplossing is beter voor wat betreft de performance?JavaScript:bron: Prototype Javascript framework: Array
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Object.extend(Array.prototype, { reduce: function() { return this.length > 1 ? this : this[0]; }, uniq: function(sorted) { return this.inject([], function(array, value, index) { if (0 == index || (sorted ? array.last() != value : !array.include(value))) array.push(value); return array; }); } }