Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:55:
a. The inquirer
b. Tegen alle huidige benchmarks in
c. Een grafische benchmark om een cpu te benchen?
d. Heel toevallig geen screenshots
e. Grote sites als Anandtech krijgen geen benchmarks en zij wel?
kortom, alles riekt naar een hoax en nog heel sterk ook. Blijkbaar zijn het dit soort berichten waarmee zij zichzelf bekend maken. Ook die nieuwe stepping van Barcelona waarmee ze zogenaamd de sweet spot hadden geraakt was totaal kansloos. Hoewel ze soms gelijk hebben hecht ik maar zeer weinig waarde aan hun posts en kijk ik liever naar een site als anandtech.
Anandtech is wat voorzichtiger met het releasen van artikelen, en houdt zich AFAIK ook beter aan NDA's. Tevens heb ik de indruk dat anandtech zich meer focust op indepth artikelen dan the inq. die meer met alles het snelste wil zijn en daardoor ook wel eens een fout maakt.
En zo heel gek is het niet om 3dmark06 te gebruiken als CPU benchmark, aangezien dit programma ook een cpu test module heeft. Natuurlijk was een programma als cinebench beter geweest.
Even goed, niemand weet zeker of het waar is of niet. Het is zeker twijfelachtig, dat wel.
Ik zelf hoop dat het waar is. Niet zo zeer vanuit fanboy perspectief als wel uit prestatie perspectief. IK wil natuurlijk zo veel mogelijk power voor mijn geld, en liever gisteren dan vandaag.