[AMD] Vernielt alle 3d mark records??

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-03 16:16
Beste mensen,

Kwam dit artikel tegen:

http://www.gamez.nl/web/P...ernielt-3DMark-record.htm

Dacht laat ik ook even hier kijken, maar niets over gevonden. Dus haalt voor mij stuk geloofwaardigheid weg..

Iemand meer info over?

Alvast bedankt!

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 08:10
Ik zeg: fake.

Waarschijnlijk zal deze processor wel een goede score neerzetten, maar een singlecore die 30k haalt in een benchmark waar een E6600 op 3ghz en een 8800 GTX 12k haalt? Nee, ik denk het niet.

PHILIPS Motional Feedback 544

Verwijderd

Lijkt mij ook te mooi om waar te zijn. Ligt totaal niet in lijn met de berichten over Barcelona van de laatste maanden.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 11:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Alleen de bron zegt al genoeg.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• rm_a_rayman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Systeem gestolen?! Ja tuurlijk. Heel toevallig. :+
Fake, zeker weten.
prutser001 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:21:
[...]

Heb jij er ook niet 1 staan dan?
Met barcelona core. Ja, meerdere. Hee, houd de dief.......

[ Voor 60% gewijzigd door rm_a_rayman op 31-08-2007 09:34 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 11:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

rm_a_rayman schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:15:
Systeem gestolen?! Ja tuurlijk. Heel toevallig. :+
Fake, zeker weten.
Heb jij er ook niet 1 staan dan?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 10:24
Hier is al uitgebreid over gesproken in het AMD Nieuws- en Discussietopic:

[Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 16

Daarnaast klopt er niks van de vertaling van Gamez.nl. Het betreft een Quadcore Phenom X4.

[ Voor 51% gewijzigd door Da_DvD op 31-08-2007 09:38 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Als dit bericht ook maar enigzins door AMD zelf de wereld in geworpen is snijden ze zichzelf echt hard in de vingers.
Alle fanboys gaan dit natuurlijk meteen geloven in de hoop dat ze alle Intel aanhangers kunnen overtreffen en houden hun hand op de knip.
Als nu straks blijkt (zoals gespeculeerd word) dat de AMD bijna even goed per klokslag zal presteren dan de Core2 en de CoreQuad serie en ook nog eens moeite heeft om naar een hogere snelheid te worden getild dan zal iedereen over de zeik zijn en alsnog voor Intel gaan.
In verschillende presentaties en benchmarks is gebleken dan de nieuwe AMD processor op 3,2 GHz in de buurt kwam van een gelijk geclockte Intel echter had AMD problemen om processoren makkelijk op deze snelheid te leveren waardoor het lang zal duren voordat ze Stock op die snelheid geleverd gaan worden.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

nee natuurlijk is dit niet het werk van amd zelf,zo dom zijn ze nou ook weer niet,trouwens je ziet het ook bijna nergens staan,in niuews bladen enz,gewoon dikke bl ;)

Verwijderd

Dit is niet mogenlijk. Waarom niet? Omdat er al benches zijn gedaan met clocksnelheden rond de 1.6/1.8GHZ. Zelfs met de dubbele snelheid (= dus 3GHZ+) kom je lang niet aan de 30.000 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 14:39 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Opmerkelijk is in elk geval dat de heren van deze Europese online computertabloid geen screenshots kunnen laten zien, omdat hun testsysteem gestolen zou zijn op de Games Convention in Leipzig
:') Goed...

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Is al gepost in de AMD topic en daar is ook een hele kleine discussie over geweest.

Zou zeggen kijk daar eens. ;)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mad_max234 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:43:
Is al gepost in de AMD topic en daar is ook een hele kleine discussie over geweest.

Zou zeggen kijk daar eens. ;)
Je weet toch dat daar nooit intel fanboys komen :')

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 15:44
De hoogste score met een HD2900XT is 26275 punten. Link: http://service.futuremark.com/compare?3dm06=2804891

Dat systeem heeft Intel Quadcore CPU op 5055mhz en twee flink overgeklokte HD2900XT's. Dan zit je zelfs nog 4000 punten eronder.

Dit maakt het simpelweg al niet eens mogelijk voor de Phenom.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

snap niet dat mensen uberhaupt nog geloven wat er op de inquirer staat 8)7

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
PASware schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:09:
De hoogste score met een HD2900XT is 26275 punten. Link: http://service.futuremark.com/compare?3dm06=2804891

Dat systeem heeft Intel Quadcore CPU op 5055mhz en twee flink overgeklokte HD2900XT's. Dan zit je zelfs nog 4000 punten eronder.

Dit maakt het simpelweg al niet eens mogelijk voor de Phenom.
Als je het nieuwsbericht op the Inquirer leest dan zie je dat ze het hebben over 2 HD2900XT's die op 830/900MHz lopen. Om hoger te komen dan dat record zou je verwachten dat er ook hoger geclockte HD 2900XT's nodig waren. Echter liepen de HD 2900XT's van de recordhouder op 1175/950MHz. Kortom, de kaarten lieper minder snel dan van het record. Kortom, het moet inderdaad een hoax zijn. Al vind ik persoonlijk het testen van een CPU met een 3D benchmark een beetje zinloos. Je GPU's hebben tig keer meer invloed op het geheel dan je CPU.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

SinergyX schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:44:
[...]

Je weet toch dat daar nooit intel fanboys komen :')
Het gaat hier ook om een AMD product, dan lijkt het me logies dat je in het AMD topic gaat kijken. Of ben je alleen maar op de hoogte van intel troep. :P

• Da_maniaC

Da_maniaC

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:20:
snap niet dat mensen uberhaupt nog geloven wat er op de inquirer staat 8)7
Die moeten echt hard sterven daar ja. :(

Word echt met de week erger.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

a. The inquirer
b. Tegen alle huidige benchmarks in
c. Een grafische benchmark om een cpu te benchen?
d. Heel toevallig geen screenshots
e. Grote sites als Anandtech krijgen geen benchmarks en zij wel?

kortom, alles riekt naar een hoax en nog heel sterk ook. Blijkbaar zijn het dit soort berichten waarmee zij zichzelf bekend maken. Ook die nieuwe stepping van Barcelona waarmee ze zogenaamd de sweet spot hadden geraakt was totaal kansloos. Hoewel ze soms gelijk hebben hecht ik maar zeer weinig waarde aan hun posts en kijk ik liever naar een site als anandtech.

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
volgensmij hebben ze zig een nulletje vergist :')

Misschien moeten ze daar is een paar nieuwe brilletjes kopen :P

[ Voor 40% gewijzigd door MexxT op 31-08-2007 23:01 ]

Audi S3

Verwijderd

Het zou toch kunnen? AMD in alle stilte een killer-CPU aan het bouwen, zonder dat Intel er lucht van moet krijgen....

Hoewel het systeem dat ze hadden staan gejat was.. inclusief zijn laptop.. waar de screenshots op stonden. Tevens beweert hij ook dat het geheugen DDRII-800 ten volle benut werd in de praktijk. Volgens hun haalde de AMD Cpu een geheugenbandbreedte van 10Gb/s ipv 5Gb/s voor een X2 5000+.

Het zou best kickass zijn als het werkelijk waar is :D Nu maar wachten op de release van deze CPU :)

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 13:40
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:55:
a. The inquirer

kortom, alles riekt naar een hoax en nog heel sterk ook. Blijkbaar zijn het dit soort berichten waarmee zij zichzelf bekend maken. Ook die nieuwe stepping van Barcelona waarmee ze zogenaamd de sweet spot hadden geraakt was totaal kansloos. Hoewel ze soms gelijk hebben hecht ik maar zeer weinig waarde aan hun posts en kijk ik liever naar een site als anandtech.
Anandtech is wat voorzichtiger met het releasen van artikelen, en houdt zich AFAIK ook beter aan NDA's. Tevens heb ik de indruk dat anandtech zich meer focust op indepth artikelen dan the inq. die meer met alles het snelste wil zijn en daardoor ook wel eens een fout maakt.

En zo heel gek is het niet om 3dmark06 te gebruiken als CPU benchmark, aangezien dit programma ook een cpu test module heeft. Natuurlijk was een programma als cinebench beter geweest.

Even goed, niemand weet zeker of het waar is of niet. Het is zeker twijfelachtig, dat wel.
Ik zelf hoop dat het waar is. Niet zo zeer vanuit fanboy perspectief als wel uit prestatie perspectief. IK wil natuurlijk zo veel mogelijk power voor mijn geld, en liever gisteren dan vandaag.

LinkedIn
BlackIntel

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:05:
Het zou toch kunnen? AMD in alle stilte een killer-CPU aan het bouwen, zonder dat Intel er lucht van moet krijgen....

Hoewel het systeem dat ze hadden staan gejat was.. inclusief zijn laptop.. waar de screenshots op stonden. Tevens beweert hij ook dat het geheugen DDRII-800 ten volle benut werd in de praktijk. Volgens hun haalde de AMD Cpu een geheugenbandbreedte van 10Gb/s ipv 5Gb/s voor een X2 5000+.

Het zou best kickass zijn als het werkelijk waar is :D Nu maar wachten op de release van deze CPU :)
Nofi, maar volgens mij ben je dan wel erg naïef.

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:57:
[...]

Nofi, maar volgens mij ben je dan wel erg naïef.
Omdat ik toevallig wel 'hoop' heb op de terugkomst van AMD? Je moet je eens voorstellen wie er dan overblijven als AMD wegvalt uit de markt. Dan kan je gerust zeggen dat vanaf de Pentium 1 weer Intel de marktloper is en zal blijven, en ook de prijzen omhoogdraaft.

Sinds de K6-2 zijn de prijzen echt pas gaan dalen, en zonder AMD had je blijkbaar de Core2duo niet eens. Maar goed, dat is even een discussie terzijde. Ik ken de nieuwsberichten van TI niet echt, en of deze waar zijn of niet, maar als website zijnde haal je jezelf wel goed door het slijk al blijkt het niet waar te zijn. En mischien is het juist wel waar.

Afwachten, meer valt er niet over te zeggen lijkt me :)

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:55:
a. The inquirer

Anandtech heeft misschien wel wat benchmarks maar kan ze niet naar buiten breng. ;)
En bij een nieuwe cpu worden wel vaker ES gebruikt om huidige score te breken voordat iemand anders het kan.

En er zijn nog geen 3d benchmark06 naar buiten gebracht dus kunnen ze er ook niet tegen in gaan. :P

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 00:11:
[...]

Omdat ik toevallig wel 'hoop' heb op de terugkomst van AMD?
Nee, omdat je het bericht zowaar gelooft.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
In zijn verdediging. Als je geen kennis hebt van recente feiten kennis hebt van 3Dmark06, de HD2900XT en The Inquirer is het best een redelijk verhaal en er zitten relatief weinig feiten in. Dwz, ik heb betere hoaxes gezien, maar ook veel slechtere.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Da_maniaC

Da_maniaC

EvilWhiteDragon schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:17:
[...]

Anandtech is wat voorzichtiger met het releasen van artikelen, en houdt zich AFAIK ook beter aan NDA's. Tevens heb ik de indruk dat anandtech zich meer focust op indepth artikelen dan the inq. die meer met alles het snelste wil zijn en daardoor ook wel eens een fout maakt.

En zo heel gek is het niet om 3dmark06 te gebruiken als CPU benchmark, aangezien dit programma ook een cpu test module heeft. Natuurlijk was een programma als cinebench beter geweest.

Even goed, niemand weet zeker of het waar is of niet. Het is zeker twijfelachtig, dat wel.
Ik zelf hoop dat het waar is. Niet zo zeer vanuit fanboy perspectief als wel uit prestatie perspectief. IK wil natuurlijk zo veel mogelijk power voor mijn geld, en liever gisteren dan vandaag.
Dat is wel een hoop lariekoek he. Bewust prijzen hoog houden is 1 ding.
Maar er speelt in dat wereldje veel meer, zoals investeerders die zich terug trekken als Intel niet innovatief genoeg blijft etc. Die core2duo was er dus net zo goed gekomen, hij was waarschijnlijk alleen niet of nauwelijks in prijs gezakt. Vanwege deze zelfde reden werken bedrijven ook met roadmaps. Zo kunnen investeerders etc etc perfect zien wat er in de planning staat en met 'hun' bedrijf gebeurd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:05:
Heb je weleens gezien in wat voor financiele problemen AMD zit, als zij nu een dergelijke benchmark aan de pers konden laten zien staan de investeerders in eens weer in de rij voor aandelen AMD.. Het lijkt me erg sterk dat ze iets achter de hand houden, dan spelen de topmannen wel een erg link spelletje.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.