Bios corrupt Toshiba Satellite 200

Pagina: 1
Acties:

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:10

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Een collega van me, heeft geprobeerd zijn BIOS te flashen van zijn laptop, echter is dit mislukt, waardoor de laptop nu tijdens het opstarten het Toshiba logo weergeeft en dan compleet hangt.
Eigenwijs als ik ben, heb gevraagd om zijn laptop eens mee te nemen, aangezien Toshiba vind dat dit niet onder garantie valt.

Nu las ik dat er van sommige fabrikanten PASS BY procedures zijn om zo in een soort recovery modus te komen, zijn deze er ook, voor deze laptop? Heb al verschillende combinaties geprobeerd, echter nog zonder succes, als ik F2 ingedrukt houd en hem dan aanzet komt er wel te staan entering setup, maar blijft dan toch hangen, hetzelfde gebeurt er met F12, alleen staat er dan dat deze de boot opties aan het laden is.

Nog iemand ideeën?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• jaspernl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11-2025

jaspernl

de tijd vliegt

Ik ben dus die collega... :'(

onderstaande combi's geprobeerd; zonder succes:

ctrl & esc
c
ctrl & c
f2
f12
~
Fn
F1
F10
shift & esc
del
a
h
linker-shift

Deze had Blackburn allemaal op div fora aangetroffen. Blijkbaar voor alle Toshiba's weer anders???
Anyone?

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

• jacen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-02-2023
Meestal als een flash fout gaat, kan je de laptop vergeten.

Maar je kan toch naar toshiba bellen om te vragen of ze er wat aan kunnen doen?, en het is logisch dat je geen garantie meer hebt als je de bios flashed.

Jacen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt me dat dit niet meer recht te breien is, maar je kunt proberen de batterij er even uit te halen, kijken of een CMOS reset werkt.

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:10

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
jacen schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:08:
Meestal als een flash fout gaat, kan je de laptop vergeten.

Maar je kan toch naar toshiba bellen om te vragen of ze er wat aan kunnen doen?, en het is logisch dat je geen garantie meer hebt als je de bios flashed.

Jacen.
Sorry beetje late reactie.
Laptop is ondertussen (voor zover ik weet) naar een repair center.

Eerlijk gezegd vind ik het wel een discussiepunt of het wel/geen garantie is, aangezien het toch officiële software van Toshiba is en zelfs vrijelijk beschikbaar gesteld wordt.
Maar goed, dat is eigenlijk een hele andere discussie.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!