Toon posts:

Coaxkabel >VGA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister een 226BW aangeschaft, maar wat ik me afvroeg:

Ik heb een Coax kabel (gewoon standaard voor TV) aansluiting in de muur op mijn kamer en die wil ik op een of andere manier (zonder de PC te gebruiken) omzetten naar VGA zodat ik hem op mijn monitor kan aansluiten zonder dat de PC hoeft aan te staan. Is dit mogelijk? En wat is dan de oplossing?

Ik heb al gegoogled en in TV-Out FAQ gekeken, maar dat is ook niet wat ik zocht, ik heb ook al op www.allekabels.nl gekeken, maar daar was ook niets te vinden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zal er toch minstens iets van een tuner tussen moeten hebben en dan iets dat de output omvormt naar VGA. Je kunt niet simpelweg een VGA connector aan een coaxkabel knopen zonder iets dat het signaal van je coax omzet naar een bruikbaar VGA signaal.

Waarom wil je het per se niet via je computer?
Dan kun je namelijk met een TVkaart al voor een paar tientjes klaar zijn. Dat gaat je niet lukken met een externe tuner ben ik bang.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Je hebt externe tuners die dit heel makkelijk doen. (iig wel eens gezien bij een vriend) Direct gaat gewoon niet lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal zelf even voor de prijs kijken, maar heeft iemand ervaring met zon tuner en misschien een goede weet?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 11:45

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

(zonder de PC te gebruiken)
Die dingen waar jjij mee komt zijn allemaal dingen voor in je pc. Wel de goedkoopste oplossing natuurlijk, maar niet wat de TS zoekt. Vandaar ook mijn vraag waarom hij zijn pc niet wil/kan gebruiken.
Pagina: 1